Extras din proiect
1. Tema lucrare
Temastudiului de caz este “Particularitati ale organizarii in institutiile prestatoare de servicii publice”.
Sistemul organizatoric al sectorului public reuneste totalitatea componentelor organizatorice identificate in fiecare din domeniile distincte ale sectorului public intr-o tara, respectiv: administratie, sanatate, invatamant, cultura si arta, sport, economie, transport, turism; care, prin activitatile desfasurate in cadrul lor, contribuie la cresterea gradului de satisfacere a intereselor publice generale si specifice in conditii de eficienta economica.
Sistemul organizatoric al unei institutii reuneste ansamblul elementelor cu caracter organizatoric prin intermediul carora acestea isi realizeaza obiectul de activitate si misiunea social-economica, contribuind la cresterea gradului de satisfacere a intereselor publice ale altor institutii sau autoritati publice si ale cetatenilor.
Institutia publica in cadrul careia se realizeaza aceasta lucrare de cercetare aplicativa este Primaria Municipiului Buzau. Primaria Municipiului Buzau este o institutie publica condusa de Consiliul Local si de Primarul CONSTANTIN BOSCODEALA.
Autoritatea administratiei publice prin care se realizeaza autonomia locala este reprezentata de Consiliul Local, in calitate de autoritate deliberativa; iar autoritatea executiva o reprezinta Primarul. Acestea functioneaza ca autoritati administrative autonome, rezolvand treburile publice in conditiile legii.
2. Obiectivele cercetarii
Aceasta lucrare urmareste modul in care este organizata institutia publica, metodele folosite pentru o mai buna organizare. In procesul de organizare a activitatii desfasurate in cadrul institutiei publice sunt utilizate metoda organizarii rationale a activitatilor administrative, cea a sedintei si cea a conducerii eficiente.
3. Prezentarea si explicarea instrumentarului de cercetare
Instrumentul de cercetare folosit pentru a exprima opiniile functionarilor publici este chestionarul. Acesta cuprinde atat intrebari inchise, cat si intrebari deschise.
a) Credeti ca Regulamentul de organizare si Functionare este suficient de bine realizat ?
b) Structura organizatorica prezinta deficiente ?
c) Observati o implicare a politicului in adoptarea deciziilor sau in realizarea organizarii ?
d) Credeti ca exista prea multe atributii pentru o singura persoana, cum e cazul primarului ?
e) Asa cum este acum realizat procesul organizatoric, credeti ca sunt satisfacute interesele publice/nevoile sociale ?
4. Prezentarea si justificarea esantionului
Intrebarile au fost adresate unui numar de 23 de functionari publici, care lucreaza atat la ghiseele de relatii cu publicul, cat si in birouri ; neavand legatura directa cu publicul.
In urma chestionarului, majoritatea intervievatilor au raspuns la fel. Ei considera ca structura organizatorica nu este greoaie, nu sunt foarte multe niveluri ierarhice ; ceea ce nu impiedica cu nimic circularea normala a informatiilor – totul realizandu-se intr-un mod eficient ; nu sunt foarte multe functii de conducere, astfel nefiind costuri suplimentare. Functionarii publici au afirmat ca intr-adevar atributiile primarului sunt numeroase, insa acesta este ajutat si sprijinit in luarea deciziilor ; in ciuda numarului mare de atributii primarul face fata tuturor cerintelor. Interesele publice/nevoile publice sunt satisfacute intr-o proportie ridicata. Exista si anumite domenii in care nu pot fi satisfacute in totalitate interesele publice. Persoanele intervievate considera ca exista un grad ridicat de implicare a politicului in adoptarea deciziilor la nivelul institutiei publice. Acest grad de implicare a politicului a existat dintotdeauna si cu siguranta va exista si in continuare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Particularitati ale Organizarii in Institutiile Prestatoare de Servicii Publice.doc