Distributia farmaciilor si punctelor farmaceutice pe judete in anul 2006 4 Gruparea judetelor pe baza unor interval de lungime data in raport cu numarul de farmacii si puncte farmaceutice 5 Indicatorii ai tendintei central 8 Marimi medii fundamentale 9 Marimi medii cu aplicatii special 15 Indicatorii ai dispersiei 18 Indicatori ai asimetriei 24 Indicatori ai boltirii 27 Indicatori ai concentrarii 28 Estimarea punctuala a mediei 32 Estimarea mediei prin interval de incredere 34 Testarea mediei 35 Concluzii 36 Bibliografie 38
Introducere Orasele incep sa fie impanzite de farmacii, iar ceea ce se vede cu ochiul liber este confirmat de statistica. Aceste date arata insa, in plus, ca cele mai multe avize de functionare se dau pentru mediul rural, unde micile unitati independente sunt inghitite rand pe rand de lanturile de farmacii. Piata retailului farmaceutic a inregistrat o crestere sustinuta anul trecut, numarul licentelor noi de functionare acordate de Directia Generala Farmaceutica fiind in crestere cu aproximativ 30%, raportat la 2003. In prezent, pe piata din Romania exista si un alt fenomen. Sunt proprietari de mici lanturi de farmacii, care si-au deschis trei-patru locatii, iar acum vor sa le vanda. Pentru realizarea planului de dezvoltare pe care si-l propun, marile retele duc tratative si cu cei care detin aceste companii. In ceea ce priveste viitorul acestui domeniu, toti jucatorii de pe piata sunt de acord ca integrarea Romaniei in Uniunea Europeana va duce la intensificarea luptei pentru primele locuri in top. Pe termen mediu, in trei-cinci ani, pe piata din Romania vor exista patrucinci retele mari si farmaciile individuale, raportul dintre acestea, in ceea ce priveste acoperirea teritoriala, fiind de 50%. Proprietarii care se vor preocupa de dezvoltarea farmaciei proprii, vor investi in acest business, in amenajarea spatiilor, in pregatirea si scolarizarea personalului, vor supravietui pe piata unica. Anul trecut, vanzarile de medicamente prin farmacii au atins nivelul de 900 de milioane de euro, pentru 2007 estimandu-se o crestere a acestora cu 24%, potrivit datelor Cegedim. Este o piata pe care si-o impart, in Romania, aproximativ 5.000 de unitati farmaceutice, din care marile lanturi detin deja aproape 1.000. Alte 1.000 de puncte de vanzare apartin unor retele zonale mai mici, care inseamna de la doua - trei, la maximum zece unitati grupate sub acelasi brand, iar restul sunt farmacii independente. O parte din acestea, chiar daca nu sunt branduite, sunt grupate in doua retele regionale mari. Analiza statistica a unei distributii Tabelul nr. 1 Distributia farmaciilor si punctelor farmaceutice pe judete in anul 2006 Sursa: Anuarul Statistic al Romaniei Nr. crt. Judetul Farmacii si puncte farmaceutice Nr. crt. Judetul Farmacii si puncte farmaceutice 1. Bacau 140 22. Mehedinti 92 2. Botosani 101 23. Olt 91 3. Iasi 256 24. Valcea 118 4. Neamt 87 25. Arad 146 5. Suceava 237 26. Caras-Severin 66 6. Vaslui 88 27. Hunedoara 128 7. Braila 80 28. Timis 196 8. Buzau 124 29. Bihor 199 9. Constanta 225 30. Bistrita-Nasaud 100 10. Galati 158 31. Cluj 279 11. Tulcea 50 32. Maramures 118 12. Vrancea 112 33. Satu Mare 91 13. Arges 218 34. Salaj 55 14. Calarasi 47 35. Alba 148 15. Dambovita 131 36. Brasov 186 16. Giurgiu 61 37. Covasna 39 17. Ialomita 70 38. Harghita 109 18. Prahova 222 39. Mures 181 19. Teleorman 96 40. Sibiu 114 20. Dolj 226 41. Ilfov 80 21. Gorj 80 - - - TOTAL 5345 5 l l farmacii si puncte farmaceutice Tabelul nr. 2 Gruparea judetelor Romaniei pe baza unor intervale de lungime data in raport cu numarul de farmacii si puncte farmaceutice
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.