Cuprins
- Capitolul 1. Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Oneşti 3
- 1.1 Scurt istoric 3
- 1.2 Obiectul de activitate 4
- 1.3. Organizarea internă şi structura de personal 5
- 1.3.1. Organizarea internă pe compartimente de specialitate 5
- 1.3.1 Structura de personal 7
- 1.4 Funcţionalitate 9
- 1.4.1. Consiliul local 9
- 1.4.2. Primarul 9
- 1.4.3 Viceprimarul 10
- 1.4.4. Secretarul 10
- 1.4.5.Direcţia Economico – Financiară 10
- 1.4.6. Biroul Juridic 11
- 1.4.7. Serviciul Resurse Umane 12
- 1.4.8. Serviciul Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor 13
- 1.5 Relaţiile Primăriei Municipiului Oneşti cu exteriorul 14
- 1.5.1. Relaţiile cu Trezoreria 15
- 1.5.2. Relaţiile cu Administraţia Financiară şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice 16
- 1.5.3. Relaţiile cu Băncile 16
- 1.5.4. Relaţiile cu Prefectura 17
- 1.5.5. Relaţiile cu Consiliul Judeţean Bacău 17
- 1.5.6. Relaţiile cu instituţiile publice locale 17
- 1.5.7. Relaţiile cu furnizorii 17
- 1.5.8. Relaţiile cu beneficiarii 17
- 1.5.9. Relaţiile cu contribuabilii 18
- 1.6. Structura şi evoluţia principalelor venituri/ cheltuieli realizate la Primăria Municipiului Oneşti în perioada 2009 – 2011 19
- Capitolul 2. Fundamentarea indicatorilor finaciari la Primăria Municipiului Oneşti 36
- 2.1 Cadrul juridic utilizat în fundamentarea indicatorilor reprezentativi 36
- 2.3 Fundamentarea cheltuielilor bugetare 40
- 2.3.1.Fundamentarea cheltuielilor de personal 42
- 2.3.2.Fundamentarea cheltuielilor cu salariile 43
- 2.3.3.Fundamentarea cheltuielilor materiale şi de servicii 46
- 2.3.4.Subvenţii 51
- 2.4 Fluxuri informaţionale generate de fundamentarea cheltuielilor 52
- Capitolul 3. Finanţarea cheltuielilor bugetare la Primăria Municipiului Oneşti 56
- 3.1. Surse de finanţare a instituţiilor publice 56
- 3.2. Modalităţi tehnice utilizate în finanţarea cheltuielilor bugetare 59
- 3.2.2. Deschiderea şi repartizarea de credite bugetare – pentru bugetul de stat 59
- 3.2.2. Alimentarea cu fonduri – pentru bugetele locale 62
- 3.3. Utilizarea efectivă a creditelor bugetare şi a fondurilor alocate. Plăţi pentru cheltuieli 65
- 3.4. Fluxuri informaţionale generate de finanţarea cheltuielilor bugetare 68
- BIBLIOGRAFIE 73
Extras din proiect
Capitolul 1. Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Oneşti
1.1 Scurt istoric
Satul Onești a fost fondat pe 14 decembrie 1458. Numele său se trage de la „Seliștea lui Oană la Trotuș”. Orașul modern a luat naștere pe vatra vechiului sat în 1952, atunci când, prin decizia Consiliului de Miniștri, a fost dispusă construirea Grupului Industrial Borzești și a orașului muncitoresc aferent Onești. Ca urmare a acestei decizii, s-au înființat primele colonii și a început construcția primelor blocuri.
În 1956 comuna Onești, prin decretul nr. 12 din 17 ianuarie primește statutul de oraș, iar în 1968 orașul Onești este declarat municipiu.
Orașul Onești este împărțit în mai multe cartiere. Cele două bulevarde din Onești sunt Republicii (aprox. 2 km) si Oituz (aprox. 1,7 km). De câțiva ani există un transport public local de persoane prin curse regulate, pe 2 trasee, ambele având ca punct de pornire autogara orașului. Primarul municipiului este Emil Lemnaru, membru PSD, primar din 1994 și aflat la al 4-lea mandat. Consiliul local este constituit din 21 de consilieri.
În prezent, Oneştiul este municipiu de rang II, având o populaţie de peste 50.000 locuitori, aşa cum rezultă din datele statistice obţinute la recensământul populaţiei din anul 2002.
Pănă în anul 2006 Primăria Municipiului Onești a avut sediul în bulevardul Republicii, clădirea avea patru etaje. În anul 1999, la sfârșitul lunii august, au început lucrările de construcţie a noului sediu al Primăriei Municipiului Onești, în anul 2006 a fost inaugurată primăria.
Construcţia se întinde pe o suprafaţă de 4785 de m.p. și este situată pe b-dul Oituz între biblioteca „Radu Rosetti” și magazinul Victoria Shoping Center. Ea este formată din cinci corpuri care domină zona datorită unui turn dispus pe nouă nivele, cu o înălţime de 39 de metri. Subsolul găzduiește Comandamentul de Protecţie Civilă și este prevăzut cu un adăpost și câteva spaţii tehnice. La parter este construită o sală cu 40 de locuri destinată ședinţelor Consiliului Local.
În conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr.215/23.04.2001, republicată, autorităţile administraţiei publice locale prin care se realizează autonomia locală în municipiul Oneşti sunt Consiliul local, ca autoritate deliberativă şi Primarul, ca autoritate executivă. Consiliul local şi primarul funcţionează ca autorităţi administrative autonome şi rezolvă treburile publice din municipiu, în condiţiile prevăzute de lege.
În subordinea Consiliului Local funcţionează serviciile publice de interes local prin care se realizează legătura între cetăţean şi autoritate.
Misiunea Primăriei Onești este de a fi permanent în slujba nevoilor comunităţii locale pentru a le rezolva într-o manieră legală, transparentă, echitabilă, competentă şi eficientă, asigurând astfel prosperitatea locuitorilor Municipiului Onești, prin furnizarea de servicii la un înalt standard de calitate în context naţional şi internaţional.
1.2 Obiectul de activitate
Primarul, viceprimarul, secretarul municipiului împreună cu aparatul propriu al Consiliului Local constituie PRIMĂRIA MUNICIPIULUI instituţie publică cu activitate permanentă care duce la îndeplinire prevederile constituţiei şi ale legilor ţării, ale Decretelor Preşedinielui României, ale hotărârilor Guvernului, ale actelor emise de rninistere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, hotărârilor Consiliului Judeţean, ale Consiliului Local şi soluţionează problemele curente ale colectivităţii. Asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor.
Obiectul de activitate al administraţiei publice locale îl constituie administrarea patrimoniului local cu respectarea legilor, având o competenţă generală, dar şi una teritorială.
În acest sens poate adopta hotărâri în toate domeniile de interes local, precum:
- organizarea elaborării, administrării şi execuţiei bugetului local;
- înfiinţarea de activităţi eeonomice;
- de apărare a drepturilor omului;
- efectuarea de investiţii şi executarea de lucrări publice.
O trăsătură a instituţiilor publice este cea legată de caracteristicile bunurilor produse de către acestea şi modul de valorificare sau, altfel spus, de modul de distribuire a acestora de către beneficiari.
Din acest punct de vedere se poate spune că instituţiile publice produc bunuri publice care se distribuie, de regulă, în mod gratuit (preţul este zero), urmărindu-se satisfacerea la un nivel maxim posibil a cerinţelor consumatorilor, sau la preţuri accesibile consumatorilor.
Bunurile publice corespund în mod direct cerinţelor stării de optim social.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Gestiunea Financiara a Primariei Municipiului Onesti.doc