Extras din proiect
Capitolul 1: Date Generale despre Municipiul Bucureşti
1.1. Scurtă prezentare a oraşului
Scurtă prezentare a regiunii - date geografice, geologice
Municipiul Bucureşti este situat în partea sudică a României, în Valahia, la 44°24’49’’ latitudine nordică şi 26°05’48’’longitudine estică.
Oraşul Bucureşti reprezintă centrul politic, economic şi cultural al ţării şi aici locuieşte aproximativ 10% din populaţia ţării.
Municipiul Bucureşti este localizat la 60 km nord de Dunăre, 100 km sud de Carpaţii Orientali şi 250 km vest de Marea Neagră.
Înălţimea faţă de nivelul Mării Negre este:
- min. 56 m la staţia de epurare a apelor uzate Glina;
- max. 95 m pe bulevardul Iuliu Maniu şi pe şoseaua de centură.
Suprafaţa Bucureştiului acoperă 238 km2 reprezentând 0.8% din suprafaţa totală a României şi este dezvoltată în proporţie de 70%
Oraşul Bucureşti este format din 6 sectoare administrative
Condtiile climaterice
În Municipiul Bucureşti climatul continental guvernează condiţiile vremii. Vânturile dominante derivă din Est şi Vest în partea sudică şi din Nord şi Nord Est în partea nordică. Câteodată, verile sunt extrem de călduroase, cu temperaturi de 35 - 400C, iar temperaturile în timpul iernii sunt uneori mai mici de -200C însoţite de zăpada şi furtuni de zăpada.
Influenţa maselor de aer din Vest şi Sud sunt responsabile pentru toamnele lungi şi călduroase, zilele blânde de iarnă sau primăverile timpurii. Bucureştiul suferă de un deficit de umiditate, care este parţial compensat prin centură de lacuri din jurul oraşului.
Date demografice şi aşezări umane
Aproximativ 89% din numărul total de locuitori aparţinând Regiunii 8 sunt localizaţi în Bucureşti. 9% din populaţia totală locuieşte în zone rurale. Între 2000 şi 2004 a fost înregistrată o descreştere a populaţiei cu 0.87% pe an.
Serviciul de colectare este mai mult sau mai puţin privatizat. Colectarea deşeurilor menajere din gospodării necesită o autorizaţie de la municipalitate. Acesta include, pe lângă obligaţiile specifice şi preţul care trebuie cerut gospodăriilor.
Pentru a controla competiţia, la fiecare 5 ani serviciul va fi oferit spre licitaţie de către municipalitate. În prezent, preţul pe gospodărie este de 1,7 euro de persoană pe luna.
1.2. Legislaţia asupra managementului deseurlor - legislaţia europeană, legislaţia autohtonă
Legislaţia asupra managementului deşeurilor
Acurateţea legilor stabileşte sau încalcă, după caz, politicile şi performanţele care ţin de mediu. Legislaţia conferă cadrul necesar pentru atingerea unor obiective născute din necesităţi legate de mediu, implicaţii socio-economice cât şi alte aspecte. În general conştientizarea de către populaţie asupra mediului înconjurător rămâne alarmant de scăzută în majoritatea părţilor lumii.
Acest fenomen se manifestă chiar şi în zonele unde populaţia este foarte bine informată despre amploarea problemelor actuale de mediu. Fără o legislaţie şi previziuni încorporate în planurile de implementare, managementul deşeurilor din Bucureşti sau chiar din orice parte a lumii nu ar mai avea nici o coeziune sau vreun sens, sau în cel mai bun caz politicile de mediu privitoare la deşeuri care nu deţin un cadru legal ar prezenta o putere limitată.
Directivele Europene
Previziunile de bază ce privesc managementul deşeurilor municipale sunt încorporate în Directiva Cadru 75/442/EEC privitoare la deşeuri, revizuită. Această Directivă asigură structura de ansamblu pentru un regim al managementului deşeurilor eficient din perspectiva Uniunii Europene.
Se aplică următoarele 5 îndatoriri ale Statelor Membre:
1) Încurajarea prevenirii şi reducerii deşeurilor, minimalizarea potenţialelor stricăciuni prin tehnologii ecologice, cu tehnici noi de dispunere şi promovarea unor bunuri (produse) mai blânde cu mediul înconjurător din punct de vedere al poluării;
2) Încurajarea recuperării deşeurilor, astfel: reciclare, reutilizare şi recuperarea energiei;
3) Asigurarea, mai presus de interesele personale, a integrităţii sănătăţii umane sau a oricărei părţi a mediului înconjurător;
4) Interzicerea aruncării şi a depozitării necontrolate a deşeurilor;
5) Asigurarea unei reţele integrate şi adecvate de instalaţii destinate deşeurilor, utilizând cea mai bună tehnologie.
Mai mult, Statele Membre trebuie să autorizeze organele competente care au puterea să emită premise pentru deşeuri, să adopte Planuri de Management al Deşeurilor în funcţie de tipurile de deşeuri şi să inspecteze instalatiilde de deşeuri.
Această Directivă Cadru se răsfrânge în alte Directive, care se preocupă cu diferite aspecte ale managementului deşeurilor municipale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Capitala Romaniei Bucuresti.doc