Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 18 în total
Cuvinte : 3468
Mărime: 38.80KB (arhivat)
Publicat de: Sebastian Ardelean
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

1. Tema lucrare

Temastudiului de caz este “Particularitati ale organizarii in institutiile prestatoare de servicii publice”.

Sistemul organizatoric al sectorului public reuneste totalitatea componentelor organizatorice identificate in fiecare din domeniile distincte ale sectorului public intr-o tara, respectiv: administratie, sanatate, invatamant, cultura si arta, sport, economie, transport, turism; care, prin activitatile desfasurate in cadrul lor, contribuie la cresterea gradului de satisfacere a intereselor publice generale si specifice in conditii de eficienta economica.

Sistemul organizatoric al unei institutii reuneste ansamblul elementelor cu caracter organizatoric prin intermediul carora acestea isi realizeaza obiectul de activitate si misiunea social-economica, contribuind la cresterea gradului de satisfacere a intereselor publice ale altor institutii sau autoritati publice si ale cetatenilor.

Institutia publica in cadrul careia se realizeaza aceasta lucrare de cercetare aplicativa este Primaria Municipiului Buzau. Primaria Municipiului Buzau este o institutie publica condusa de Consiliul Local si de Primarul CONSTANTIN BOSCODEALA.

Autoritatea administratiei publice prin care se realizeaza autonomia locala este reprezentata de Consiliul Local, in calitate de autoritate deliberativa; iar autoritatea executiva o reprezinta Primarul. Acestea functioneaza ca autoritati administrative autonome, rezolvand treburile publice in conditiile legii.

2. Obiectivele cercetarii

Aceasta lucrare urmareste modul in care este organizata institutia publica, metodele folosite pentru o mai buna organizare. In procesul de organizare a activitatii desfasurate in cadrul institutiei publice sunt utilizate metoda organizarii rationale a activitatilor administrative, cea a sedintei si cea a conducerii eficiente.

3. Prezentarea si explicarea instrumentarului de cercetare

Instrumentul de cercetare folosit pentru a exprima opiniile functionarilor publici este chestionarul. Acesta cuprinde atat intrebari inchise, cat si intrebari deschise.

a) Credeti ca Regulamentul de organizare si Functionare este suficient de bine realizat ?

b) Structura organizatorica prezinta deficiente ?

c) Observati o implicare a politicului in adoptarea deciziilor sau in realizarea organizarii ?

d) Credeti ca exista prea multe atributii pentru o singura persoana, cum e cazul primarului ?

e) Asa cum este acum realizat procesul organizatoric, credeti ca sunt satisfacute interesele publice/nevoile sociale ?

4. Prezentarea si justificarea esantionului

Intrebarile au fost adresate unui numar de 23 de functionari publici, care lucreaza atat la ghiseele de relatii cu publicul, cat si in birouri ; neavand legatura directa cu publicul.

In urma chestionarului, majoritatea intervievatilor au raspuns la fel. Ei considera ca structura organizatorica nu este greoaie, nu sunt foarte multe niveluri ierarhice ; ceea ce nu impiedica cu nimic circularea normala a informatiilor – totul realizandu-se intr-un mod eficient ; nu sunt foarte multe functii de conducere, astfel nefiind costuri suplimentare. Functionarii publici au afirmat ca intr-adevar atributiile primarului sunt numeroase, insa acesta este ajutat si sprijinit in luarea deciziilor ; in ciuda numarului mare de atributii primarul face fata tuturor cerintelor. Interesele publice/nevoile publice sunt satisfacute intr-o proportie ridicata. Exista si anumite domenii in care nu pot fi satisfacute in totalitate interesele publice. Persoanele intervievate considera ca exista un grad ridicat de implicare a politicului in adoptarea deciziilor la nivelul institutiei publice. Acest grad de implicare a politicului a existat dintotdeauna si cu siguranta va exista si in continuare.

Preview document

Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 1
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 2
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 3
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 4
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 5
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 6
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 7
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 8
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 9
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 10
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 11
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 12
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 13
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 14
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 15
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 16
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 17
Particularități ale organizării în instituțiile prestatoare de servicii publice - Pagina 18

Conținut arhivă zip

  • Particularitati ale Organizarii in Institutiile Prestatoare de Servicii Publice.doc

Te-ar putea interesa și

Practică la Institutul Național de Administrație

1. Prezentarea instituţiei publice în care se desfăşoară practica 1.1. Denumirea instituţiei, profil, obiect de activitate profesională...

Managementul calității în cadrul Primăriei Galați

CAPITOLUL 1. PARTICULARITATI ALE SISTEMULUI SERVICIILOR PUBLICE 1.1 DEFINIREA SERVICIULUI PUBLIC În limbaj curent, notiunea de serviciu public...

Program de marketing privind promovarea imaginii postului de radio - Național FM

Introducere Deoarece atât piaţa, privită ca noţiune economică, cât şi societatea în ansamblu, se află într-o continuă şi rapidă schimbare,...

Importanța izvoarelor dreptului administrativ în sistemul juridic actual românesc

INTRODUCERE Literatura juridică interbelica și mai ales postbelică a fost preocupată de fundamentarea particularităților a ceea ce se numește cel...

Serviciul public - modalitate concretă de realizare a administrației publice

CAPITOLUL I: Serviciile publice mijloace ale activitatii administratiei 1.1. Administratia publica – scopul si rolul ei in societate 1.1.1....

Piața și Mecanismele Sale

Un rol important în economia moderna îl ocupa piata cu mecanismele ei, studierea carora permite nasterea interrelatiilor dintre productie si...

Administrația publică între social, politic, juridic, media și reformă

2.0. INTRODUCERE Cunoașterea științifică a unei anumite materii presupune identificarea noțiunilor cu care operează știința care are drept obiect...

Serviciile Publice

INTRODUCERE Serviciile destinate populaţiei au în primul rând rolul de a satisface multitudinea trebuinţelor oamenilor, influenţând nivelul şi...

Ai nevoie de altceva?