Politica Publica in Domeniul Educatiei

Extras din proiect Cum descarc?

1) INTRODUCERE
Invatamantul romanesc la inceputul mileniului III se prezinta ca un domeniu problematic,dar foarte important,caci pregateste viitorul tarii. Investitiile in dotarea scolilor nu sunt suficiente pentru un invatamant de calitate. In Romania se pune accent pe invatatul mecanic, nu pe creativitatea celor 3 milioane de elevi care frecventeaza cursurile. Se constata in schimb o goana dupa note, pentru ca la scolile sau liceele foarte bune sistemul de notare este mult mai exigent decat la altele, dar elevii concureaza pe aceleasi locuri.
Nimeni nu a analizat ce bagaj de cunostinte folositoare pentru viata capata tanara generatie dupa absolvirea celor 12 clase obligatorii. Manualele scolare nu sunt axate pe chestiuni folositoare,accentul fiind pus mai mult pe detalii.O scoala in care nu invatam sa pastram curatenia si sa respectam mediul, o scoala care nu ne invata cum sa ne pastram sanatatea, care nu pune accentul pe educatia fizica, care nu ne invata sa respectam legea si valorile morale este o scoala care si-a pierdut menirea.
2) SISTEMUL EDUCATIONAL PUNE IN PERICOL SANATATEA COPIILOR
Cu totii stim ca un elev este un angajat cu jumatate de norma.Scolarii romani petrec in medie 32-36 de ore pe saptamana la scoala, in timp ce parintii lor stau in jur de 40 de ore pe saptamana la serviciu.
Parintii acuza ministerele si spun ca sunt nemultumiti de situatia copiilor lor care acasa, pentru rezolvarea temelor, aproape la fel de mult timp ca si la scoala.Acestia se plang ca stau cate 3-4 ore pe zi ajutandu-si copii la teme,dar si de faptul ca cei mici cara zilnic in spate un ghiozdan de peste 5 kilograme.Desi Ministerul Sanatatii a elaborat un proiect de lege pentru a salva elevii de cateva ore in plus petrecute la scoala si de cateva carti din ghiozdan,nimic nu a fost facut in acest sens. 
3) CONDITIILE DIN SCOLILE ROMANESTI
Mii de copii invata in cladiri degradate, care nu au apa potabila si grupuri sanitare corespunzatoare. In plus, copii din 15 judete nu vor beneficia de corn, lapte si miere, deoarece nu fost incheiate licitatiile pentru programul "Cornul si laptele".
In judetul Neamt 204 scoli nu dispun de cel putin una dintre utilitati, precum apa curenta, instalatii sanitare sau incalzire. Apa curenta lipseste din 73 de scoli, iar altele 21 nu au incalzire. Dezastrul este la apogeu in nu mai putin de 110 scoli, care nu dispun nici macar de instalatii sanitare. Situatia este grava si la gradinite, doar 101 asemenea unitati dispunind de autorizatii sanitare de functionare, dintr-un total de 180. Lipseste apa curenta din 30 de gradinite, nu exista instalatii sanitare in 20, iar 29 nu au incalzire
La inceputul anului scolar 2008-2009 erau inregistrati peste 3 milioane de elevi, iar scolile se prezentau ca de obicei cu mari probleme: supraaglomerare, lipsa avizelor sanitare. Multi prescolari au fost nevoiti sa invete in aceeasi cladire cu elevii din clasele primare. In toata tara, circa 9000 de scoli nu si-au putut primi elevii. Vina este insa aruncata de la ministerul educatiei la autoritatile locale. Acestea la randul lor, spun ca vinovasi sunt constructorii care nu au respectat termenele.
In Bucuresti 52 de scoli nu au avize. Inspectoratul scolar general priveste partea buna a lucrurilor, si spune ca au mai fost deschise 6 scoli noi.
Conform fostului ministrului, in anul 2007 erau autorizate, la inceputul anului scolar, un numar de 13.066 unitati de invatamant, iar in prezent sunt autorizate 14.621 unitati.
Mii de elevi bucuresteni vor fi privati si in acest an scolar de laboratoarele de specialitate, bibliotecile si salile de sport din unitatile de invatamant in care sunt inscrisi, fiind nevoiti sa invete in schimburi, in scoli murdare si darapanate, aflate in refacere din 2006, prin programul BEI.
Dintre cele 102 scoli incluse in Programul de reabilitare finantat de Banca Europeana de Investitii (BEI) niciuna nu a fost reparata in totalitate.Elevii inscrisi in scoli aflate de trei ani in programul de reabilitare BEI au fost nevoiti sa mai inceapa un an scolar in conditii improprii, in sali de curs cu peretii crapati si cu tencuiala cazuta, fiind obligati sa priveasca pe geam la salile de sport din curte, a caror constructie a fost sistata.
O alta problema importanta este infractionalitatea in scoli si in perimetrul din jurul scolilor. S-a inregistrat un numar de 2.979 infractiuni in zona unitatilor de invatamant, la care au participat 3.013 autori dintre care 75,4% elevi. Victimele acestor infractiuni au fost in majoritatea cazurilor tot elevi. Comparativ cu perioada similara a anului trecut, numarul infractiunilor inregistrate in primul semestru este in scadere cu 24,9%.
Principalele cauze ale infractiunilor sunt, in opinia autoritatilor, plecarea parintilor la munca in strainatate, numarul mare al familiilor dezbinate, interesul minim acordat de parinti pentru colaborarea cu profesorii, ineficienta masurilor coercitive aplicate de conducerea unitatii de invatamant, lipsa de reactie a unor cadre didactice si a parintilor elevilor indisciplinati, nivelul redus al nivelului de pregatire a unor profesori in ceea ce priveste modul de actiune in situatii tensionate.
4) CALITATEA INVATAMANTULUI ROMANESC
In anul 2003, a fost initiat Proiectul pentru Educatie Rurala din Romania, pentru a sprijini accesul imbunatatit la educatie de calitate pentru elevii din zonele rurale, confirmat prin rezultate mai bune la invatatura si prin procente mai mari de absolvire si de promovare. Pana in prezent, proiectul a avansat cu succes spre realizarea obiectivului sau prin intermediul dezvoltarii profesionale a cadrelor didactice din scolile rurale, ameliorarii conditiilor de educatie din scolile rurale atat in ceea ce priveste asigurarea de facilitati minime corespunzatoare cat si asigurarea materialelor didactice de baza, prin promovarea programelor inovatoare in cadrul scolii si cresterea capacitatii autoritatilor locale si centrale de elaborare a politicilor.
La nivel national se propune infiintarea Agentiei Romane pentru Asigurarea Calitatii in Educatie, sub coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, care va avea ca obiect de activitate elaborarea si implementarea cadrului national pentru asigurare a calitatii in sistemul national de invatamant..
Strategia Dezvoltarii Invatamantului Preuniversitar in perioada 2001-2004, initiata de Ministerul Educatiei si Cercetarii, care prin programul Asigurarea calitatii proceselor de predare si invatare, precum si a serviciilor educationale, acorda un loc important proiectului "Formarea initiala si continua a personalului didactic si didactic auxiliar". Proiectul pune un accent deosebit pe cresterea calitatii pregatirii cadrelor didactice si vizeaza urmatoarele obiective: 
o profesionalizarea carierei didactice si reconsiderarea sistemului de grade didactice din aceasta perspectiva; 
o corelarea structurilor si a etapelor din cariera didactica cu standardele educationale si asigurarea unei dinamici profesionale prin utilizarea sistemului creditelor transferabile; 
o redimensionarea raportului dintre componenta teoretica si cea practica a curriculum-ului de pregatire/formare a cadrelor didactice; 
o includerea in programele de formare initiala si continua a unor continuturi si metode care faciliteaza dobandirea competentelor personale si sociale; 
o dezvoltarea unei structuri institutionale centrale de acreditare a programelor de formare in scopul optimizarii activitatilor de formare continua a personalului din invatamant; 
o dezvoltarea unei piete educationale a programelor de formare continua, bazate pe un sistem concurential; 
o promovarea unei oferte mai largi de cursuri destinate perfectionarii personalului didactic si didactic auxiliar din invatamantul preuniversitar.


Fisiere in arhiva (5):

  • pol pub in W2003.doc
  • PREZENTARE in W2003.doc
  • Prioritizarea problemelor din educatie _ W2003.doc
  • Puncte forte,pcte slabe - W2003.doc
  • tabel pol publ in W2003.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!