Functia Publica in Context European - Studiu de Caz - Franta si Germania

Cuprins proiect Cum descarc?

I. NOTIUNI INTRODUCTIVE: FUNCTIA PUBLICA, FUNCTIONARUL PUBLICA 1
I.1. FUNCTIA PUBLICA 1
I.2. FUNCTIONARUL PUBLIC 1
I.2.1. ROLUL FUNCTIONARULUI PUBLIC 2
I.2.2. DREPTURILE SI OBLIGATIILE FUNCTIONARULUI PUBLIC 3
II. PRIVIRE DE ANSAMBLU ASUPRA DIMENSIUNII FUNCTIILOR PUBLICE IN STATELE UE SI REFORMELE SALE 4
II.1. IPOTEZE 5
II.2. SITUATIA CURENTA 6
III. TENDINTE DE REDUCERE A PERSONALULUI, DAR NU DE REDEFINIRE A DIMENSIUNII FUNCTIEI PUBLICE, IN TARILE MEMBRE ALE UNIUNII EUROPENE 7
III.1. TARILE DIN EUROPA CENTRALA SI DE EST. DIMENSIUNEA FUNCTIEI PUBLICE NOU CREATE 8
IV. SISTEMUL DE SALARIZARE 12
V. STUDIU DE CAZ: FUNCTIA PUBLICA IN FRANTA SI GERMANIA 17
V.1. CONFIGURATIA SISTEMULUI 20
V.2. INALTA FUNCTIE PUBLICA INTRE POLITICA SI ADMINISTRATIE 22
V.3. ASEMANARI SI DEOSEBIRI INTRE FRANTA SI GERMANIA 24
V.3.1. DREPTUL FUNCTIEI PUBLICE 24
V.3.2. CONSTITUTIONALITATEA SI LEGALITATEA FUNCTIEI PUBLICE 25
V.3.3. STATUTUL FUNCTIONARILOR PUBLICI 25
VI. CONCLUZII 28
VII. ANEXA 29


Extras din proiect Cum descarc?

I. NOTIUNI INTRODUCTIVE: FUNCTIA PUBLICA, FUNCTIONARUL PUBLIC
I.1. FUNCTIA PUBLICA
Notiunea de functie publica reprezinta o notiune fundamentala a dreptului public, in general, a dreptului administrativ, in special, strans legata de notiunea de organ, autoritate, activitate administrativa, etc
Functia publica si functionarul public sunt institutii juridice ale dreptului public, in general, si ale dreptului administrativ in particular, care s-au conturat ca atare intr-o continua disputa intre doctrina, jurisprudenta si reglementare.
Titularul unei functii publice este de regula, dar nu intotdeauna un functionar public.
In toate tarile exista traditii privind reglemetarea functiei publice, ce nu trebuie confundata cu aparitia unui statut general.
In sens larg, functia publica reprezinta ansamblul persoanelor aflate la dispozitia guvernantilor pentru a face sa functioneze serviciile publice.
In sens organic, functia publica reprezinta ansamblul personalului din administratie. 
In sens formal, functia publica poate desemna regimul juridic aplicabil ansamblului personalului administrativ.
In sens material, functia publica este activitatea constand in colaborarea in mod permanent si cu titlu profesional la o actiune a persoanelor publice ale admisitratiei.
I.2. FUNCTIONARUL PUBLIC
In 1943, Paul Negulescu, in lucrarea Tratat de drept administrativ, definea functionarul public astfel: "cetateni care, fiind numiti de autoritatea competenta si investiti in mod legal cu atributele functiilor lor, presteaza in mod permanent o anumita activitate, ce nu este exclusiv manuala, in scop de a face sa functioneze un serviciu public in schimbul unui salariu platit periodic."
I.2.1. ROLUL FUNCTIONARULUI PUBLIC
Daca e sa ne referim la ocupatia cotidiana a functionarilor publici, dupa cum ne demonstreaza stiinta administrarii si practica administrarii publice din diferite tari, observatiile personale acumulate timp de multi ani si trecute prin prisma cerintelor zilei ne fac sa credem ca un functionar public trebuie sa corespunda mai multor cerinte, adica sa indeplineasca mai multe roluri. Le vom enumera pe cele mai principale:
- Organizator. Un bun organizator trebuie sa posede multe calitati personale si, neaparat, cunoasterea principiilor de administrare. Astfel poate construi ? structura adecvata organizatiei.
- Lider. Reprezinta baza behaviourista (de la englezescul "be!haviour" comportament) a administrarii.
- Patolog. Pune diagnosticul "imbolnavirii" de birocratism si poate trata aceasta boala.
- Politician. Stie cum sa obtina sustinerea politica pentru programul sau si sa se mentina intr-un mediu de interese competitive.
- Specialist analitic de decizii. Stie sa estimeze consecintele deciziilor luate si valoarea lor financiara.
- Promotor. Cunoaste avantajele puterii si stie cum sa le aplice.
- Savant. Poate argumenta stiintific necesitatea adoptarii unor sau altor decizii cu scopul asigurarii reformelor necesare.
- Sustinator al schimbarilor. Stie cum sa foloseasca dezvoltarea orga!nizationala pentru a utiliza la maximum resursele umane din agentia sa.
- Internationalist. Cunoaste importanta conditiilor locale pentru administrare.
- Reformator. Poate prezice inconvenientele viitoare si stie a pregati organizatia pentru ele. 
I.2.2. DREPTURILE SI OBLIGATIILE FUNCTIONARULUI PUBLIC
Dupa cum functionarii publici au obligatii fata de serviciul public, la fel ei au si drepturi respective.
Drepturile si obligatiunile functionarilor publici se divizeaza in doua mari categorii:
A) Drepturi si obligatiuni cu caracter general pe care le au toti functionarii publici;
B) Drepturi si obligatiuni speciale, pe care le au numai anumite categorii de functionari publici


Fisiere in arhiva (1):

  • Functia Publica in Context European - Studiu de Caz - Franta si Germania.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!