Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Statistică
Conține 2 fișiere: doc
Pagini : 41 în total
Cuvinte : 5468
Mărime: 318.74KB (arhivat)
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: George Costiniu, Elena Biji

Cuprins

  1. 0 TEMA PROIECTULUI 3
  2. 1 EXTRAGEREA EŞANTIONULUI 4
  3. 1.1 Gruparea datelor înregistrate 5
  4. 1.1.1 Gruparea pe intervale de variaţie egale 5
  5. 1.1.2 Gruparea pe intervale de variaţie neegale 10
  6. 2 CALCULUL MĂRIMILOR RELATIVE DE STRUCTURĂ 14
  7. 3 CARACTERIZAREA STATISTICĂ A REPARTIŢIILOR OBŢINUTE 17
  8. 3.1 Repartiţia vânzătorilor după vârstă 18
  9. 3.2 Repartiţia vânzătorilor după zilele lucrate 19
  10. 3.3 Repartiţia vânzătorilor după orele lucrate 20
  11. 3.4 Repartiţia vânzătorilor după valoarea desfacerii (lei) 21
  12. 3.5 Repartiţia vânzătorilor după salariu net (lei) 22
  13. 4 APLICAREA REGULII DE ADUNARE A DISPERSIILOR ŞI VERIFICAREA GRADULUI DE SEMNIFICAŢIE A FACTORULUI DE GRUPARE 25
  14. 5 ESTIMAREA LIMITELOR PENTRU MEDIA COLECTIVITĂŢII TOTALE ŞI PENTRU NIVELUL TOTALIZAT AL CARACTERISTICII 27
  15. 5.1 Estimări pentru repartiţia vânzătorilor după valoarea desfacerilor 27
  16. 5.2 Estimări pentru repartiţia vânzătorilor după salariul net lunar 28
  17. 6 ANALIZA CORELAŢIEI DINTRE VALOAREA DESFACERII ŞI SALARIU 29
  18. 6.1 Corelaţia liniară simplă (date negrupate) 29
  19. 6.2 Metoda coeficientului de corelaţie 31
  20. 7 BIBLIOGRAFIE 32

Extras din proiect

0 TEMA PROIECTULUI

Un agent economic dispune de o reţea de unităţi economice cu profilul alimentaţie publică în care sunt angajaţi 500 de vânzători.

Pentru cei 500 de vânzători, consideraţi ca o colectivitate generală, s-a întocmit o bază de sondaj. Înscrierea în baza de sondaj a vânzătorilor s-a făcut în ordine alfabetică, ceea ce constituie un criteriu aleator şi li s-a dat un cod (nr. crt.).

Considerând cei 500 de vânzători ca formând o colectivitate statistică se cere:

1. să se extragă printr-un procedeu de sondaj un eşantion de 60 de unităţi şi să se centralizeze nivelurile individuale ale fiecăruia din variabilele prezentate potrivit conţinutului lor;

2. să se grupeze datele înregistrate la punctul precedent folosind grupările simple pentru toate caracteristicile înregistrate pe intervale egale şi neegale (se vor folosi minim 8 grupe pentru intervale egale şi minim 3 grupe pentru intervale neegale) şi să se centralizeze datele condiţionate de grupările folosite. Să se reprezinte grafic seriile obţinute,

3. să se calculeze toate mărimile relative posibile şi să se reprezinte grafic mărimile obţinute folosind diagramele adecvate;

4. să se calculeze indicatorii tendinţei centrale, indicatorii variaţiei şi ai asimetriei pentru variabilele înregistrate;

5. să se aplice regula adunării dispersiilor pentru tabelul cu dublă intrare obţinut prin gruparea combinată;

6. să se extindă rezultatele obţinute asupra întregii colectivităţi pentru două variabile dacă P = 0,9973 (z = 3);

7. să se aplice metoda corelaţiei şi regresiei pentru datele din eşantion. Să se măsoare gradul de intensitate al corelaţiei. Pentru date grupate se vor lua în calcul primele 10 unităţi din eşantion, la care se vor calcula şi coeficienţii de corelaţie a rangurilor.

1 EXTRAGEREA EŞANTIONULUI

1. Din baza de sondaj se extrage un eşantion format din 60 de vânzători. La extragere s-a folosit procedeul selecţiei mecanice cu pas de numărare egal cu 8 şi prima unitate extrasă fiind 97, ultimele doua cifre a numarului matricol personal.

S-au înregistrat datele privind sexul, vârsta (ani), zile lucrate, ore lucrate, valoarea desfacerilor lunare (lei) şi salariul net lunar (lei) din luna februarie 2009.

Nr. crt. Sex Vârsta

(ani) Zile

lucrate Ore

lucrate Valoarea desfacerilor (lei) Salariul net lunar

(lei)

1. (97) F 24 23 193 155250 1689

2. (105) F 26 17 135 110500 1181

3. (113) M 24 22 192 156200 1680

4. (121) M 21 21 150 115500 1313

5. (129) F 27 20 163 132000 1426

6. (137) M 25 21 173 155400 1514

7. (145) F 23 22 182 171600 1593

8. (153) F 27 20 163 132000 1426

9. (161) F 19 17 140 123250 1100

10. (169) M 22 24 211 189600 1846

11. (177) F 22 17 147 119000 1286

12. (185) F 24 22 158 154000 1383

13. (193) F 19 17 140 123250 1100

14. (201) F 23 24 183 168000 1601

15. (209) F 22 17 147 119000 1286

16. (217) F 22 17 147 119000 1286

17. (225) M 23 18 166 125100 1453

18. (233) M 23 18 142 118800 1243

19. (241) F 20 19 165 152000 1444

20. (249) M 23 22 187 149600 1636

21. (257) F 24 22 158 154000 1383

22. (265) M 21 22 196 165000 1715

23. (273) F 21 23 191 179400 1671

24. (281) F 19 17 140 123250 1100

25. (289) F 26 23 180 172500 1575

26. (297) M 24 22 179 163900 1566

27. (305) M 19 18 160 134100 1400

28. (313) M 24 22 192 156200 1680

29. (321) M 25 21 173 155400 1514

30. (329) F 19 18 150 134100 1313

31. (337) F 24 21 175 147600 1531

32. (345) F 20 19 165 152000 1444

33. (353) F 22 21 190 156450 1663

34. (361) F 25 23 178 181700 1558

35. (369) F 21 24 184 165900 1472

36. (377) F 24 21 175 147600 1531

37. (385) F 22 17 147 119000 1286

38. (393) M 23 22 176 156200 1540

39. (401) M 24 18 141 131400 1234

40. (409) F 22 17 147 119000 1286

41. (417) F 20 21 157 156450 1374

42. (425) F 21 21 170 168000 1488

43. (433) F 23 22 176 160600 1540

44. (441) M 25 23 184 138000 1610

45. (449) F 25 23 178 181700 1558

46. (457) M 24 18 141 131400 1234

47. (465) M 21 22 196 165000 1715

48. (473) M 25 21 173 155400 1514

49. (481) F 22 21 190 156450 1663

50. (489) M 20 20 153 130000 1339

51. (497) F 27 20 163 132000 1426

52. (505) F 26 23 180 172500 1575

53. (513) F 20 22 157 145200 1374

54. (521) F 19 18 146 144000 1278

55. (529) M 22 24 211 189600 1846

56. (537) F 25 23 178 181700 1558

57. (545) F 26 17 135 110500 1181

58. (553) M 23 18 166 125100 1453

59. (561) F 20 23 170 184000 1488

60. (569) F 24 23 188 184800 1504

Total 1366 1232 10093 8916150 87666

Interpretare: Cei 60 de vanzatori extrasi din baza de sondaj ne ofera pentru inceput urmatoarele informatii: au lucrat in total intr-o luna 1232 de zile – 10.093 de ore; realizand o valoare de desfaceri de 8.916.150 lei. Iar fondul de salariu in aceasta luna pentru cei 60 de vanzatori a fost 87.666 lei.

Preview document

Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 1
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 2
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 3
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 4
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 5
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 6
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 7
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 8
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 9
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 10
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 11
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 12
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 13
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 14
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 15
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 16
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 17
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 18
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 19
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 20
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 21
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 22
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 23
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 24
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 25
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 26
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 27
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 28
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 29
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 30
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 31
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 32
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 33
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 34
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 35
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 36
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 37
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 38
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 39
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 40
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 41
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 42
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 43
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 44
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 45
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 46
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 47
Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale - Pagina 48

Conținut arhivă zip

  • ANEXA BAZA DE SONDAJ 2009.doc
  • Utilizarea Sondajului in Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale.doc

Alții au mai descărcat și

Analiza statistică a seriilor cronologice

DEFINITIE: SERIA CRONOLOGICA este un sir ordonat de valori ale unei variabile aferente unor momente sau perioade de timp succesive. Exista...

Cercetare Asupra Vopselei Lavabile Superweiss

Düfa ROMÂNIA SRL este una dintre cele mai dinamice companii ce opereaza pe piata de lacuri si vopsele din România. Compania a fost fondata în anul...

Program de Reabilitare

Spitalul de Boli Infectioase „Sf.Cuvioasa Parascheva „ este situat in partea de nord a orasului Galati pe strada Traian nr.393 ,în cartierul numit...

Centralizarea și Analiza Datelor

Q1+Q2. La aceste intrebari filtru, nici unul dintre cei 1000 de respondenti nu a fost eliminat Valoarea modala (Mo – cea mai mare frecventa de...

Statistică Economică

Obiectul principal în evolutia repartitiei bidimensionale îl reprezinta determinarea legaturii statistice dintre aceste doua variabile. În orice...

Te-ar putea interesa și

Particularități ale Studiului Pieței în Contextul Dezvoltării Economiei de Piață

Metodele statisticii economico-sociale îşi propun să realizeze legătura dintre realitatea economică ce se manifestă în orice mediu de afaceri şi...

Utilizare Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale

TEMA PROIECTULUI Un agent economic dispune de o retea de unitati economice cu profilul alimentatie publica în care sunt angajati 500 de...

Statistică economică

TEMA PROIECTULUI Un agent economic dispune de o retea de unitati economice cu profilul alimentatie publica în care sunt angajati 500 de vânzatori....

Creditul - factor de relansare economică rurală

INTRODUCERE Observarea statistica presupune respectarea unor principii fundamentale impuse prin lege (Legea nr. 11/1994), principii asemanatoare...

Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-sociale

1. TEMA PROIECTULUI Un agent economic dispune de o reţea de unităţi economice cu profilul alimentaţie publică în care sunt angajaţi 500 de...

Probabilități și Elemente de Statistică Matematică

CONSIDERAŢII GENERALE 1. Importanţa statisticii în universul realităţii Statistica, o ştiinţă într-o continuă evoluţie, ce atrage în universul ei...

Utilizarea sondajului în caracterizarea fenomenelor economico - sociale

TEMA PROIECTULUI Un agent economic dispune de o rețea de unitații economice cu profilul alimentație publică în care sunt angajații 500 de...

Utilizarea Sondajului în Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale

0 TEMA PROIECTULUI Un agent economic dispune de o reţea de unităţi economice cu profilul alimentaţie publică în care sunt angajaţi 500 de...

Ai nevoie de altceva?