Reforme Administrative in Europa Centrala si de Est

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere 7 2
Capitolul I
Consideratii generale despre reforma administratiei publice romanesti. 9 1.1.Raportul de tara al Comisiei Europene din 1998 10
1.2.Raportul de tara al Comisiei Europene din 1999 10
1.3. Raportul de tara al Comisiei Europene din 2000 10
1.4. Raportul de tara al Comisiei Europene din 2001 10 1.5. Raportul de tara al Comisiei Europene din 2002 12 
1.6. Raportul de tara al Comisiei Europene din 2003 13 
1.7. Raportul de tara al Comisiei Europene din 2004 13
Capitolul II
Reforma administratiei publice din Romania 
2.1.Prioritati pentru reforma administratiei publice 16
2.2.Strategia Guvernului Romaniei privnd accelerarea reformei 
administratiei publice 18 
2.3.Functia Publica 18 
2.4.Sprijinirea procesului de reforma in administratia publica 18 
2.4.1Programele multianuale de modernizare a administratiei publice 19 2.4.2.Cadrul de auto-evaluare a modului de functionare a institutiilor administratiei publice 19
Capitolul III
Raportul Comisiei Europene din anul 2005 21 
Capitolul IV 
Sinteza asupra indeplinirii prevederilor Programului de guvernare in anul 
2005 si primul trimestru 2006 23
4.1. Raportul Guvernului Romaniei privind reforma administratiei publice 23 4.2.Obiective propuse prin programul de guvernare 23 4.3.Programe finantate de Banca Mondiala 30 
Capitolul V
Raportul de monitorizare al Comisiei Europene mai 2006 32 
Capitolul VI
Raportul de monitorizare al Comisiei Comunitatilor Europene Bruxelles 26.09 2006 34 
Capitolul VII
Studiu de caz- privind managementul functiei publice si al functionarilor 
Publici 35
Concluzii 89
Bibliografie 91


Extras din proiect Cum descarc?

Uniunea Europeana asa cum arata de la 1 ianuarie 2007 
Reforme administrative in Europa Centrala si Est
INTRODUCERE
Pe plan mondial tendinta ultimilor douazeci de ani este cea a globalizarii si dezvoltarii intense a sistemelor sociale. In acest nou context statele nationale sunt puse intr-o pozitie cu totul noua, in care institutiile si sistemele administrative trebuie sa fie flexibile pentru a se adapta acestor transformari. In noul context geopolitic administratia publica centrala si locala au devenit factori definitorii in competitivitatea economica a unei tari sau regiuni economice. 
Pentru Romania procesul de transformari din administratia publica capata noi dimensiuni. Astfel, acestea trebuie sa raspunda noilor schimbari din economia mondiala, dar in egala masura si noilor cerinte ale procesului de integrare in structurile Uniunii Europene. Reforma administratiei publice implica modificari de substanta ale componentelor sale majore, atat la nivelul administratiei publice centrale cat si al administratiei publice locale si a serviciile publice in general. Pe de alta parte, dezvoltarea democratiei reclama instituirea unei noi relatii intre cetateni si administratie, cresterea si intarirea rolului autoritatilor si reconsiderarea parteneriatului cu societatea civila si alesii locali.
Trebuie precizat ca nu exista un acquis comunitar in ceea ce priveste administratia sau functia publica. Tratatul Uniunii Europene (art. 39, par. 4) precizeaza ca libertatea de circulatie a persoanelor nu se aplica "incadrarii in serviciul public", ceea ce inseamna ca statele membre sunt libere sa decida asupra legislatiei nationale aplicabile in acest domeniu. Aceeasi dispozitie este reluata de altfel si in Tratatul de instituire a unei Constitutii pentru Europa (art. III - 133, par. 4).
Cu toate acestea, Uniunea Europeana insista pe intarirea capacitatii administrative care este considerata a sta la baza unei mai bune absorbiri a fondurilor comunitare. Intarirea acestei capacitati nu poate fi conceputa fara o functionare eficienta a administratiei publice, atat in statele membre, cat si in cele candidate, iar o asemenea functionare presupune adaptarea continua a acestui sector prin strategii de lunga durata si prin imbunatatirea cadrului legislativ. Este motivul pentru care Strategia actualizata a Guvernului Romaniei privind accelerarea reformei in administratia publica a fost adoptata la cererea si cu sprijinul organismelor comunitare.
Capitolul I
Consideratii generale despre reforma administratiei publice romanesti
Reforma administratiei publice romanesti reprezinta un efort impus si sustinut de procesul de integrare europeana. Fara eforturile comune ale tuturor factorilor care stabilesc directiile traiectorii (Guvernul, ministerele, Parlamentul sau alte institutii publice), reforma administratiei publice risca sa se disipeze sau sa fie inconstanta. Mihai T. Oroveanu spunea ca "Progresul social-economic al unui stat este determinat de calitatea administratiei sale. O imbunatatire substantiala a administratiei nu se poate realiza decat pe baza unor cercetari stiintifice, iar prin utilizarea unor principii stiintifice, administratia va putea face fata cerintelor tot mai complexe ale societatii in plina transformare" Nu de putine ori, rapoartele de tara ale Comisiei Europene au criticat capacitatea manageriala din administratie, traducerea deciziilor politice in planuri de actiune administrativa sau faptul ca notiunea de administratie publica profesionista si nu politizata este dificil de acceptat in practica de multi politicieni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Reforme Administrative in Europa Centrala si de Est.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!