Cuprins
- Cuprins
- 1. Firma studiată şi identificarea principalelor sisteme informaţionale şi aplicaţiile informatice ce sprijină prelucrarea datelor 2
- 1.1 Descrierea organizaţiei 2
- 1.2 Prezentarea arhitecturii sistemului informaţional al organizaţiei 5
- 1.2.1 Identificarea arhitecturii sistemelor informaționale economice și a aplicaţiilor informatice 5
- 1.2.2 Resurse hardware 10
- 1.3 Proiecte informatice propuse sau în curs de implementare 10
- 1.4 Matricea sistemelor informaționale – componente organizatorice 10
- 2. Delimitarea ariei de întindere pentru sistemul supus analizei 14
- 2.1 Identificarea tranzacțiilor economice din sistemul analizat 14
- 2.2 Identificarea componentelor organizatorice cu responsabilități în domeniul sistemului analizat 14
- 2.3 Entităţi externe aflate în legătură cu sistemul şi diagrama de context 16
Extras din proiect
1. Firma studiată şi identificarea principalelor sisteme informaţionale şi aplicaţiile informatice ce sprijină prelucrarea datelor
1.1 Descrierea organizaţiei
Nr. crt. Caracteristica Descriere
1. Obiect de activitate, forma de organizare juridică, tipul proprietății Obiectul principal de activitate, conform statutului şi al codului CAEN îl reprezintă „producţia altor tipuri de mobilier”, cod 3109. Firma S.C. MOLDOMOBILA S.A este persoană juridică română înfiinţată în anul 2002, având numărul de ordine în Registrul Comerţului J22-681-2002 şi cod unic de înregistrare RO 14726969.
2. Piaţa în amonte şi aval Clienții. Varietatea şi calitatea mobilierului produs de Moldomobila România au atras cumpărătorii din ţară şi străinătate să viziteze magazinul propriu de prezentare şi desfacere şi să lanseze comenzi ferme pentru pieţele lor de desfacere caracterizate de culturi şi trenduri variate. Astfel, clienţii interni ai firmei sunt persoanele fizice şi juridice din toate zonele geografice ale ţării, iar clienții externi sunt reprezentați de firmele din alte state europene şi nu numai: Italia, Republica Moldova, Rusia, Germania, Marea Britanie, Japonia, Bulgaria, Austria, Grecia, Israel. Distribuţia este asigurată cu mijloace auto proprii şi închiriate. La solicitarea clienţilor, societatea execută şi mobilier la comandă cu material propriu sau materialul clienţilor.
Furnizorii firmei sunt atât societățile din județul Iaşi, cât și cele din județele limitrofe ale țării. Aceștia sunt producătorii de furnire estetice, placaje, cherestea, substanţe adezive, feronerie, ambalaje din carton şi alte accesorii. Firma încheie contracte anual cu furnizorii.
Concurența este reprezentată de producătorii de mobilă din regiune. Concurenții se află la distanțe medii față de acele zone ce vor beneficia de produse și servicii oferite.
3. Organizarea firmei şi principalele activităţi economice MOLDOMOBILA are o structură organizatorică de tip geografic-funcţională, după cum se poate observa și în figura 1.1. Acest tip de structură permite centralizarea controlului strategic al rezultatelor, este bine adaptată problematicii firmei, permite realizarea unei legături strânse cu strategia prin desemnarea activităţilor „cheie” ca departamente funcţionale, permite dezvoltarea funcţională bazată pe competenţe distincte, permite folosirea învăţării/experienţei asociate cu specializarea funcţională, simplifică procesul de recrutare, perfecţionare şi conducere a personalului din fiecare compartiment.
Firma este organizată ca o societate pe acţiuni, condusă de Consiliul de Administraţie, a cărui componenţă este hotărâtă de AGA şi în subordinea căruia se află directorul general.
Firma îşi desfăşoară activitatea de producţie şi de comercializare la sediul din localitatea Iaşi, strada Bucium nr. 34. De nouă ani activează ca o companie care ştie cum să găsească echilibrul perfect între tradiţia trecutului, omul modern şi mediul în care acesta trăieşte şi se dezvoltă.
Exerciţiul economico-financiar începe la 1 ianuarie şi se termină la 31 decembrie al fiecărui an, primul exerciţiu a început în momentul funcţionării societăţii. Activitatea de desfacere a produselor se desfăşoară atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Pentru piaţa internă, firma are deschis un magazin propriu de prezentare şi desfacere, iar pentru export îşi stabileşte contracte direct cu clienţii externi.
Cu o suprafaţă de câteva zeci de mii de metri pătraţi şi cu 110 angajaţi cu o pregătire profesională de calitate, societatea se bucură acum de un bun renume pe plan intern şi internaţional.
Puncte tari:
- asigurarea accesului la informații,
- campanii și reduceri în perioada sărbătorilor,
- comunicarea operativă a deciziilor,
- amplificarea capacității de a percepe și interpreta fenomenele, de a aborda și soluționa eficent problemele,
- furnizarea informațiilor menite să consolideze interesul și parciparea angajaților la realizarea sarcinilor,
- asigurarea informațiilor necesare creării de imagine personală și organizațională,
- capacitatea mare de producție,
- diversificarea de modele.
Puncte slabe:
- orientarea preponderentă spre export,
- cost ridicat al transportului,
- comenzile pot întarzia sau să nu se mai găsească pe stoc.
Serviciul Secretariat răspunde de:
• organizarea programului de lucru a managerului general;
• stabilirea întâlnirilor cu partenerii de afaceri;
• organizarea şedinţelor de lucru;
• primirea, sortarea, înregistrarea, distribuirea/expedierea corespondenţei care intră/iese în/din unitate;
• asigurarea legăturilor telefonice în/din unitate.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Analiza Sistemului Informational - Gestiunea Stocurilor.docx