Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 5650
Mărime: 73.35KB (arhivat)
Publicat de: Alin A.
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. Cuprins
  2. 1. Firma studiată şi identificarea principalelor sisteme informaţionale şi aplicaţiile informatice ce sprijină prelucrarea datelor 2
  3. 1.1 Descrierea organizaţiei 2
  4. 1.2 Prezentarea arhitecturii sistemului informaţional al organizaţiei 5
  5. 1.2.1 Identificarea arhitecturii sistemelor informaționale economice și a aplicaţiilor informatice 5
  6. 1.2.2 Resurse hardware 10
  7. 1.3 Proiecte informatice propuse sau în curs de implementare 10
  8. 1.4 Matricea sistemelor informaționale – componente organizatorice 10
  9. 2. Delimitarea ariei de întindere pentru sistemul supus analizei 14
  10. 2.1 Identificarea tranzacțiilor economice din sistemul analizat 14
  11. 2.2 Identificarea componentelor organizatorice cu responsabilități în domeniul sistemului analizat 14
  12. 2.3 Entităţi externe aflate în legătură cu sistemul şi diagrama de context 16

Extras din proiect

1. Firma studiată şi identificarea principalelor sisteme informaţionale şi aplicaţiile informatice ce sprijină prelucrarea datelor

1.1 Descrierea organizaţiei

Nr. crt. Caracteristica Descriere

1. Obiect de activitate, forma de organizare juridică, tipul proprietății Obiectul principal de activitate, conform statutului şi al codului CAEN îl reprezintă „producţia altor tipuri de mobilier”, cod 3109. Firma S.C. MOLDOMOBILA S.A este persoană juridică română înfiinţată în anul 2002, având numărul de ordine în Registrul Comerţului J22-681-2002 şi cod unic de înregistrare RO 14726969.

2. Piaţa în amonte şi aval Clienții. Varietatea şi calitatea mobilierului produs de Moldomobila România au atras cumpărătorii din ţară şi străinătate să viziteze magazinul propriu de prezentare şi desfacere şi să lanseze comenzi ferme pentru pieţele lor de desfacere caracterizate de culturi şi trenduri variate. Astfel, clienţii interni ai firmei sunt persoanele fizice şi juridice din toate zonele geografice ale ţării, iar clienții externi sunt reprezentați de firmele din alte state europene şi nu numai: Italia, Republica Moldova, Rusia, Germania, Marea Britanie, Japonia, Bulgaria, Austria, Grecia, Israel. Distribuţia este asigurată cu mijloace auto proprii şi închiriate. La solicitarea clienţilor, societatea execută şi mobilier la comandă cu material propriu sau materialul clienţilor.

Furnizorii firmei sunt atât societățile din județul Iaşi, cât și cele din județele limitrofe ale țării. Aceștia sunt producătorii de furnire estetice, placaje, cherestea, substanţe adezive, feronerie, ambalaje din carton şi alte accesorii. Firma încheie contracte anual cu furnizorii.

Concurența este reprezentată de producătorii de mobilă din regiune. Concurenții se află la distanțe medii față de acele zone ce vor beneficia de produse și servicii oferite.

3. Organizarea firmei şi principalele activităţi economice MOLDOMOBILA are o structură organizatorică de tip geografic-funcţională, după cum se poate observa și în figura 1.1. Acest tip de structură permite centralizarea controlului strategic al rezultatelor, este bine adaptată problematicii firmei, permite realizarea unei legături strânse cu strategia prin desemnarea activităţilor „cheie” ca departamente funcţionale, permite dezvoltarea funcţională bazată pe competenţe distincte, permite folosirea învăţării/experienţei asociate cu specializarea funcţională, simplifică procesul de recrutare, perfecţionare şi conducere a personalului din fiecare compartiment.

Firma este organizată ca o societate pe acţiuni, condusă de Consiliul de Administraţie, a cărui componenţă este hotărâtă de AGA şi în subordinea căruia se află directorul general.

Firma îşi desfăşoară activitatea de producţie şi de comercializare la sediul din localitatea Iaşi, strada Bucium nr. 34. De nouă ani activează ca o companie care ştie cum să găsească echilibrul perfect între tradiţia trecutului, omul modern şi mediul în care acesta trăieşte şi se dezvoltă.

Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se termină la 31 decembrie al fiecărui an, primul exerciţiu a început în momentul funcţionării societăţii. Activitatea de desfacere a produselor se desfăşoară atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Pentru piaţa internă, firma are deschis un magazin propriu de prezentare şi desfacere, iar pentru export îşi stabileşte contracte direct cu clienţii externi.

Cu o suprafaţă de câteva zeci de mii de metri pătraţi şi cu 110 angajaţi cu o pregătire profesională de calitate, societatea se bucură acum de un bun renume pe plan intern şi internaţional.

Puncte tari:

- asigurarea accesului la informații,

- campanii și reduceri în perioada sărbătorilor,

- comunicarea operativă a deciziilor,

- amplificarea capacității de a percepe și interpreta fenomenele, de a aborda și soluționa eficent problemele,

- furnizarea informațiilor menite să consolideze interesul și parciparea angajaților la realizarea sarcinilor,

- asigurarea informațiilor necesare creării de imagine personală și organizațională,

- capacitatea mare de producție,

- diversificarea de modele.

Puncte slabe:

- orientarea preponderentă spre export,

- cost ridicat al transportului,

- comenzile pot întarzia sau să nu se mai găsească pe stoc.

Serviciul Secretariat răspunde de:

• organizarea programului de lucru a managerului general;

• stabilirea întâlnirilor cu partenerii de afaceri;

• organizarea şedinţelor de lucru;

• primirea, sortarea, înregistrarea, distribuirea/expedierea corespondenţei care intră/iese în/din unitate;

• asigurarea legăturilor telefonice în/din unitate.

Preview document

Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 1
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 2
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 3
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 4
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 5
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 6
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 7
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 8
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 9
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 10
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 11
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 12
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 13
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 14
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 15
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 16
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 17
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 18
Analiza sistemului informațional - gestiunea stocurilor - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Analiza Sistemului Informational - Gestiunea Stocurilor.docx

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Te-ar putea interesa și

Metode și Tehnici de Inventariere și Evaluare a Stocurilor

1.1. Contabilitatea stocurilor în România In majoritatea întreprinderilor, contabilitatea nu înregistreaza zilnic miscarile stocurilor....

Raționalizarea activității de aprovizionare cu mărfuri materii prime și materiale la SC Golden Kebab SRL

CAPITOLUL I NOTIUNI GENERALE PRIVIND ACTIVITATEA DE APROVIZIONARE CU MARFURI, MATERII PRIME SI MATERIALE Activitatea de aprovizionare este...

Soluții de Informatizare a Gestiunii Stocurilor

INTRODUCERE Originile contabilităţii se pierd undeva la hotarul dintre istoria “cunoscută” şi partea încă neclară a istoriei societăţii omeneşti....

Studiu privind modul de organizare a contabilității stocurilor de mărfuri la SC Peco SA Argeș

I.BAZELE SISTEMULUI INFORMAŢIONAL CONTABIL LA S.C. PECO S.A. ARGEŞ. 1.Coordonatele noului sistem contabil adaptat la condiţiile economiei de...

Organizarea și conducerea contabilității stocurilor de materii prime materiale și mărfuri - SC Conex SA

INTRODUCERE : Stocurile reprezintă cantităţile fizice de materiale de produse sau de mărfuri necesare fiecărei faze a ciclului de exploatare...

Flux informațional privind stocurile de produse finite în organizațiile informatizate

CAP. I. STUDIUL DE OPORTUNITATE PRIVIND APLICAŢIA SGPF (Sistemul de gestiune al produselor finite) 1.1. Rolul şi importanţa studiilor de...

Analiza Sistemului de Trezorerie la SC Rasodia Conf SRL

I. Prezentarea organizaţiei şi a aplicaţiilor informatice economice existente 1.1. Descrierea organizaţiei Denumire: SC „RAPSODIA CONF” SA...

Sistemul informațional al stocurilor de produse finite pe exemplul SC Conservfruct SRL

INTRODUCERE În condiţiile societăţii informatizate o întreprindere modernă nu poate supravieţui fără să dispună de informaţii în timp real, atât...

Ai nevoie de altceva?