Principiile Transparentei si Confidentialitatii in Primaria Sectorului 1, Bucuresti

Cuprins proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
PREZENTAREA INSTITUTIEI ANALIZATE
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Adminstratia publica locala reprezinta o ,,mare afacere publica", in care suntem cu totii implicati in calitatea noastra de cetatenii, si ca urmare este necesar sa nu ramanem pasivi la lucrurile care ne privesc si pe care le putem schimba sau imbunatatii in mod direct sau indirect. Cu toate ca, in prezent schimbarile facute sunt de natura politica fara a se lua in seama si cerintele cetateanului; cu totii trebuie sa participam la tot ceea ce se intampla in administratia publica locala. 
Necesitatea reformei - este impusa de patru categorii principale de motive:
- Motive economice - cresterea economica redusa si diminuarea resurselor bugetare alocate adiministratiei publice locale, nevoia sectorului privat de a avea o administratie moderna, flexibila si deschisa parteneriatului public-privat;
- Motive tehnologice - introducerea tehnologiei informatiilor si a comunicatiilor in administratia publica locala;
- Motive sociologice - cetatenii, ca beneficiari ai serviciilor publice, sunt mai exigenti si nu mai accepta ca necesitatile lor sa fie determinate in mod exclusiv de ceea ce le ofera administratia publica locala;
- Motive institutionale - integrarea Romaniei in structurile Uniunii Europene implica un alt mod de administrare a serviciilor, structura puternic ierarhizata lasa locul unor noi tipuri organizatorice bazate pe structuri descentralizate.
Prioritatile reformei - in acord cu cerintele impuse de procesul de modernizare al administratiei publice si al integrarii europene se au in vedere urmatoarele prioritatii pentru reforma administratiei publice:
- Reforma functiei publice va asigura crearea unui corp profesionist de functionari publici, stabil si neutru din punct de vedere politic prin implementarea unui cadru legislativ unitar si coerent si dezvoltarea coeziunii strategiilor de managament al resurselor umane si de instruire profesionala, prin deplinul angajament al ministerelor, agentiilor si al altor organisme guvernamentale;
- Reforma administratiei publice locale prin continuarea procesului de descentralizare si al celui de deconcentrare a serviciilor publice care trebuie sa se asigure:
- imbunatatirea managamentului serviciilor publice la nivel local si cresterea calitatii acestora;
- alocarea coerenta a responsabilitatilor, resurselor financiare si drepturilor legate de serviciile oferite. 
- Imbunatatirea procesului de formulare a politicilor publice prin crearea sistemelor de coordonare si imbunatatirea capacitatii de managament a structurilor guvernamentale. 
PREZENTAREA INSTITUTIEI ANALIZATE
Primaria Sectorului 1 a Municipiului Bucuresti reprezinta institutia publica in care isi desfasoara activitatea organele administratiei publice locale, respectiv Consiliu Local al Sectorului 1, ca autoritate deliberativa si Primarul Sectorului 1, ca autoritate executiva.
Modul in care isi desfasoara activitatea Primaria Sectorului 1, rolul si atributile sale se regasesc in dispozitiile Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, legea cadru in domeniu, astfel cum a fost republicata in Monitorul Oficial Partea I nr. 123 din 20/02/2007. Legea reglementeaza atributiile specifice fiecarei autoritati admnistrative la nivel local, precum si raporturile dintre acestea in realizarea obiectivelor urmarite, cu tratarea distincta a administratiei publice locale a Municipiului Bucuresti.
La nivel local, Consiliul Local al Sectorului 1 indeplineste o functie legislativa, in cadrul careia membrii acestuia alesi pe o perioada de patru ani prin vot direct, hotarasc prin votul majoritatii membrilor prezenti in conditiile legii, in toate problemele de interes local, cu exceptia celor care sunt date prin lege altor autoritati publice, locale sau centrale; atributiile Consiliului Local sunt tratate in detaliu in legea cadru.
Partea executiva a conducerii sectorului 1 apartine Primarului Sectorului 1, ales, de asemenea, prin vot direct pe o perioada de patru ani. Acesta indeplineste o functie de autoritate publica cu implicatii directe in dinamizarea eficientizarea activitatii administratiei locale in general; el este seful administratiei publice locale si al aparatului propiu de specialitate al autoritatilor publice locale pe il conduce si-l controleaza, raspunzand de buna functionare a acestuia, in conditiile legii.
Din punct de vedere al finantelor locale, alaturi de legea mai sus mentionata regasim, ca legislatie, Legea nr. 273/2006, a finantelor publice locale, cu accent pe procedurile si reglementarile referitoare la intocmirea proiectlui de buget, executia si controlul bugetar, precum si atributii si componente de natura economico - financiara existente la nivelul Primariei Sectorului 1.Activitatea ce tine de impozite se desfasoara in conformitate cu reglementarile referitoare la impozitele locale, in conditiile Codului fiscal, adoptat prin Legea nr. 571/2003.


Fisiere in arhiva (1):

  • Principiile Transparentei si Confidentialitatii in Primaria Sectorului 1, Bucuresti.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!