Studiu Statistic privind Mijloacele de Informare asupra Obiectivelor Turistice ale Orasului Suceava

Extras din proiect Cum descarc?

1. Definirea temei de cercetare
Acest proiect statistic conţine parerile unor persoane,cu privire la zona turistica Suceava.Aceste opinii , au fost culese de către operatorii de teren fără a influenţa în vreun fel părerile acestora.
Pe masura ce orasul Suceava evolueaza atat ca aspect cat si ca economie,iar schimbarile sunt mai vizibile in ultimii 10 ani,am cosiderat interesant si intr-o oarecare masura necesar parerea oamenilor din zonele apropiate orasului, fiind interesati in prealabil daca acestia detin informatii despre ,,arsenalul ” turistic al orasului.
Acest aspect a fost unul din motivele pentru care am decis să efectuăm acest studiu statistic.
Un alt motiv a fost acela de a face cunoscută o anumită stare de fapt în cadrul colectivităţii statistice de locuitori din zonele Sucevei,Dărmaneşti,Ilişeşti,Şcheia,Mitocul Dragomirnei,Ipoteşti, Ciprian Porumbescu ,ceea ce ar putea conduce la o nouă abordare şi la o altă viziune asupra potenţialului turistic al oraşului Suceava.
Eventualii beneficiari ai rezultatelor cercetării noastre pot fi unităţile turistice,agenţiile de turism,hotelierii 
2.Cercetarea prin sondaj, definire,avantaje
Cercetarea parţială al cărei scop este ca , pe baza rezultatelor prelucrării datelor obţinute, să se estimeze, folosind principiile teoriei probalilităţilor , parametrii corespunzatori ai colectivităţii totale, poatră denumirea de sondaj statistic.
Cercetarea prin sondaj se desfăşoară în 2 etape:
- prima etapă, în care se culeg şi se prelucrează date statistice de la unităţile colctivităţii generale care au fost incluse în eşantion din care rezultă indicatori derivaţi care descriu statistic eşsantionul folosit .
- a doua etapă, în care indicatorii obţinuţi prin prelucrarea datelor din eşantion se extind, cu o anumită probabilitate asupra întregii colectivităţi în scopul caracterizării acesteia din punct de vedere statistic.
Dintre avantajele pe care le prezintă cercetarea prin sondaj, enunţăm pe cele mai semnificative:
- este mai operativ şi mai ieftin decât o observare totală
- partea supusă înregistrării fiind cu mult mai mică decât cea totală,iar personalul care face înregistrarea unitaţilor fiind de specialitate, de regulă erorile de înregistrare sunt în acest caz mai puţin numeroase şi mai uşor de înlăturat în faza de verificare a datelor.
- programul observărilor prin sondaj cuprinde, de regulă, un număr mai mare de caracteristici decâ rpogramul observării totale, ceea ce permite caracterizarea mai profundă a fenomenelor studiate prin metode statistice
- cercetarea prin sondaj este singura posibilă atunci când prin cercetarea exhaustivă a unităţilor s-ar ajunge la distrugerea produsului respectiv.
- evaluarea rezervelor subterane de cărbune,petrol,gaze naturale, etc nu este posibilă decât pe baza unui sondaj statistic
- sondajul statistic poate fi folosit la verificarea datelor culese printr-o observare totală de mare amploare în care s-au folosit şi nespecialişti preum şi la prelucrarea selectiva a unor date.
- sondajul poate fi utilizat cu bune rezultate în verificarea programului unei observări totale cât şi la verificarea unor ipoteze statistice
3.Obiectivele cercetarii
In elaborarea planului de cercetare un rol deosebit de important îl are stabilirea obiectivelor cercetării , care vor avea o imfluienţă definitorie în alcătuirea concisă a chestionarului. Plecând de la această ipoteză, au fost stabilite o serie de probleme concrete urmărite încadrul cercetării cum ar fi: 
- Identificarea surselor de informare folosite de turişti.
- Cunoaşterea opiniei locuitorilor din localităţile aferente cu privire la mijloacele de informare în ceea ce priveşte zona turistică Suceava.
- Identificarea celor mai populare mijloace de informare.
- Concordanţa sau disconcordanţa dintre prestaţia serviciilor oferite şi prezentarea. lor pe materialele informative.
- Identificarea sugestiilor şi propunerilor unităţilor statistice chestionate.
- Vârsta ca determinant al motivaţiei turistice
- Identificarea motivelor pentru care turiştii aleg Suceava ca destinaţie turistică.
- Identificarea atitudinii turiştilor faţă de condiţiile oferite de spaţiile de cazare, de serviciile prestate în restaurante, de serviciile de agrement şi de alte servicii la care au apelat. 
4.Identificarea colectivităţii cercetate
Colectivitatea statistică cercetată o constituie locuitorii din Suceava si din zonele apropiate orasului:Darmanesti,Scheia,Ilisesti Şcheia,Mitocul Dragomirnei,Ipoteşti, Ciprian Porumbescu.Esantionul pe baza caruia se realizeaza cercetarea statistica este de 100 de persoane,locuitori ai zonelor enumerate mai sus.
5. Eşantionarea
Modul de lucru cel mai des utilizat pentru realizarea unei anchete statistice este cel prin eşantionare, şi foarte rar prin consultarea directă a întregii populaţii.
A stabili un eşantion presupune căutarea în cadrul colectivităţii generale , printr-un anumit procedeu de eşantionare , un anumit număr de indivizi a căror grupare trebuie să întrunească anumite însuşiri , principala însuşire fiind reprezentativitatea.
Deci eşantionul trebuie astfel ales încât să poată reprezenta toată colectivitatea cercetată.
Concluziile obţinute în urma investigării eşantionului vor putea fi astfel extrapolate la nivelul întregii colectivităţi.
Gradul de reprezentativitate a eşantionului depinde de următoarele aspecte : 
→ caracteristicile populaţiei ce urmează a fi studiate
→ mărimea eşantionului
→ procedura de eşantionare folosită


Fisiere în arhivă (1):

  • Studiu Statistic privind Mijloacele de Informare asupra Obiectivelor Turistice ale Orasului Suceava.DOC

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!