Orașul Erei Industriale

Extras din proiect Cum descarc?

Aspecte teoretice 
Din punct de vedere cronologic vorbim despre izbugnirea erei industriale încă de la începutul secolului XIX. Această perioadă este cunoscută şi sub denumirea de revoluţia industrială, perioadă care a declanşat schimbări fundamentale în dezvoltarea centrelor urbane şi care a dat naştere unei crize din care oraşul contamporan nu reuşeşte să iasă. 
Din punct de vedere geografic această revoluţie industrială are ca punct de origine Regatul Unit. Industrializarea nu a fost în mod evident, limitată la Insula britanică, deşi suntem de acord că, în general, în perioada menţionată în mod special în continuare Revoluţia industrială, a avut loc într-adevăr acolo. Cu toate acestea, industrializarea s-a răspândit treptat în întreaga lume. În funcţie de politica lor, situaţii sociale, economice, şi geografice, diferite regiuni ale globului au devenit industrializate la rate diferite şi momente diferite cronologic. În unele regiuni, industria nu s-a dezvoltat sau nu a fost introdusă de colonişti şi nu a avut un efect suficient de puternic asupra altor aspecte ale existenţei din regiune pentru a constitui o revoluţie. Mică sau mai mare, pozitivă sau negativă în efectele ei, este necesar să se recunoască domeniului de aplicare la nivel mondial al mişcării care în cele din urmă a determinat crearea unor conexiuni tehnologice, sociale, culturale între oamenii din întreaga lume. Pornind din Anglia, restul lumii a început să se industrializeze rapid începând din secolul al XIX-lea. Acest lucru a avut loc în etape, în funcţie de climatul economic, structurile sociale, şi disponibilitatea resurselor naturale s-a realizat sau nu procesul de industrializare în diferite părţi ale globului.
Această perioadă se caracterizează în primul rând prin faptul că are loc un intens transfer al populaţiei din mediul rural în cel urban, fapt ce are ca efect dezvoltarea urbană fără precedent. Apariţia acestui fenomen este corelat şi aflat în strânsă legătură cu ordinea şi nivelul industrializării ţărilor respective. În Europa, Marea Britanie este cel dintâi teatru al acestei mişcări, în 1801, fiind urmată de Franţa şi Germania, începând cu anii 1830. 
Factorii declanşatori ai acestei mari schimbări au fost:
-dezvoltarea explozivă a manufacturilor şi industriilor amplasate în centrele urbane;
-creşterea numărului de locuitori prin atragerea populaţiei rurale extrem de sărace;
-apar probleme noi, fără precedent: necesitatea spaţiilor de cazare pentru o populaţie numeroasă; asigurarea igienei publice: alimentarea cu apă, canalizare, salubrizare; necesitatea destinării unor edificii procesului educaţional, procesului cultural, etc.; punerea la dispoziţia populaţiei a unor spaţii şi mijloace de petrecere a timpului liber.
Secolului XIX i-a fost atribuită denumirea de „secolul crizei oraşelor”, iar această temă a fost tratată diferit îmbrăcând în cele din urmă două aspecte diferite.
Unul din ele este descriptiv, acest tip de studiu observă faptele cu detaşare şi încearcă ordonarea faptelor într-un mod cantitativ. Cercetătorii urmăresc să înţeleagă fenomenul urbanizării şi îl plasează într-o reţea de cauze şi efecte; ei de asemenea încearcă să desfiinţeze anumite prejudecăţi legate de incidenţele vieţii urbane asupra dezvoltării fizice , nivelului mental şi moralităţii locuitorilor, fără însă a realiza acest lucru, deoarece aceste preconcepţii persistă până în zilele noastre.
Celălalt aspect al studiului acestui fenomen este purtat de două grupări cu orientări diferite. Pe de o parte este gruparea animată de sentimente umanitare (funcţionari municipali, oameni ai Bisericii, midici şi igienişti), grupare care constată , bazându-se pe fapte şi cifre, starea de decădere fizică şi morală în care trăieşte proletariatul urban. De cealaltă parte este gruparea formată din gânditori politici care furnizează adesea informaţii de o remarcabilă amploare şi precizie. Prin lucrările acestora sunt făcute publice astfel, igiena fizică deplorabilă întâlnită în marile oraşe industriale, habitatul muncitoresc insalubru, comparat adeseori cu o vizuină, distanţele epuizante care despart locuinţa de locul de muncă, drumurile fetide şi lipsa grădinilor publice din cartierelor populare, la care se adaugă igiena morală precară.
Una din problemele majore era cea privitoare la transportul urban, primele forme ale acestuia apărând în a doua jumătate a secolului XIX, în marile oraşe ale lumii: trenul cu aburi, tramvaiul electric, omnibuzele. Ca urmare, populaţia a putut să îşi stabilească domiciliul în zonele suburbane, realizându-se astfel o decongestionare a centrelor urbane.
Arhitecţii Mişcării moderne sunt cei care folosind noile cunoştinţe din domeniul structural vor produce schimbări fundamentale în activităţile de proiectare, construcţie, morfologie arhitecturală. La începutul secolului XX, apariţia betonului şi folosirea corectă a acestuia(1861, de către Francois Coignet) determină apariţia noilor forme structurale (grinzi, arce, cochilii, membrane, etc.).
În această perioadă a impus luarea unor măsuri de natură administrativă, socială şi urbanistică.


Fisiere în arhivă (2):

  • Orasul Erei Industriale.doc
  • Orasul Erei Industriale.ppt

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 5€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!