Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești

Proiect
9/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 73 în total
Cuvinte : 19492
Mărime: 357.82KB (arhivat)
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gabriel Stefura

Cuprins

  1. Capitolul 1. Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Oneşti 3
  2. 1.1 Scurt istoric 3
  3. 1.2 Obiectul de activitate 4
  4. 1.3. Organizarea internă şi structura de personal 5
  5. 1.3.1. Organizarea internă pe compartimente de specialitate 5
  6. 1.3.1 Structura de personal 7
  7. 1.4 Funcţionalitate 9
  8. 1.4.1. Consiliul local 9
  9. 1.4.2. Primarul 9
  10. 1.4.3 Viceprimarul 10
  11. 1.4.4. Secretarul 10
  12. 1.4.5.Direcţia Economico – Financiară 10
  13. 1.4.6. Biroul Juridic 11
  14. 1.4.7. Serviciul Resurse Umane 12
  15. 1.4.8. Serviciul Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor 13
  16. 1.5 Relaţiile Primăriei Municipiului Oneşti cu exteriorul 14
  17. 1.5.1. Relaţiile cu Trezoreria 15
  18. 1.5.2. Relaţiile cu Administraţia Financiară şi Direcţia Generală a Finanţelor Publice 16
  19. 1.5.3. Relaţiile cu Băncile 16
  20. 1.5.4. Relaţiile cu Prefectura 17
  21. 1.5.5. Relaţiile cu Consiliul Judeţean Bacău 17
  22. 1.5.6. Relaţiile cu instituţiile publice locale 17
  23. 1.5.7. Relaţiile cu furnizorii 17
  24. 1.5.8. Relaţiile cu beneficiarii 17
  25. 1.5.9. Relaţiile cu contribuabilii 18
  26. 1.6. Structura şi evoluţia principalelor venituri/ cheltuieli realizate la Primăria Municipiului Oneşti în perioada 2009 – 2011 19
  27. Capitolul 2. Fundamentarea indicatorilor finaciari la Primăria Municipiului Oneşti 36
  28. 2.1 Cadrul juridic utilizat în fundamentarea indicatorilor reprezentativi 36
  29. 2.3 Fundamentarea cheltuielilor bugetare 40
  30. 2.3.1.Fundamentarea cheltuielilor de personal 42
  31. 2.3.2.Fundamentarea cheltuielilor cu salariile 43
  32. 2.3.3.Fundamentarea cheltuielilor materiale şi de servicii 46
  33. 2.3.4.Subvenţii 51
  34. 2.4 Fluxuri informaţionale generate de fundamentarea cheltuielilor 52
  35. Capitolul 3. Finanţarea cheltuielilor bugetare la Primăria Municipiului Oneşti 56
  36. 3.1. Surse de finanţare a instituţiilor publice 56
  37. 3.2. Modalităţi tehnice utilizate în finanţarea cheltuielilor bugetare 59
  38. 3.2.2. Deschiderea şi repartizarea de credite bugetare – pentru bugetul de stat 59
  39. 3.2.2. Alimentarea cu fonduri – pentru bugetele locale 62
  40. 3.3. Utilizarea efectivă a creditelor bugetare şi a fondurilor alocate. Plăţi pentru cheltuieli 65
  41. 3.4. Fluxuri informaţionale generate de finanţarea cheltuielilor bugetare 68
  42. BIBLIOGRAFIE 73

Extras din proiect

Capitolul 1. Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Oneşti

1.1 Scurt istoric

Satul Onești a fost fondat pe 14 decembrie 1458. Numele său se trage de la „Seliștea lui Oană la Trotuș”. Orașul modern a luat naștere pe vatra vechiului sat în 1952, atunci când, prin decizia Consiliului de Miniștri, a fost dispusă construirea Grupului Industrial Borzești și a orașului muncitoresc aferent Onești. Ca urmare a acestei decizii, s-au înființat primele colonii și a început construcția primelor blocuri.

În 1956 comuna Onești, prin decretul nr. 12 din 17 ianuarie primește statutul de oraș, iar în 1968 orașul Onești este declarat municipiu.

Orașul Onești este împărțit în mai multe cartiere. Cele două bulevarde din Onești sunt Republicii (aprox. 2 km) si Oituz (aprox. 1,7 km). De câțiva ani există un transport public local de persoane prin curse regulate, pe 2 trasee, ambele având ca punct de pornire autogara orașului. Primarul municipiului este Emil Lemnaru, membru PSD, primar din 1994 și aflat la al 4-lea mandat. Consiliul local este constituit din 21 de consilieri.

În prezent, Oneştiul este municipiu de rang II, având o populaţie de peste 50.000 locuitori, aşa cum rezultă din datele statistice obţinute la recensământul populaţiei din anul 2002.

Pănă în anul 2006 Primăria Municipiului Onești a avut sediul în bulevardul Republicii, clădirea avea patru etaje. În anul 1999, la sfârșitul lunii august, au început lucrările de construcţie a noului sediu al Primăriei Municipiului Onești, în anul 2006 a fost inaugurată primăria.

Construcţia se întinde pe o suprafaţă de 4785 de m.p. și este situată pe b-dul Oituz între biblioteca „Radu Rosetti” și magazinul Victoria Shoping Center. Ea este formată din cinci corpuri care domină zona datorită unui turn dispus pe nouă nivele, cu o înălţime de 39 de metri. Subsolul găzduiește Comandamentul de Protecţie Civilă și este prevăzut cu un adăpost și câteva spaţii tehnice. La parter este construită o sală cu 40 de locuri destinată ședinţelor Consiliului Local.

În conformitate cu prevederile Legii administraţiei publice locale nr.215/23.04.2001, republicată, autorităţile administraţiei publice locale prin care se realizează autonomia locală în municipiul Oneşti sunt Consiliul local, ca autoritate deliberativă şi Primarul, ca autoritate executivă. Consiliul local şi primarul funcţionează ca autorităţi administrative autonome şi rezolvă treburile publice din municipiu, în condiţiile prevăzute de lege.

În subordinea Consiliului Local funcţionează serviciile publice de interes local prin care se realizează legătura între cetăţean şi autoritate.

Misiunea Primăriei Onești este de a fi permanent în slujba nevoilor comunităţii locale pentru a le rezolva într-o manieră legală, transparentă, echitabilă, competentă şi eficientă, asigurând astfel prosperitatea locuitorilor Municipiului Onești, prin furnizarea de servicii la un înalt standard de calitate în context naţional şi internaţional.

1.2 Obiectul de activitate

Primarul, viceprimarul, secretarul municipiului împreună cu aparatul propriu al Consiliului Local constituie PRIMĂRIA MUNICIPIULUI instituţie publică cu activitate permanentă care duce la îndeplinire prevederile constituţiei şi ale legilor ţării, ale Decretelor Preşedinielui României, ale hotărârilor Guvernului, ale actelor emise de rninistere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, hotărârilor Consiliului Judeţean, ale Consiliului Local şi soluţionează problemele curente ale colectivităţii. Asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor.

Obiectul de activitate al administraţiei publice locale îl constituie administrarea patrimoniului local cu respectarea legilor, având o competenţă generală, dar şi una teritorială.

În acest sens poate adopta hotărâri în toate domeniile de interes local, precum:

- organizarea elaborării, administrării şi execuţiei bugetului local;

- înfiinţarea de activităţi eeonomice;

- de apărare a drepturilor omului;

- efectuarea de investiţii şi executarea de lucrări publice.

O trăsătură a instituţiilor publice este cea legată de caracteristicile bunurilor produse de către acestea şi modul de valorificare sau, altfel spus, de modul de distribuire a acestora de către beneficiari.

Din acest punct de vedere se poate spune că instituţiile publice produc bunuri publice care se distribuie, de regulă, în mod gratuit (preţul este zero), urmărindu-se satisfacerea la un nivel maxim posibil a cerinţelor consumatorilor, sau la preţuri accesibile consumatorilor.

Bunurile publice corespund în mod direct cerinţelor stării de optim social.

Preview document

Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 1
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 2
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 3
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 4
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 5
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 6
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 7
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 8
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 9
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 10
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 11
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 12
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 13
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 14
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 15
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 16
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 17
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 18
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 19
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 20
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 21
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 22
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 23
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 24
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 25
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 26
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 27
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 28
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 29
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 30
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 31
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 32
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 33
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 34
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 35
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 36
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 37
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 38
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 39
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 40
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 41
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 42
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 43
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 44
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 45
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 46
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 47
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 48
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 49
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 50
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 51
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 52
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 53
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 54
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 55
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 56
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 57
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 58
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 59
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 60
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 61
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 62
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 63
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 64
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 65
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 66
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 67
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 68
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 69
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 70
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 71
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 72
Gestiunea financiară a Primăriei Municipiului Onești - Pagina 73

Conținut arhivă zip

  • Gestiunea Financiara a Primariei Municipiului Onesti.doc

Alții au mai descărcat și

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Uniunea Europeană - Olanda

Istoric Uniunea Europeana - Pe 16 aprilie 1948 este semnata conventia instituind Organizatia Europeana de Cooperare Economica. Saisprezece state...

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Ai nevoie de altceva?