Introducere Capitolul I. Conducerea in administratia publica I.1. Notiunea de conducere I.2. Acceptiuni ale notiunii de conducere I.2.1. Functia de conducere I.2.2. Functionarul de conducere I.2.3. Stiinta conducerii I.3. Sarcinile de conducere Capitolul II. Principii specifice conducerii in administratia publica II.1. Importanta principiilor II.2. Principiul conducerii unitare II.3. Principiul conducerii autonome II.4. Principiul perfectionarii continue II.5. Principiul administrarii eficiente II.6. Principiul legalitatii Capitolul III. Particularitati ale procesului de conducere III.1. Consideratii generale III.2. Interesul public III.3. Puterea publica III.4. Serviciul public Capitolul IV. Functiile procesului de conducere in administratia publica IV.1. Consideratii generale IV.2. Functia de previziune IV.2.1 Obiective IV.2.2 Prognoze IV.2.3 Planuri IV.2.4 Programe IV. 3.Functia de organizare coordonare IV.3.1. Notiuni generale. Definitie IV.3.2.Organizarea IV.3.3.Coordonarea IV.4. Functia de administrare IV.4.1. Notiuni generale. Definitie IV.4.2. Dimensiunea materiala, patrimoniala IV.4.3. Dimensiunea umana IV.4.4. Dimensiunea financiara IV.4.5. Dimensiunea informationala IV.5. Functia de motivare IV.5.1. Definitie.Clasificare. IV.5.2. Caracteristici ale motivarii IV.5.3. Formele de motivare IV.55. Obiectivele motivarii IV.5.6. Etapele realizarii obiectivelor IV.6. Functia de control-evaluare IV.6.1.Notiuni generale. Definitie IV.6.2. Etapele functiei de control-evaluare IV.6.3. Cerintele functiei de control IV.6.4. Modalitati de control IV.6.5. Evaluarea resurselor IV.6.6. Etapele evaluarii Concluzii Bibliografie
Introducere In prezenta lucrare mi-am propus sa dezbat particularitatile procesului de conducere in administratia publica, pentru o mai buna intelegere a acestuia. Procesul de conducere in administratia publica, ca manifestare exterioara a unui macrosistem, poate fi sesizat destul de usor. Intr-adevar, oricine poate observa existenta diferitelor organisme ale statului care indeplinesc activitati necesare societatii si constau in executarea diferitelor dispozitii ale legii. Acesta este insa aspectul exterior al administratiei publice, al procesului de conducere. Observand numai aspectul exterior al procesului de conducere al Administratiei, fara sa avem cunostinte despre particularitatile si estenta lui, am putea crede ca este vorba de o activitate pur de conducere in baza legii, iar cei care conduc nu stiu decat sa dirijeze in cadrul procesului de conducere, iar pentru munca de conducere ar mai fi nevoie de un oarecare talent organizatoric si o anumita experienta. In realitate insa, procesul de conducere in administratia publica, ca orice alt fenomen, are particularitatile sale, esenta sa, legalitatile sale care nu pot fi decoperite decat printr-o aprofundata si multilaterala cercetare stiintifica. Procesul de conducere in administratia publica, cu particularitatile si legitatile lui, a fost abordat din momentul in care, in esenta sociala si-au facut aparitia aspectele organizatorice si functionale ale administratiei publice In acest scop, in lucrarea de fata, am facut o cercetare stiintifica, pe baza cercetarilor scriitorilor din literatura romana de specialitate care au abordat acest subiect. Procesul de conducere are un caracter complex si reprezinta ansamblul actiunilor de organizare, antrenare si controlare a personalului, actiuni exercitate de catre sistemul de conducere in vederea stabilirii si realizarii obiectivelor. Intelegerea procesului de conducere presupune cunoasterea unor aspecte caracteristice, pentru a permite prezentarea cadrului general in care se deruleaza procesele de conducere din administratia publica din Romania. In acest sens, am abordat specificitatile acestui fenomen, interesul public, serviciul public, puterea publica si principiile caracteristice care stau la baza acestuia. Procesul de conducere se deruleaza pe faze si are un caracter ciclic. Identificarea si delimitarea functiilor lui prezinta o mare importata teoretica si practica pentru intelegerea aprofundata a procesului de conducere, deoarece ansamblul integrat al functiilor defineste continutul procesului de conducere. CAPITOLUL I. CONDUCEREA IN ADMINISTRATIA PUBLICA I.1. Notiunea de conducere. Conducerea constituie una din cele cinci functii principale ale Administratiei. In activitatea exerioara a institutiilor din Administratie, a conduce inseamna a calauzi, a indruma, a dirija actiunile in coformitate cu dispozitiile din actele normative. In activitatea interna a institutiilor administrative a conduce inseamna a pune in miscare, a face sa functioneze prevederea si organizarea efectuata, a dirija activitatea aparatului lor, precum si activitatiile de coordonare si control. Conducerea are ca sarcina punerea in valoare a potentialului uman, constituirea si organizarea colectivelor de actiune, reglarea raporturilor reciproce dintre functionari si crearea conditiilor de lucru rationale si eficiente in institutii. Indatoririle ce revin conducerii in Administratia Statului sunt alcatuite din activitati cerute de stabilirea si transmiterea deciziilor administrative in intregul ansamblu social-Stat, Societate, organele Administratiei publice centrale, organele Administratiei publice locale, institutiile.
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.