Piata Cosmeticelor din Sibiu

Extras din proiect Cum descarc?

Firma EUROBILLA reprezentata in Romania de lantul de supermagazine BILLA si-a propus sa faca un studiu in randul clientilor pe baza unui sondaj statistic. In urma monitorizarii vanzarilor pe semestrul II al anului 2009, s-a observat o scadere usoara a vanzarilor de produse pentru ingrijirea parului (sampon) si produse pentru igiena corporala (deodorant) din incinta supermagazinelor BILLA. 
Prin acest sondaj, beneficiarul urmareste sa determine tipul de vizitatori ai supermagazinului, tipul de produse cumparate din supermagazinul BILLA, motivele pentru care clientii au ales supermagazinul BILLA, criteriile de selectie a produselor de igiena corporala, criteriile de selectie a produselor pentru ingrijirea parului, frecventa cu care cumpara un produs cosmetic, pozitia pe piata a firmelor producatoare de sampon si deodorant in opinia populatiei din Sibiu, marcile de sampon sau deodorant preferate de clienti.
Etapele de planificare si executie a sondajului
Sondajul statistic se bazeaza pe concepte, metode si procedee clar definite si se aplica unei fractiuni mai mari sau mai mici din populatie.
Calitatea rezultatelor depinde de formularea corecta a problemei, de selectarea unitatilor din esantion, de precizia estimarii parametrilor de interes.
Etapele elaborarii sondajului sunt :
1. Stabilirea obiectivelor sondajului ;
2. Definirea populatiei ;
3. Stabilirea metodei de colectare a informatiei ;
4. Elaborarea chestionarului ;
5. Extragerea esantionului ;
6. Culegerea si verificarea datelor ;
7. Prelucrarea si analiza statistica a datelor ;
8. Redactarea raportului final.
1. Stabilirea obiectivelor sondajului
Prin acest sondaj, beneficiarul urmareste sa determine tipul de vizitatori ai supermagazinului, tipul de produse cumparate, motivele pentru care clientii au ales supermagazinul BILLA, criteriile de selectie a produselor de igiena corporala, criteriile de selectie a produselor pentru ingrijirea parului, frecventa cu care cumpara un produs cosmetic, pozitia pe piata a firmelor producatoare de sampon si deodorant in opinia populatiei din Sibiu, marcile de sampon sau deodorant preferate de clienti.
Obiectivele urmarite sunt:
1) Identificarea grupurilor de persoane in functie de felul cumparaturii efectuate (alimentare si/sau nealimentare) si de varsta;
2) Obtinerea informatiilor despre ritmul si locul preferat de persoanele intervievate pentru a cumpara un produs pentru igiena corporala si/sau un produs pentru ingrijirea parului.
3) Stabilirea marcilor de sampon si deodorant preferate de consumatori;
4) Descrierea consumatorului tipic si caracterizarea comportamentului de consum.
2. Definirea populatiei 
Populatia supusa studiului este formata din totalitatea persoanelor aflate la cumparaturi in supermagazinele Billa din Sibiu - nefiind inclusi angajatii firmei EUROBILLA. Unitatea de observare este persoana.
S-a optat pentru un sondaj stratificat proportional. Acest tip de sondaj asigura un grad mai ridicat al preciziei selectiei, si o mai mare reprezentativitate a esantionului. Straturile constituite dupa o caracteristica oarecare vor prezenta un mai mare grad de omogenitate decat cea a populatiei, fiind caracterizate prin indicatori ai variatiei cu valori mai mici si deci erori medii de reprezentativitate mai reduse. Straturile in care se desparte populatia trebuie sa fie cat mai omogene astfel incat mediile de sondaj din stratul respectiv sa prezinte abateri mai mici fata de media reala a stratului. 
Baza de sondaj a constituit-o numarul de clienti in saptamana 6-12 aprilie 2009. 
3. Stabilirea metodei de colectare a informatiei 
Drept metoda de culegere a datelor a fost aleasa metoda directa, adica interviul fata in fata operator-intervievat. Dupa ce au fost stabilite cele trei straturi, au fost completate chestionarele la intrarea in supermagazinele Billa din Sibiu. 
Culegerea datelor s-a realizat prin interviuri directe, cu raspunsuri inregistrate de operatorul de interviu, pe baza unui chestionar cu 20 de intrebari. A fost aleasa aceasta metoda de observare datorita avantajelor care le ofera si anume: cost redus, asigura anonimatul celui ce completeza chestionarul si este cel mai putin afectata de fenomenul de nonraspunsuri. In urma culegerii datelor s-au obtinut rezultate de o calitate superioara.
4. Elaborarea chestionarului
Chestionarul este unul dintre cele mai importante elemente al unui sondaj bine organizat si exact. Dupa ce au fost stabilite caracteristicile studiate din punct de vedere cantitativ si calitativ, in concordanta cu obiectivele sondajului, s-a trecut la intocmirea chestionarului. 
Chestionarul cuprinde 20 de intrebari considerate ca acoperitoare pentru problema studiata iar timpul necesar completarii acestuia este de aproximativ 4 minute.
Intrebarile cuprinse in chestionar au fost astfel concepute sa fie la obiect, clare si sa asigure obtinerea unor informatii relevante si in concordanta cu obiectivele stabilite. 
Limbajul ales in formularea intrebarii este fara ambiguitati si nu contine termeni tehnici ce nu ar putea fi intelesi de cei intervievati.


Fisiere in arhiva (23):

  • baza de date
    • Calculele necesare determinarii volumului esantionului.xls
    • corelatie 12- 17.xls
    • corelatie 2- 17.mdb
    • corelatie 2- 17.xls
    • intreabarea 12.xls
    • intrebarea 10.xls
    • intrebarea 11.xls
    • intrebarea 13.xls
    • intrebarea 14.xls
    • intrebarea 15.xls
    • intrebarea 17.xls
    • intrebarea 18.xls
    • intrebarea 19.xls
    • intrebarea 2.xls
    • intrebarea 20.xls
    • intrebarea 5.xls
    • intrebarea 6.xls
    • intrebarea 7.xls
    • intrebarea 8.xls
    • intrebarea 9.xls
  • anexa -chestionar.doc
  • Piata Cosmeticelor din Sibiu.doc
  • Piata Cosmeticelor din Sibiu.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!