Relatiile Administratiei Publice Locale cu Autoritatile Administratiei Publice Centrale

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere.3
Capitolul I Consideratii generale privind conceptul de relatii .7
1.1. Conceptul de administratie publica centrala si locala.7
1.2. Natura relatiilor .15
1.3. Codul relatiilor .24
Capitolul II Relatiile administratiei publice locale cu autoritatile administratiei publice centrale. .28
2.1. Relatia Guvernul - autoritatile publice locale .28
2.2. Relatia Presedintele tarii - autoritatile publice locale .31
2.3. Ministerele, departamentele, alte autoritati publice centrale in raport cu 
autoritatile publice locale .32
Capitolul III. Sistemul de relatii privind autoritatile administratiei publice.34
3.1. Relatii in cadrul sistemului autoritatilor administratiei publice .34
3.2. Organizatiile neguvernamentale (O.N.G.) si relatiile acestora cu administratia 
publica .42
Concluzii .55
Bibliografie .58


Extras din proiect Cum descarc?

INTRODUCERE
Motto:
,,Se poate guverna de departe, dar se poate administra numai de aproape".
Decret francez-1852
Administratia publica reprezinta o "mare afacere publica ", in care suntem cu totii implicati in calitatea noastra de cetateni si, ca urmare, este necesar sa nu ramanem pasivi la lucrurile care ne privesc si pe care le putem schimba sau imbunatati in mod direct sau indirect.
Conform Constitutiei Moldovei, art. 109 "administratia publica in unitatile administrativ-teritoriale se intemeiaza pe principiile autonomiei locale, ale descentralizarii serviciilor publice ". Principiul autonomiei locale are in vedere organizarea si functionarea administratiei publice locale pornind de la "dreptul si capacitatea efectiva a autoritatilor administratiei publice locale, de a rezolva si gestiona in nume propriu si sub responsabilitatea lor, o parte importanta a treburilor publice, in folosul colectivitatilor locale pe care le reprezinta ", autoritatile administratiei centrale, potrivit principiului subsidiaritatii, intervenind daca si in masura in care obiectivele actiunii nu pot fi realizate de autoritatile locale.
Atat in plan structural-organizatoric, cat si cel material-functional, administratia publica a capatat o noua filozofie, dobandind o configuratie inedita in sistemul global al administratiei din Republica Moldova. Fiind chemata sa satisfaca interesul general exprimat prin lege, administratia publica constituie activitatea prin care se exercita legea, ea fiind foarte strans legata de puterea executiva. Si daca activitate de stat este o activitate de organizare a relatiilor sociale, ideea de organizare fiind punctul-cheie in administrarea publica, in sens larg "administratia publica este o activitate de organizare a anumitor relatii sociale, mai concret a legilor si a celorlalte acte ale organelor statului" .
Construirea de relatii este un proces care ignora unele dintre atributele sistemelor birocratice, conventionale, de luare a deciziilor sau de rezolvare a problemelor. Se caracterizeaza prin legaturi neconventionale intre organizatii si persoane orientate spre aceeasi problema care se aduna in grupuri informale pentru a mari resursele si a rezolva problemele. Construirea de relatii sugereaza o crescanda cunoastere a resurselor comunitatii, care pot fi canalizate pentru a rezolva problemele. 
Doua calitati caracterizeaza procesul de construire a relatiilor: spontaneitatea si libertatea. Spontaneitatea este dorinta indivizilor de a actiona oricand si in aproape orice circumstanta petru a-i ajuta pe cei care sunt in nevoie. Libertatea, pe de alta parte, reprezinta dorinta si putinta de a actiona, de a redefini limitele institutionale si ale programului pentru a oferi mai mult, ca si de a impartasi puterea, influenta si accesul la resurse intr-o maniera colaborativa, lipsita de agresivitate .
Singura informatie imediata pe care o percepem examinand sistemul administratiei publice dintr-o tara, este aceea a unei totalitati administrative care ni se ofera spre observatie. Este necesar insa sa procedam descompunerea acestei totalitati prin analize succesive, in unitati din ce in ce mai simple, deoarece fiecare dintre unitatile constitutive ale acestei totalitati se difineste numai prin ansamblu relatiilor are o unesc cu celelalte unitati in interiorul sau in exteriorul totalitatii avute in vedere. Nu exista, deci, administratie in sine. Nu se poate vorbi despre un fap administrativ sau despre un obiect administrativ susceptibil sa fie izolat de ansamblul din care face parte.
Administratia nu exista decat prin iferentele care se manifesta in interiorul ei intre elementele care constituie si intre aceste elemente si mediul lor. Administratia nu este decat un sistem de relatii. Si, decat sa ne epuizam fortele tot incercand sa difinim faptul administrativ, ar fi mai bine, poate, sa reflectam asupra complexului pe care il formeaza in mod indisolubil administratia in raporturile sale cu instantele pe care il formeaza in mod indisolubil administratia in raporile sale cu instantele pe care este fondata, care o presupun sau prin care poate fi analizata: ,,totalitatea obiectului examinat nu este decat suma si fiecare dintre partile sale nu se defineste decat prin raporturile care exista:
- intre fiecare parte si celelalte parti coordonate;
- intre totalitate si partile de grad urmator;
- intre ansamblul raporturilor si dependentele acestor parti".
In aceasta privinta sunt revelatoare tentativele care au fost facute - zadarnic - de defini administratia ca un fenomen distinct, izolat de fenomenele jurisdictional sau politic. Aceste tentative au esuat deoarece nu au vrut sa consiere administratia ca un sistem de relatii. Ele au recurs cel mai adesea la difinitii ,,negative" cu referire la ceea ce nu este administratie. Administratia - in acest tip ,,difintie" - este prezentata de exemplu, ca un ansamblu de organe de stat non-legislative si non-jurisdictionale. Asemenea ,,definitii" nu sunt relevante. A exclude din ansamblu autoritatilor publice din stat doua subansamble care ii apartin nu garanteaza omogenitatea restului. Aceste ,,definitii" sunt de-abia tentative de demilitare. Si in cea mai mare arte din cazuri, simple enumerari. Din contra, considerarea administratiei ca un sistem de relatii permite depasirea dificultatilor produse de tentativele de definire a faptului administrativ: administratia este un sistem in care nimic nu are semnificatie in sine, ci in care totul are semnificatie in functie de ansamblu. Ceea ce conteaza este, deci, mai intai, natura relatiilor la intersectia carora se situeaza administratia, apoi codul acestor relatii .
Structurat lucrarea a fost conceputa in trei capitole. In introducere s-au facut precizari terminologice extrase din literatura de specialitate, utile, dupa parerea mea, in elucidarea de mai departe a temei.


Fisiere in arhiva (1):

  • Relatiile Administratiei Publice Locale cu Autoritatile Administratiei Publice Centrale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!