Analiza Sistemului Administrativ Federal al Germaniei

Cuprins proiect Cum descarc?

1. Scurt istoric al formarii sistemului administrativ german 2
2. Reflectarea federalismului german la nivel institutional 5
2.1 Parlamentul German 6
2.2 Guvernul Federal si Cancelarul 8
2.3 Presedintele Republicii Federale 12
3. Organizarea federativa a Germaniei 14
3.1 Elemente fundamentale ale sistemului federal german 14
3.2 Raportul dintre Land-uri si Federatie 16
3.3 Organizarea in cadrul Land-urilor 20
3.4 Aspecte privind administratia publica locala 21
4. Concluzii 22
Bibliografie 24


Extras din proiect Cum descarc?

1. Scurt istoric al formarii sistemului administrativ german
Aflata in postura de tara invinsa in al Doilea Razboi Mondial, Germaniei i s-a oferit un sistem de guvernare fara a se asigura poporului german deplina libertate de optiune pentru un sistem de guvernamant sau pentru altul.
Statul german se afla sub ocupatie militara, fapt ce stirbea suveranitatea poporului si ingradea libertatea de optiune politica.
Analizand procesul constitutional din Germania putem distinge urmatoarele aspecte:
- nu a existat o indelungata traditie parlamentara.
- regimul politic institutionalizat dupa anul 1945 a fost cladit pe ruinele statului fascist al lui Adolf Hitler si in vidul de putere creat prin distrugerea acestui stat.
- Constituantul, neintrunind pe deplin atributele suveranitatii, a actionat, practic, sub un regim de ocupatie.
- aliatii au influentat procesul de adoptare a Legii Fundamentale (Constitutia Germaniei).
- regimul parlamentar introdus in Germania nu a avut o baza politica stabila deoarece regimul fascist anterior a anihilat practic orice opozitie politica, inclusiv pe cea a burgheziei.
Optiunea pentru parlamentarism si nu pentru un regim prezidential, se explica prin teama tarilor invingatoare in razboi fata de o eventuala concentrare a puterii executive - specifica sistemului prezidential - in mainile unui singur conducator, care ar fi putut ceda tentatiei de a guverna dupa modelul Fuhrer-ului, precum si prin preocuparea Adunarii Constituante alese, de a da satisfactie poporului ce aspira la un model de guvernare in care reprezentantii sai sa aiba un rol determi!nant si predominant fata de puterea executiva 
Regimul politic stabilit in conditiile mentionate si reflectat in dispozitiile constitutionale prezinta trasaturile clasice ale regimului parlamentar generalizat, la acea data, pe continentul european.
Asa cum este cunoscut, dupa 9 mai 1945, Germania a fost divizata in patru zone de ocupatie aflate sub controlul militar al Marii Britanii, Statelor Unite ale Americii, Frantei si Uniunii Sovietice. Fortele militare de ocupatie au infiintat in zonele pe care le-au ocupat autoritati executive locale insarcinate cu atributii limitate. Acest lucru a fost realizat pana la momentul organizarii de alegeri pentru noile parlamente locale. Atributiile acestora erau practic formale, intrucat orice decizie a autoritatilor germane locale trebuia aprobata de Comandamentele mili!tare de ocupatie.
In vara anului 1948, liderii guvernelor locale aflate in zonele de ocupatie ale Frantei, Marii Britanii si Statelor Unite ale Americii, au convenit asupra instituirii unui sistem electoral, in vederea desemnarii de catre aceste parlamente locale a unui organism cu un rol de Constituanta. Organismul respectiv a primit denumirea de Consiliu Parlamentar (,,Pariamentarische Rat", ce era compus din 65 de depu!tati alesi de Landtag - Parlamentul Land-ului), fiind format din reprezentantii Uniunii Crestin Democrate si ai Partidului Social Democrat.
Consiliul parlamentar, organism investit cu atributii de Constituanta, a adoptat noua Lege Fundamentala, constient ca indeplineste o opera de tranzitie necesara instituirii unui regim democratic si reconcilierii nationale.
Provizoratul constitutional a fost mentionat chiar in cuprinsul Constitutiei, adop-tata in anul 1949 sub denumirea de Lege Fundamentala, care in art. 146 prevede ca ,,Prezenta Lege Fundamentala inceteaza sa aiba efect in ziua in care va intra in vigoare Constitutia care va fi adoptata de poporul german, stapan pe deciziile sale".
Trebuie observat ca Legiuitorul Constituant, marcat de statutul special al Germaniei, ca stat care nu se mai bucura pe deplin, la cel moment, de toate atribu!tele suveranitatii sale, nu a folosit denumirea de Constitutie, ci de ,,Lege Funda!mentala" (Grundgesetz).
Asadar, in conceptia Consiliului Parlamentar, Legea Fundamentala adoptata in anul 1949 avea un caracter provizoriu pana cand ,,poporul german stapan pe deciziile sale va adopta o noua Constitutie". Desi a avut initial un caracter provi!zoriu si tranzitoriu, noul sistem constitutional s-a impus insa in viata politica a Germaniei, ca si in constiinta sociala a poporului german ca un model de referinta pentru o guvernare democratica.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza Sistemului Administrativ Federal al Germaniei.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!