Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 44 în total
Cuvinte : 11903
Mărime: 51.71KB (arhivat)
Publicat de: Constantin Toma
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Zlataru Catalina

Extras din proiect

DESCRIEREA PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI BÂRLAD

Pentru a se putea trăi decent într-o comunitate este necesară, printre altele, şi existenţa unor servicii care să se ocupe cu organizarea, coordonarea, conducerea şi gestionarea bunurilor comunităţii şi a teritoriului respectiv.

Administraţia este conceputa ca o structura organizatorica, ce se afla intr¬¬-o continua transformare, si reprezintă un ansamblu complex de entităţi si funcţionari. Activitatea de administraţie se regaseste pretutindeni in viata societatii, si este una dintre cele mai utile activitati. Legea nr. 188/1999 republicată şi modificată prin Legea nr.161/2003 privid Statutul funcţionarilor publici se prevede în Art.1, alin(2). Scopul prezentei legi îl constituie asigurarea, în conformitate cu dispoziţiile legale, a unui serviciu public stabil, profesionist, transparent, eficient şi imparţial, în interesul cetăţenilor, precum şi al autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică şi locală.

Primăria Municipiului Bârlad funcţionează în vechiul Palat Comunal, care era incă din perioada interbelică cea mai impunătoare construcţie din oraş, fiind o clădire din beton armat, în cadre şi planşee, cu pereţii din cărămidă.

OBIECTUL DE ACTIVITATE

Primăria Municipiului Bârlad are competenţe şi atribuţii stabilite prin lege, iar raporturile dintre aceasta şi autorităţile administrative publice ale judeţului Vaslui se bazează pe principiile autonomiei, legalităţii, responsabilităţii, cooperării şi solidarităţii pentru a rezolva problemele locale. Nu există raporturi de subordonare în relaţiile dintre aceste instituţii şi nici între consiliul local şi primar. În conformitate cu Legea 215/2001, Primăria Bârlad :

- are dreptul de a avea resurse proprii pe care le poate gestiona potrivit atribuţiilor ce le are

- are dreptul de a adera la asociaţii naţionale şi internaţionale, în condiţiile legii.

- administrează domeniul public şi privat al municipiului ;

- elaboreză studii, prognoze, programe de dezvoltare economico-socială, de organizare şi amenajare a teritoriului, şi de urbanism ;

- întocmeşte şi supune aprobării consiliului local bugetul local, împrumuturile, virări de credite, modul de utilizare a rezervei bugetare, stabileşte impozitele şi taxele locale şi cele speciale ;

- propune organigrama, statul de funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate şi al instituţiilor şi serviciilor publice şi al regiilor autonome de interes local ;

- propune spre aprobarea consiliului local vânzarea, darea în administrare, concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate privată ;

- construieşte, întreţine şi modernizează drumurile, podurilor prin serviciu de specialitate ;

- asigură ordinea publică ;

- asigură libertatea comerţului şi încurajează libera iniţiativă ;

- atribuie sau schimbă denumirile străzilor, pieţelor şi a altor obiective de interes local ;

- asigură condiţii materiale şi financiare necesare pentru buna funcţionare a instituţiilor şi serviciilor publice de educaţie, sănătate, cultură, tineret, sport, apărarea ordinii publice, împotriva incendiilor, protecţia civilă , urmăreşte şi controlează activitatea acestora ;

- poate încheia acorduri şi poate participa la iniţierea şi la realizarea unor programme de dezvoltare regională, în condiţiile legii ;

- exempu : »Centrul de Afaceri Tutova » Proiect de finanţare obţinut cu Fonduri PHARE în anul 2002, în valoare de 4.670.000 Euro.

- consiliul local este format din 21 consilieri

Preview document

Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 1
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 2
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 3
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 4
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 5
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 6
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 7
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 8
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 9
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 10
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 11
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 12
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 13
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 14
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 15
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 16
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 17
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 18
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 19
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 20
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 21
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 22
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 23
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 24
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 25
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 26
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 27
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 28
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 29
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 30
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 31
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 32
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 33
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 34
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 35
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 36
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 37
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 38
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 39
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 40
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 41
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 42
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 43
Primăria Municipiului Bârlad - Serviciul de Stare Civilă - Pagina 44

Conținut arhivă zip

  • Primaria Municipiului Barlad - Serviciul de Stare Civila.doc

Te-ar putea interesa și

Organizarea gestiunii financiare la o instituție din domeniul adminstratiei publice - Primăria Municipiului Bârlad

1. Capitolul I – Organizarea si functionarea Primariei Municipiului Barlad 1.1. Istoricul municipiului Barlad Barladul reprezinta un nume si o...

Fundamentarea și Finanțarea Cheltuielilor Publice la Primăria Municipiului Bârlad

Capitolul 1 Organizarea şi funcţionarea Primăriei Municipiului Bârlad 1.1 Scurt istoric Primăria Municipiului Bârlad funcţionează în vechiul...

Caiet de Practică Primăria Municipiului Bârlad

1. PREZENTAREA INSTITUŢIEI PUBLICE 1.1. DENUMIREA INSTITUŢIEI PUBLICE. PROFIL. OBIECT DE ACTIVITATE PROFESIONALĂ Autorităţile administraţiei...

Evaluarea unui serviciu de protecție a copilului

INTRODUCERE Asistenţa socială este componenta non-contributivă a sistemului de protecţie socială şi reprezintă ansamblul de instituţii şi măsuri...

Organizarea unei instituții din domeniul administrației publice - Primăria Municipiului Bârlad

1. Aspecte generale despre administratie Una dintre cele mai utile activitati umane, care apare in toata complexitatea vietii sociale este...

Caiet de practică - Primăria Municipiului Bârlad

Primăria Municipiului Bârlad Descrierea instituției Primăria Municipiului Bârlad funcționează în vechiul Palat Comunal,care era încă din...

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Tecuci

1.Organizarea și funcționarea Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Tecuci -Scurt istoric- Municipiul Tecuci aparține...

Corelații între misiunea, obiectivele și strategia unei organizații publice

CAPITOLUL I - Organizarea si functionarea organizatiei publice (Primaria Municipiului Pascani) Scurt istoric al Primariei Municipiului Pascani...

Ai nevoie de altceva?