Studiu Statistic privind Mijloacele de Informare asupra Obiectivelor Turistice ale Orasului Suceava

Extras din proiect Cum descarc?

1. Definirea temei de cercetare
Acest proiect statistic contine parerile unor persoane,cu privire la zona turistica Suceava.Aceste opinii , au fost culese de catre operatorii de teren fara a influenta in vreun fel parerile acestora.
Pe masura ce orasul Suceava evolueaza atat ca aspect cat si ca economie,iar schimbarile sunt mai vizibile in ultimii 10 ani,am cosiderat interesant si intr-o oarecare masura necesar parerea oamenilor din zonele apropiate orasului, fiind interesati in prealabil daca acestia detin informatii despre ,,arsenalul " turistic al orasului.
Acest aspect a fost unul din motivele pentru care am decis sa efectuam acest studiu statistic.
Un alt motiv a fost acela de a face cunoscuta o anumita stare de fapt in cadrul colectivitatii statistice de locuitori din zonele Sucevei,Darmanesti,Ilisesti,Scheia,Mitocul Dragomirnei,Ipotesti, Ciprian Porumbescu ,ceea ce ar putea conduce la o noua abordare si la o alta viziune asupra potentialului turistic al orasului Suceava.
Eventualii beneficiari ai rezultatelor cercetarii noastre pot fi unitatile turistice,agentiile de turism,hotelierii 
2.Cercetarea prin sondaj, definire,avantaje
Cercetarea partiala al carei scop este ca , pe baza rezultatelor prelucrarii datelor obtinute, sa se estimeze, folosind principiile teoriei probalilitatilor , parametrii corespunzatori ai colectivitatii totale, poatra denumirea de sondaj statistic.
Cercetarea prin sondaj se desfasoara in 2 etape:
- prima etapa, in care se culeg si se prelucreaza date statistice de la unitatile colctivitatii generale care au fost incluse in esantion din care rezulta indicatori derivati care descriu statistic essantionul folosit .
- a doua etapa, in care indicatorii obtinuti prin prelucrarea datelor din esantion se extind, cu o anumita probabilitate asupra intregii colectivitati in scopul caracterizarii acesteia din punct de vedere statistic.
Dintre avantajele pe care le prezinta cercetarea prin sondaj, enuntam pe cele mai semnificative:
- este mai operativ si mai ieftin decat o observare totala
- partea supusa inregistrarii fiind cu mult mai mica decat cea totala,iar personalul care face inregistrarea unitatilor fiind de specialitate, de regula erorile de inregistrare sunt in acest caz mai putin numeroase si mai usor de inlaturat in faza de verificare a datelor.
- programul observarilor prin sondaj cuprinde, de regula, un numar mai mare de caracteristici deca rpogramul observarii totale, ceea ce permite caracterizarea mai profunda a fenomenelor studiate prin metode statistice
- cercetarea prin sondaj este singura posibila atunci cand prin cercetarea exhaustiva a unitatilor s-ar ajunge la distrugerea produsului respectiv.
- evaluarea rezervelor subterane de carbune,petrol,gaze naturale, etc nu este posibila decat pe baza unui sondaj statistic
- sondajul statistic poate fi folosit la verificarea datelor culese printr-o observare totala de mare amploare in care s-au folosit si nespecialisti preum si la prelucrarea selectiva a unor date.
- sondajul poate fi utilizat cu bune rezultate in verificarea programului unei observari totale cat si la verificarea unor ipoteze statistice
3.Obiectivele cercetarii
In elaborarea planului de cercetare un rol deosebit de important il are stabilirea obiectivelor cercetarii , care vor avea o imfluienta definitorie in alcatuirea concisa a chestionarului. Plecand de la aceasta ipoteza, au fost stabilite o serie de probleme concrete urmarite incadrul cercetarii cum ar fi: 
- Identificarea surselor de informare folosite de turisti.
- Cunoasterea opiniei locuitorilor din localitatile aferente cu privire la mijloacele de informare in ceea ce priveste zona turistica Suceava.
- Identificarea celor mai populare mijloace de informare.
- Concordanta sau disconcordanta dintre prestatia serviciilor oferite si prezentarea. lor pe materialele informative.
- Identificarea sugestiilor si propunerilor unitatilor statistice chestionate.
- Varsta ca determinant al motivatiei turistice
- Identificarea motivelor pentru care turistii aleg Suceava ca destinatie turistica.
- Identificarea atitudinii turistilor fata de conditiile oferite de spatiile de cazare, de serviciile prestate in restaurante, de serviciile de agrement si de alte servicii la care au apelat. 
4.Identificarea colectivitatii cercetate
Colectivitatea statistica cercetata o constituie locuitorii din Suceava si din zonele apropiate orasului:Darmanesti,Scheia,Ilisesti Scheia,Mitocul Dragomirnei,Ipotesti, Ciprian Porumbescu.Esantionul pe baza caruia se realizeaza cercetarea statistica este de 100 de persoane,locuitori ai zonelor enumerate mai sus.
5. Esantionarea
Modul de lucru cel mai des utilizat pentru realizarea unei anchete statistice este cel prin esantionare, si foarte rar prin consultarea directa a intregii populatii.
A stabili un esantion presupune cautarea in cadrul colectivitatii generale , printr-un anumit procedeu de esantionare , un anumit numar de indivizi a caror grupare trebuie sa intruneasca anumite insusiri , principala insusire fiind reprezentativitatea.
Deci esantionul trebuie astfel ales incat sa poata reprezenta toata colectivitatea cercetata.
Concluziile obtinute in urma investigarii esantionului vor putea fi astfel extrapolate la nivelul intregii colectivitati.
Gradul de reprezentativitate a esantionului depinde de urmatoarele aspecte : 
-> caracteristicile populatiei ce urmeaza a fi studiate
-> marimea esantionului
-> procedura de esantionare folosita


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu Statistic privind Mijloacele de Informare asupra Obiectivelor Turistice ale Orasului Suceava.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!