Cuprins
- 0 TEMA PROIECTULUI 3
- 1 EXTRAGEREA EŞANTIONULUI 4
- 1.1 Gruparea datelor înregistrate 5
- 1.1.1 Gruparea pe intervale de variaţie egale 5
- 1.1.2 Gruparea pe intervale de variaţie neegale 10
- 2 CALCULUL MĂRIMILOR RELATIVE DE STRUCTURĂ 14
- 3 CARACTERIZAREA STATISTICĂ A REPARTIŢIILOR OBŢINUTE 17
- 3.1 Repartiţia vânzătorilor după vârstă 18
- 3.2 Repartiţia vânzătorilor după zilele lucrate 19
- 3.3 Repartiţia vânzătorilor după orele lucrate 20
- 3.4 Repartiţia vânzătorilor după valoarea desfacerii (lei) 21
- 3.5 Repartiţia vânzătorilor după salariu net (lei) 22
- 4 APLICAREA REGULII DE ADUNARE A DISPERSIILOR ŞI VERIFICAREA GRADULUI DE SEMNIFICAŢIE A FACTORULUI DE GRUPARE 25
- 5 ESTIMAREA LIMITELOR PENTRU MEDIA COLECTIVITĂŢII TOTALE ŞI PENTRU NIVELUL TOTALIZAT AL CARACTERISTICII 27
- 5.1 Estimări pentru repartiţia vânzătorilor după valoarea desfacerilor 27
- 5.2 Estimări pentru repartiţia vânzătorilor după salariul net lunar 28
- 6 ANALIZA CORELAŢIEI DINTRE VALOAREA DESFACERII ŞI SALARIU 29
- 6.1 Corelaţia liniară simplă (date negrupate) 29
- 6.2 Metoda coeficientului de corelaţie 31
- 7 BIBLIOGRAFIE 32
Extras din proiect
0 TEMA PROIECTULUI
Un agent economic dispune de o reţea de unităţi economice cu profilul alimentaţie publică în care sunt angajaţi 500 de vânzători.
Pentru cei 500 de vânzători, consideraţi ca o colectivitate generală, s-a întocmit o bază de sondaj. Înscrierea în baza de sondaj a vânzătorilor s-a făcut în ordine alfabetică, ceea ce constituie un criteriu aleator şi li s-a dat un cod (nr. crt.).
Considerând cei 500 de vânzători ca formând o colectivitate statistică se cere:
1. să se extragă printr-un procedeu de sondaj un eşantion de 60 de unităţi şi să se centralizeze nivelurile individuale ale fiecăruia din variabilele prezentate potrivit conţinutului lor;
2. să se grupeze datele înregistrate la punctul precedent folosind grupările simple pentru toate caracteristicile înregistrate pe intervale egale şi neegale (se vor folosi minim 8 grupe pentru intervale egale şi minim 3 grupe pentru intervale neegale) şi să se centralizeze datele condiţionate de grupările folosite. Să se reprezinte grafic seriile obţinute,
3. să se calculeze toate mărimile relative posibile şi să se reprezinte grafic mărimile obţinute folosind diagramele adecvate;
4. să se calculeze indicatorii tendinţei centrale, indicatorii variaţiei şi ai asimetriei pentru variabilele înregistrate;
5. să se aplice regula adunării dispersiilor pentru tabelul cu dublă intrare obţinut prin gruparea combinată;
6. să se extindă rezultatele obţinute asupra întregii colectivităţi pentru două variabile dacă P = 0,9973 (z = 3);
7. să se aplice metoda corelaţiei şi regresiei pentru datele din eşantion. Să se măsoare gradul de intensitate al corelaţiei. Pentru date grupate se vor lua în calcul primele 10 unităţi din eşantion, la care se vor calcula şi coeficienţii de corelaţie a rangurilor.
1 EXTRAGEREA EŞANTIONULUI
1. Din baza de sondaj se extrage un eşantion format din 60 de vânzători. La extragere s-a folosit procedeul selecţiei mecanice cu pas de numărare egal cu 8 şi prima unitate extrasă fiind 97, ultimele doua cifre a numarului matricol personal.
S-au înregistrat datele privind sexul, vârsta (ani), zile lucrate, ore lucrate, valoarea desfacerilor lunare (lei) şi salariul net lunar (lei) din luna februarie 2009.
Nr. crt. Sex Vârsta
(ani) Zile
lucrate Ore
lucrate Valoarea desfacerilor (lei) Salariul net lunar
(lei)
1. (97) F 24 23 193 155250 1689
2. (105) F 26 17 135 110500 1181
3. (113) M 24 22 192 156200 1680
4. (121) M 21 21 150 115500 1313
5. (129) F 27 20 163 132000 1426
6. (137) M 25 21 173 155400 1514
7. (145) F 23 22 182 171600 1593
8. (153) F 27 20 163 132000 1426
9. (161) F 19 17 140 123250 1100
10. (169) M 22 24 211 189600 1846
11. (177) F 22 17 147 119000 1286
12. (185) F 24 22 158 154000 1383
13. (193) F 19 17 140 123250 1100
14. (201) F 23 24 183 168000 1601
15. (209) F 22 17 147 119000 1286
16. (217) F 22 17 147 119000 1286
17. (225) M 23 18 166 125100 1453
18. (233) M 23 18 142 118800 1243
19. (241) F 20 19 165 152000 1444
20. (249) M 23 22 187 149600 1636
21. (257) F 24 22 158 154000 1383
22. (265) M 21 22 196 165000 1715
23. (273) F 21 23 191 179400 1671
24. (281) F 19 17 140 123250 1100
25. (289) F 26 23 180 172500 1575
26. (297) M 24 22 179 163900 1566
27. (305) M 19 18 160 134100 1400
28. (313) M 24 22 192 156200 1680
29. (321) M 25 21 173 155400 1514
30. (329) F 19 18 150 134100 1313
31. (337) F 24 21 175 147600 1531
32. (345) F 20 19 165 152000 1444
33. (353) F 22 21 190 156450 1663
34. (361) F 25 23 178 181700 1558
35. (369) F 21 24 184 165900 1472
36. (377) F 24 21 175 147600 1531
37. (385) F 22 17 147 119000 1286
38. (393) M 23 22 176 156200 1540
39. (401) M 24 18 141 131400 1234
40. (409) F 22 17 147 119000 1286
41. (417) F 20 21 157 156450 1374
42. (425) F 21 21 170 168000 1488
43. (433) F 23 22 176 160600 1540
44. (441) M 25 23 184 138000 1610
45. (449) F 25 23 178 181700 1558
46. (457) M 24 18 141 131400 1234
47. (465) M 21 22 196 165000 1715
48. (473) M 25 21 173 155400 1514
49. (481) F 22 21 190 156450 1663
50. (489) M 20 20 153 130000 1339
51. (497) F 27 20 163 132000 1426
52. (505) F 26 23 180 172500 1575
53. (513) F 20 22 157 145200 1374
54. (521) F 19 18 146 144000 1278
55. (529) M 22 24 211 189600 1846
56. (537) F 25 23 178 181700 1558
57. (545) F 26 17 135 110500 1181
58. (553) M 23 18 166 125100 1453
59. (561) F 20 23 170 184000 1488
60. (569) F 24 23 188 184800 1504
Total 1366 1232 10093 8916150 87666
Interpretare: Cei 60 de vanzatori extrasi din baza de sondaj ne ofera pentru inceput urmatoarele informatii: au lucrat in total intr-o luna 1232 de zile – 10.093 de ore; realizand o valoare de desfaceri de 8.916.150 lei. Iar fondul de salariu in aceasta luna pentru cei 60 de vanzatori a fost 87.666 lei.
Preview document
Conținut arhivă zip
- ANEXA BAZA DE SONDAJ 2009.doc
- Utilizarea Sondajului in Caracterizarea Fenomenelor Economico-Sociale.doc