Extras din proiect
Obiectivul proiectului
Politica comercială comună reprezintă unul dintre pilonii relaţiilor externe ale Uniunii Europene. Uniunea încurajează în mod activ deschiderea pieţelor şi dezvoltarea comerţului în cadrul sistemului multilateral al Organizaţiei Mondiale a Comerţului (OMC). În acelaşi timp, UE sprijină ţările şi regiunile în curs de dezvoltare în cadrul relaţiilor bilaterale, în perspectiva integrării acestora în comerţul mondial prin intermediul unor măsuri preferenţiale.
Datorita expensiunii comertului in Uniunea Europeana, in cadrul acestui proiect vom incerca analiza modului in care diversi factori influenteaza numarul de intreprinderi din fiecare tara membra si totalul vanzarilor de bunuri si a serviciilor.
Crearea bazei de date
Pentru a putea analiza problema considerata s-au prelevat datele oferite de site-ul www.eurostat.eu pentru un esantion de 24 de tari membre ale Uniunii Europene, sortate datorita domeniului de activitate: comert. Datele prelevate se refera la denumirea tarii, numarul de intreprinderi, totalul cumparaturilor de bunuri si servicii, regiunea (Europa de Vest, Centrala, Sud si Nord) si anul aderarii in UE.
Variabilele ce vor constitui baza de date din SPSS vor fi : GEOINDIC_SB; Numberofenterprises; Totalpurchasesofgoodsandservices; Region; AdherenceYear; GrupUE1; Total1.
Definirea variabilelor si introducerea datelor in SPSS
Atributele acestor variabile au fost definite in fereastra Data Editor – Foaia VariableView:
Astfel baza de date ce va fi analizata este urmatoarea:
Analiza statistica univariata a datelor
Variabila nominala ce va fi analizata este GEOINDIC_SB. Pentru a descrie variabila, vom urma pasii urmatori: meniul Analyze – Descriptive Statistics – Frequencies – Statistics (in Central Tendency se bifeaza Mode), Charts (Pie Chart) iar la Chart Value bifam Percentages.
Interpretare: Se observa atat din tabel cat si din grafic ca proportiile tarilor in care se practica comertul sunt egale cu 4,2%.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect SPSS.docx