Scalarea Multidimensională

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Statistică
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 7783
Mărime: 239.04KB (arhivat)
Publicat de: Lorin Iancu
Puncte necesare: 9

Cuprins

  1. 2. Introducere 3
  2. 1.1. Scurt istoric 3
  3. 1.2. Utilizări 4
  4. 3. Elemente de bază ale MDS 5
  5. 2.1. Definiţie 5
  6. 2.2. Termeni statistici asociaţi cu MDS 5
  7. 4. Etape în realizarea unei MDS 6
  8. 3.1. Formularea problemei 7
  9. 3.2. Datele de intrare 8
  10. 3.3. Selectarea unei proceduri MDS 12
  11. 3.4. Decizia asupra numărului de dimensiuni 13
  12. 3.5. Denumirea dimensiunilor şi interpretarea configuraţiei 14
  13. 5. Obţinerea unei scalării multidimensionale 17
  14. 4.1. Din meniu se alege din meniu: 17
  15. 4.4. Multidimensional Scaling Model 20
  16. 4.5. Multidimensional Scaling Options 21
  17. 4.6. Facilitati aditionale ale Scalarii Multidimensionale 21
  18. 4.7. Privire de ansamblu 22
  19. 4.8. Propuneri şi limitări ale MDS 22
  20. 4.9. Analiza concordanţei 24
  21. 4.10. Relaţia dintre MDS, analiza factorilor şi analiza discriminatorie 25
  22. 6. Outputul 26
  23. 5.1. Consideraţii semitehnice 26
  24. 5.2. Reprezentarea alternativelor şi indivizilor 29
  25. 7. Alte abordări 30
  26. 8. Anexa 1 31
  27. 9. Anexa 2 37

Extras din proiect

1. Introducere

1.1. Scurt istoric

Scalarea multidimensională a fost dezvoltată de Shepard (1962) şi Kruscal (1964) şi este foarte folosită în marketing. Scopul său este de a deduce indirect dimensiunile pe care un respondent le foloseşte pentru a evalua alternative. Motivul de a utiliza metoda indirectă este acela că, în multe cazuri, atributele pot fi necunoscute si utilizatorul incapabil (ce atribute se folosesc de exemplu pentru a evalua picturile?) sau nu doreşte (de ce ţipi la copilul tău ?) să-şi reprezinte motivele potrivit.

Scalarea multidimensională încearcă să găsească soluţia într-o serie de măsuratori ale distanţelor dintre obiecte. Aceasta se realizează făcând observaţii asupra unor situaţii specifice într-un spaţiu conceptual (de obicei bi sau tri dimensional) cum ar fi că diferenţele date în ceea ce priveşte distanţele dintre puncte în spaţiu să fie cât mai mici posibile. În multe cazuri, dimensiunile acestui spaţiu conceptual pot fi interpretate şi folosite pentru a înţelege mai departe datele. Dacă variabilele au fost măsurate corect, scalarea multidimensională poate fi redusă la o tehnică de calcul a datelor (scalarea multidimensională va calcula distanţe plecând de la date ale mai multor variabile, dacă este necesar). Scalarea multidimensională poate fi folosită şi la clasificările subiective ale diferenţelor dintre obiecte sau concepte. De asemenea, procedurile scalării multidimensionale pot face faţă deosebirilor dintre datele din mai multe surse ca cele din chestionare.

1.2. Utilizări

MDS este utilizată în marketing la:

1. identificarea numărului şi naturii dimensiunilor modului în care consumatorii percep diferite mărci de pe piaţă

2. poziţionarea mărcilor în cadrul acestor dimensiuni

3. poziţionarea mărcilor ideale (în viziunea consumatorului) în aceste dimensiuni

Informaţiile oferite de MDS au fost pentru o varietate de aplicaţii de marketing, cum ar fi:

- măsurarea imaginii. Percepţiile consumatorilor şi non-consumatorilor asupra firmei şi percepţiile firmei asupra ei însăşi pot fi comparate ;

- segmentarea pieţei. Mărci şi consumatori pot fi poziţionate în acelaşi spaţiu şi astfel grupurile de consumatori cu percepţii relativ omogene pot fi identificate ;

- dezvoltarea noilor produse. Distanţele într-o hartă spaţială indică oportunităţi potenţiale pentru poziţionarea de noi produse. MDS poate fi utilizată pentru evaluarea conceptelor de produse noi şi a mărcilor existente pe baza unor teste cu ajutorul cărora se poate determina cum consumatorii percep noile concepte. Proporţia preferinţelor pentru fiecare produs nou e un indicator al succesului ;

- stabilirea eficienţei reclamelor. Hărţile spaţiale pot fi utilizate pentru a se determina dacă reclama a fost eficientă în atingerea poziţiei dorite a mărcii ;

- analize de preţ. Hărţile spaţiale realizate cu şi fără informaţii despre preţ pot fi comparate că să se determine impactul preţului ;

- decizii asupra canalului de desfacere. Judecăţi asupra compatibilităţii mărcilor cu diferite pieţe de desfacere pot conduce la hărţi spaţiale utile pentru alegerea canalului de distribuţie ;

- construirea hărţilor de atitudine. Tehnicile MDS pot fi utilizate pentru a dezvolta dimensiunile şi configuraţia spaţiului atitudinal

Preview document

Scalarea Multidimensională - Pagina 1
Scalarea Multidimensională - Pagina 2
Scalarea Multidimensională - Pagina 3
Scalarea Multidimensională - Pagina 4
Scalarea Multidimensională - Pagina 5
Scalarea Multidimensională - Pagina 6
Scalarea Multidimensională - Pagina 7
Scalarea Multidimensională - Pagina 8
Scalarea Multidimensională - Pagina 9
Scalarea Multidimensională - Pagina 10
Scalarea Multidimensională - Pagina 11
Scalarea Multidimensională - Pagina 12
Scalarea Multidimensională - Pagina 13
Scalarea Multidimensională - Pagina 14
Scalarea Multidimensională - Pagina 15
Scalarea Multidimensională - Pagina 16
Scalarea Multidimensională - Pagina 17
Scalarea Multidimensională - Pagina 18
Scalarea Multidimensională - Pagina 19
Scalarea Multidimensională - Pagina 20
Scalarea Multidimensională - Pagina 21
Scalarea Multidimensională - Pagina 22
Scalarea Multidimensională - Pagina 23
Scalarea Multidimensională - Pagina 24
Scalarea Multidimensională - Pagina 25
Scalarea Multidimensională - Pagina 26
Scalarea Multidimensională - Pagina 27
Scalarea Multidimensională - Pagina 28
Scalarea Multidimensională - Pagina 29
Scalarea Multidimensională - Pagina 30
Scalarea Multidimensională - Pagina 31
Scalarea Multidimensională - Pagina 32
Scalarea Multidimensională - Pagina 33
Scalarea Multidimensională - Pagina 34
Scalarea Multidimensională - Pagina 35
Scalarea Multidimensională - Pagina 36
Scalarea Multidimensională - Pagina 37
Scalarea Multidimensională - Pagina 38
Scalarea Multidimensională - Pagina 39
Scalarea Multidimensională - Pagina 40
Scalarea Multidimensională - Pagina 41

Conținut arhivă zip

  • Scalarea Multidimensionala.doc

Te-ar putea interesa și

Instrumente de implementare a strategiei de piață

INTRODUCERE Această lucrare constituie obiectul proiectului de diplomă şi totodată încununarea a patru ani de studiu. De asemenea, prin acest...

Raport de Cercetare BRD

Rezumat Introductiv\aBRD Groupe Societe Generale doreste introducerea pe piata a unui nou tip de card VISA Electron care va avea numele CreditStud....

Schița de Profil al Mamei care Își Crește Singură Copilul cu Dizabilități Grave

Argument Motto: “Nu pot să-ţi dau nimic care să nu existe deja în interiorul tău” Nu-ţi pot propune alte imagini decât ale tale. Eu te ajut să...

Profilajul Criminal

Rezumat Un obiectiv principal al poliţiei este de a asigura siguranţa publică şi, prin urmare, organele de aplicare a legii folosesc o serie de...

Scalarea Multidimensională

1. Obiective - Imi propunem ca: - 60% dintre colegi sa înteleaga ce înseamna scalarea multidimensionala - 70% sa înteleaga pentru ce se...

Scalarea multidimensională

• Ne propunem ca: • 100 % dintre colegii prezenti sa retina tema prezentarii: Scalarea Multidimensionala; • 65 % dintre colegi sa inteleag ce...

Rolul educației senzoriale în recuperarea copilului cu dizabilități

INTRODUCERE Cancerul determină o modificare bruscă şi drastică atât în viaţa pacienţilor, cât şi a persoanelor apropiate lor, generând emoţii...

Metode și Tehnici Avansate în Psihodiagnoza

LUCRARE 1 • FIŞA POSTULUI DIRECTOR RESURSE UMANE Cod C.O.R.:123207 DESCRIEREA POSTULUI Departament: Resurse umane Denumirea postului: Manager...

Ai nevoie de altceva?