Problema Controlului in Administratia Publica

Cuprins proiect Cum descarc?

1.Capitolul 1 Notiuni generale 3 
1.1 Necesitatea efectuarii controlului administratiei publice 3 
1.2 Tipurile de control a administratiei publice 4 
1.3 Publicitatea activitatii administratiei publice 6 
1.4 Indicatorii utilizati pentru evaluarea activitatii organelor administratiei publice 7
2.Capitolul 2 Controlul asupra administratiei 8 
2.1 Notiunea si scopul controlului 8
2.2 Modalitati si forme de control 10
3.Aprecieri personale 14 
4.Bibliografia 16


Extras din proiect Cum descarc?

Necesitatea efectuarii controlului administratiei publice
In orice stat indiferent de forma de organizare, este necesar de efectuat controlul asupra administratiei publice. Controlul asupra activitatii organelor administrative poate urmari diferite scopuri cum ar fi: activitatea normala a administratiei pentru binele conducerii politice si a aparatului de stat, sau spre binele tuturor. In dependenta de tipul statului se utilizeaza unul sau ambele din aceste principii de control.
Desfasurand activitatea sa administratia publica, deseori este nevoita sa afecteze drepturile administratilor atat a persoanelor fizice, cetatenilor, cat si a persoanelor juridice, diverse organizatii. La randul lor administratii intra in contact cu administratia in urma desfasurarii activitatii lor individuale sau colective, pe parcursul carora ei intreprind diverse masuri sau se adreseaza administratiei cu diverse cerinte. In sfarsit intre diverse organe ale administratiei publice uneori pot aparea situatii de conflict de diferite ordine.
Atat pentru asigurarea solutionarii legale a conflictelor care pot aparea in interiorul administratiei publice, cat si pentru protectia administratilor de la greselile comise de catre diverse organe ale administratiei publice, care le-ar putea liza drepturile, este necesar de efectuat controlul administratiei publice.
Scopurile puse la efectuarea controlului activitatii administratiei publice sunt multiple:
- Verificarea daca si cum se indeplinesc deciziile organelor administratiei publice;
- Corectarea deciziilor deja primite pentru concordanta loc cu noile realitati sociale care sunt in continua miscare;
- Verificarea daca sunt utilizate toate mijloacele de care dispun organele administratiei publice, pentru indeplinirea sarcinilor sale, cat si modul de utilizare a lor;
- Evaluarea calitatii functionarilor publici, pentru a aprecia posibilitatile acestor, cat si pentru optimizarea repartizarii lor;
- Determinarea deciziilor necesare de primit in scopul solutionarii problemelor care apar mereu in fata administratiei publice.
In modelul "satului politist", caracteristic pentru regimurile autoritare, dar rar intalnit si in unele state democratice, administratia publica se supune doar unor reguli "interne", unui regulament intern in activitatea sa. In cazul dat conducatorii din aparatul administrativ, care au efectuat o incalcare sau au facut abuz de putere ori alte actiuni ne legale, pot fi pedepsite administrativ, in interiorul acestei institutii si conform regulilor interne de joc, dar insusi pagubasul actiunilor lui foarte greu poate trage la raspundere pe incalcator. 
In modelul "statului de drept" administratia este supusa nu numai regulamentului intern, dar si unui sistem de drept la care in orice moment poate apela orice jertfa a actiunilor lor. Anume acest model permite protectia deplina a administratilor. Relatiile dintre persoanele particulare si administratia publica se alcatuiesc ca si dintre doua persoane particulare.
In linii generale controlul activitatii administratiei publice verifica urmatoarele elemente de baza: eficienta si rationalitatea activitatii organelor administratie publice, legalitate si legitimitatea activitatii ei.
Tipurile de control a administratiei publice
Tipurile de control utilizate asupra activitatii administratiei publice, sunt diverse si de multe ori depind de nivelul liberalismului politic, atins in statul dat si deseori de traditiile juridice ale lui. De obicei deosebim controlul politic, administrativ si judecatoresc. Totusi, pentru o desfasurare completa a problemei date trebuie de adaugat inca un factor, care de multe ori conditioneaza si in mod hotarator determina toate aceste tipuri de control, care poate fi numit baza tuturor tipurilor de control - publicitatea (notorietatea) activitatii administratiei publice. 
Controlul politic
Controlul politic asupra administratiei publice este efectuat de acele organe sau persoane, care alcatuiesc direct sau indirect puterea suprema in stat. Aceste organe pot fi: Parlamentul si organele reprezentative locale, poporul sau un partid politic.
Parlamentul si organele reprezentative locale
In majoritatea statelor parlamentul ca un organ national reprezentativ, are imputernicirea de a efectua controlul administratiei publice prin intermediul prerogativelor sale:
o Aproband bugetul de stat. Bugetul de stat este un document in care administratia publica,
Guvernul determina planul sau de actiune. Aproband bugetul parlamentul efectueaza nemijlocit controlul activitatii Guvernului, deoarece in cazul cand considera ca ultimul nu si-a planificat corect actiunile respinge bugetul dat, propunand corectarea lui.
o Luarea de cuvant a deputatilor. Fiecare deputat este in drept si obligat in cazul depistarii
unor nereguli in activitatea administratiei publice de a atentiona Parlamentul privitor la aceasta.
o Adresari scrise catre ministere sau ministri. Atunci cand este pusa la indoiala activitatea
unui minister Parlamentul este in drept de a face demersuri catre institutia data si de a impune persoanele cuvenite de a da explicatiile de rigoare.
o Comitetele parlamentare. In cadrul Parlamentului exista diverse comitete care isi desfasoara activitatea in diferite directii. In competenta comitetelor pe langa functiile lor specifice le revine si rolul de a controla activitatea Guvernului pe directii concrete.
o Comisiile parlamentare. Atunci cand apar intrebari privitor la unele activitati concrete ale administratiei publice, sau indoieli privind legalitate, necesitate, utilitatea unor actiuni ale Guvernului, parlamentul poate crea comisii. In competenta comisiilor intra de a cerceta cazurile dubioase care pot interveni in activitatea administratiei.
Toate aceste metode de control precum si altele sunt in competenta si prerogativa Parlamentului. Populatia unui stat, sau administratii, au diverse necesitati, pentru satisfacerea carora isi creeaza diverse structuri care le-ar pute furniza, mai detaliat aceasta este analizat in capitolul structuri ale administratiei publice. Parlamentul este un organ reprezentativ care in numele poporului efectueaza controlul administratiei, privitor la modul cum ea i-si indeplineste obligatiile fata de administrati.


Fisiere in arhiva (1):

  • Problema Controlului in Administratia Publica.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.Alina Profiroiu, Stiinta administrativa, Bucuresti: Ed. Economica, 2007.
2.Corbeanu Ion, Drept administrativ, Bucuresti: Lumina Lex, 2002.
3.Margareta Costea, Introducere in administratia publica, Bucuresti: Ed. Economica, 2000.
4.Vasile Tabara, Finantele publice si controlul finantelor in administratia publica locala, Bucuresti: Ed. C.H. Beck, 2009.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!