Piața cosmeticelor din Sibiu

Proiect
9/10 (1 vot)
Domeniu: Statistică
Conține 23 fișiere: doc, ppt, xls, mdb
Pagini : 52 în total
Cuvinte : 5989
Mărime: 374.80KB (arhivat)
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lect. univ. DANIELA COSMA
proiect statistica

Extras din proiect

Firma EUROBILLA reprezentată în România de lanţul de supermagazine BILLA şi-a propus să facă un studiu în rândul clienţilor pe baza unui sondaj statistic. În urma monitorizării vânzărilor pe semestrul II al anului 2009, s-a observat o scădere uşoară a vânzărilor de produse pentru îngrijirea părului (şampon) şi produse pentru igiena corporală (deodorant) din incinta supermagazinelor BILLA.

Prin acest sondaj, beneficiarul urmăreşte să determine tipul de vizitatori ai supermagazinului, tipul de produse cumpărate din supermagazinul BILLA, motivele pentru care clienţii au ales supermagazinul BILLA, criteriile de selecţie a produselor de igienă corporală, criteriile de selecţie a produselor pentru îngrijirea părului, frecvenţa cu care cumpără un produs cosmetic, poziţia pe piaţă a firmelor producătoare de şampon şi deodorant în opinia populaţiei din Sibiu, mărcile de şampon sau deodorant preferate de clienţi.

Etapele de planificare şi execuţie a sondajului

Sondajul statistic se bazează pe concepte, metode şi procedee clar definite şi se aplică unei fracţiuni mai mari sau mai mici din populaţie.

Calitatea rezultatelor depinde de formularea corectă a problemei, de selectarea unităţilor din eşantion, de precizia estimării parametrilor de interes.

Etapele elaborării sondajului sunt :

1. Stabilirea obiectivelor sondajului ;

2. Definirea populaţiei ;

3. Stabilirea metodei de colectare a informaţiei ;

4. Elaborarea chestionarului ;

5. Extragerea eşantionului ;

6. Culegerea şi verificarea datelor ;

7. Prelucrarea şi analiza statistică a datelor ;

8. Redactarea raportului final.

1. Stabilirea obiectivelor sondajului

Prin acest sondaj, beneficiarul urmăreşte să determine tipul de vizitatori ai supermagazinului, tipul de produse cumpărate, motivele pentru care clienţii au ales supermagazinul BILLA, criteriile de selecţie a produselor de igienă corporală, criteriile de selecţie a produselor pentru îngrijirea părului, frecvenţa cu care cumpără un produs cosmetic, poziţia pe piaţă a firmelor producătoare de şampon şi deodorant în opinia populaţiei din Sibiu, mărcile de şampon sau deodorant preferate de clienţi.

Obiectivele urmărite sunt:

1) Identificarea grupurilor de persoane în funcţie de felul cumpărăturii efectuate (alimentare şi/sau nealimentare) şi de vârstă;

2) Obţinerea informaţiilor despre ritmul şi locul preferat de persoanele intervievate pentru a cumpăra un produs pentru igiena corporală şi/sau un produs pentru îngrijirea părului.

3) Stabilirea mărcilor de şampon şi deodorant preferate de consumatori;

4) Descrierea consumatorului tipic şi caracterizarea comportamentului de consum.

2. Definirea populaţiei

Populaţia supusă studiului este formată din totalitatea persoanelor aflate la cumpărături în supermagazinele Billa din Sibiu – nefiind incluşi angajaţii firmei EUROBILLA. Unitatea de observare este persoana.

S-a optat pentru un sondaj stratificat proporţional. Acest tip de sondaj asigură un grad mai ridicat al preciziei selecţiei, şi o mai mare reprezentativitate a eşantionului. Straturile constituite după o caracteristică oarecare vor prezenta un mai mare grad de omogenitate decât cea a populaţiei, fiind caracterizate prin indicatori ai variaţiei cu valori mai mici şi deci erori medii de reprezentativitate mai reduse. Straturile în care se desparte populaţia trebuie să fie cât mai omogene astfel încât mediile de sondaj din stratul respectiv să prezinte abateri mai mici faţă de media reală a stratului.

Baza de sondaj a constituit-o numărul de clienţi în săptămâna 6-12 aprilie 2009.

3. Stabilirea metodei de colectare a informaţiei

Drept metodă de culegere a datelor a fost aleasă metoda directă, adică interviul faţă în faţă operator-intervievat. După ce au fost stabilite cele trei straturi, au fost completate chestionarele la intrarea în supermagazinele Billa din Sibiu.

Culegerea datelor s-a realizat prin interviuri directe, cu răspunsuri înregistrate de operatorul de interviu, pe baza unui chestionar cu 20 de întrebări. A fost aleasă această metodă de observare datorită avantajelor care le oferă şi anume: cost redus, asigură anonimatul celui ce completeză chestionarul şi este cel mai puţin afectată de fenomenul de nonrăspunsuri. În urma culegerii datelor s-au obţinut rezultate de o calitate superioară.

4. Elaborarea chestionarului

Chestionarul este unul dintre cele mai importante elemente al unui sondaj bine organizat şi exact. După ce au fost stabilite caracteristicile studiate din punct de vedere cantitativ şi calitativ, în concordanţă cu obiectivele sondajului, s-a trecut la întocmirea chestionarului.

Chestionarul cuprinde 20 de întrebări considerate ca acoperitoare pentru problema studiată iar timpul necesar completării acestuia este de aproximativ 4 minute.

Întrebările cuprinse în chestionar au fost astfel concepute să fie la obiect, clare şi să asigure obţinerea unor informaţii relevante şi în concordanţă cu obiectivele stabilite.

Limbajul ales în formularea întrebării este fără ambiguităţi şi nu conţine termeni tehnici ce nu ar putea fi înţeleşi de cei intervievaţi.

Preview document

Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 1
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 2
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 3
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 4
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 5
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 6
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 7
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 8
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 9
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 10
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 11
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 12
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 13
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 14
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 15
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 16
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 17
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 18
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 19
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 20
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 21
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 22
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 23
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 24
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 25
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 26
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 27
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 28
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 29
Piața cosmeticelor din Sibiu - Pagina 30

Conținut arhivă zip

  • baza de date
    • Calculele necesare determinarii volumului esantionului.xls
    • corelatie 12- 17.xls
    • corelatie 2- 17.mdb
    • corelatie 2- 17.xls
    • intreabarea 12.xls
    • intrebarea 10.xls
    • intrebarea 11.xls
    • intrebarea 13.xls
    • intrebarea 14.xls
    • intrebarea 15.xls
    • intrebarea 17.xls
    • intrebarea 18.xls
    • intrebarea 19.xls
    • intrebarea 2.xls
    • intrebarea 20.xls
    • intrebarea 5.xls
    • intrebarea 6.xls
    • intrebarea 7.xls
    • intrebarea 8.xls
    • intrebarea 9.xls
  • anexa -chestionar.doc
  • Piata Cosmeticelor din Sibiu.doc
  • Piata Cosmeticelor din Sibiu.ppt

Alții au mai descărcat și

Analiza Statistică a Județelor din România după Numărul de Spitale

1. Introducere Proiectul are ca obiectiv principal elaborarea unei analize statistice în ceea ce priveşte spitalele din România, folosind metode...

Sondaje și Anchete Statistice - Chestionar Audi România

AUDI AG, cunoscut simplu ca Audi, este un producător de automobile din Germania, cu sediul în Ingolstadt, landul Bavaria. Capitalul societății Audi...

Analiza statistică a seriilor cronologice

DEFINITIE: SERIA CRONOLOGICA este un sir ordonat de valori ale unei variabile aferente unor momente sau perioade de timp succesive. Exista...

Cercetare Asupra Vopselei Lavabile Superweiss

Düfa ROMÂNIA SRL este una dintre cele mai dinamice companii ce opereaza pe piata de lacuri si vopsele din România. Compania a fost fondata în anul...

Program de Reabilitare

Spitalul de Boli Infectioase „Sf.Cuvioasa Parascheva „ este situat in partea de nord a orasului Galati pe strada Traian nr.393 ,în cartierul numit...

Centralizarea și Analiza Datelor

Q1+Q2. La aceste intrebari filtru, nici unul dintre cei 1000 de respondenti nu a fost eliminat Valoarea modala (Mo – cea mai mare frecventa de...

Statistică Economică

Obiectul principal în evolutia repartitiei bidimensionale îl reprezinta determinarea legaturii statistice dintre aceste doua variabile. În orice...

Te-ar putea interesa și

Pătrunderea pe piață a firmei SC Milenium Pro Design SRL

INTRODUCERE Lucrarea are drept obiectiv analiza aspectelor teoretice si practice ale patrunderii pe piata a firmei SC Millenium Pro Design SRL, în...

Analiza economico-financiară Centrofarm

CAPITOLUL I. PREZENTAREA FIRMEI ŞI A MEDIULUI SĂU DE AFACERI I.1 Identificarea societăţii: Denumire, localizare, obiect de activitate, data...

Crearea de Brand Farmec Cluj

Introducere Farmec SA este una dintre cele mai prestigioase firme romanesti, atat pe plan national, cat si pe plan international. De`a lungul...

Practică SC CDE Interex SA

1. AGENTUL ECONOMIC 1.1.Obiectul de activitate al firmei CDE R INTEREX este filiala romaneasca a grupului francez “Groupement des Mousquetaires”,...

Practică tranzacții economice internaționale - desfășurata în cadrul SC Farmec SA

1. Caracterizarea generală a activităţii firmei S.C. „ FARMEC” S.A cu sediul în localitatea Cluj-Napoca, str. H. Barbusse, nr. 16 a fost...

Aspecte Strategice privind Dezvoltarea Serviciilor de Turism în Județul Cluj

Introducere Pentru realizarea acestei lucrări am ales ca subiect de dezbatere aspectele strategice privind dezvoltarea serviciilor de turism în...

Analiza Diagnostic Stategica a SC Theba Construct SRL

Fundamente teoretice Managementul strategic reprezinta procesul managerial continuu de mentinere a unei organizatii intr-o permanenta stare de...

Plan de Ecomarketing la SC Farmec SA - Lansarea unei Noi Game de Creme - Gerovital Eco

1. ANALIZA MEDIULUI DE MARKETING (analiza SWOT) 1.1 Analiza mediului intern de marketing şi determinarea forţelor şi slăbiciunilor firmei...

Ai nevoie de altceva?