Strategii de Dezvoltare a Parteneriatului Administratie Publica - Organizatii Nonguvernamentale

Cuprins proiect Cum descarc?

Introducere- 1 -
Capitolul I Parteneriatul dintre administratia publica si organizatiile nonguvernamentale - 2 -
1.1. Conceptul de parteneriat - 2 -
1.2. Practica parteneriatului administratie publica - organizatii nonguvernamentale - 4 -
1.3. Contractarea sociala - 7 -
1.3.1. Beneficii ale contractarii sociale - 8 -
1.3.2. Obstacole in calea contractarii - 10 -
1.4. Conceptul de organizatie nonguvernamentala - 11 -
1.5. Perceptia organizatiilor nonguvernamentale in mediul public - 13 -
Capitolul II Relatia dintre Asociatia Studentilor Europeni (AEGEE Iasi) si Primaria Municipiului Iasi - 17 -
2.1. AEGEE Iasi- Asociatia Studentilor Europeni - 18 -
2.1.1 Descrierea organizatiei - 18 -
2.1.2 Proiecte derulate in 2008 si proiecte prevazute pentru 2009 - 20 -
2.1.3. Metode adoptate pentru atragerea de fonduri, realizarea parteneriatului - 23 -
2.2. Primaria Municipiului Iasi - 24 -
2.2.1. Prezentarea institutiei, viziune, structura - 24 -
2.2.2. Cooperarea cu ONG-urile in contextul Uniunii Europene - 26 -
2.2.3. Potentialul de partener pentru AEGEE Iasi - 28 -
Capitolul III Strategii de dezvoltare a parteneriatului dintre Primaria Iasi - AEGEE - 29 -
3.1. Parteneriatul strategic - notiune si viziune - 29 -
3.2. Model de strategie al organizatiei nonguvernamentale AEGEE, in parteneriat cu Primaria Iasi - 31 -
3.2.1. Prima etapa- Evidentierea ideilor generale, de baza - 31 -
3.2.2. A doua etapa- Stabilirea necesitatilor si obiectivelor proiectului - 32 -
3.2.3 Etapa 3 Identificarea factorilor, problemelor si a oportunitatilor strategice - 38 -
3.2.4. Etapa 4 Implementarea strategiei - 40 -
3.2.5. Etapa 5 Evaluare si control - 41 -
3.3. Impactul proiectului realizat prin parteneriat asupra comunitatii - 42 -
Concluzii si propuneri - 44 -
Bibliografie - 47 -


Extras din proiect Cum descarc?

Introducere
,,Ne putem vedea viitorul in mod clar si intelept doar atunci cand cunoastem drumul care duce catre prezent."(Adlai Stevenson).
Am ales ca tema ,,Strategii de dezvoltare a parteneriatului administratie publica organizatii nonguvernamentale", deoarece parteneriatul este mai mult decat un schimb (de informatii, de idei, de viziuni, de scopuri) intre doua sau mai multe parti care decid sa lucreze impreuna, el reprezinta o colaborare, avand ca baza interese comune si valori. 
De asemenea, este deosebit de interesant de urmarit relatia pe care administratia publica, respectiv administratia publica locala, o dezvolta cu alte entitati din comunitate (colaborare, parteneriat, finantare). 
Institutia este cea care are si poate oferi resurse iar organizatiile nonguvernamentale primesc sprijin, pentru ca, la randul lor, sa il ofere comunitatii. Intr-o relatie de parteneriat, rolurile sunt bine determinate, partenerii incearca sa implineasca asteptarile, fara sa interfereze prea mult in misiunea si rolul celuilalt. 
Prin intermediul temei alese am incercat sa ating o serie de obiective care sunt mai bine detaliate si explicate in paginile care urmeaza si care reusesc sa reliefeze urmatoarele aspecte:
o Conceptul de parteneriat (tactica parteneriatului si elementele principale organizationale) si conceptul de organizatie nonguvernamentala (perceptia acestora in mediul public, contractarea sociala) ;
o Potentialul de partener al administratiei publice locale 
o Parteneriatul strategic.
Metodologia prin care au fost atinse obiectivele de mai sus s-a realizat in detaliu in capitolele II si III, unde am prezentat etapele unei strategii pentru impunerea punctului de vedere, pentru stabilirea modului de actiune, pentru realizarea in conditii optime a unui proiect prin studiu de caz observat la Asociatia Studentilor Europeni din Iasi si la Primaria Iasi.
Prin observarea in timp real a acestei organizatii, am reusit sa inteleg mai bine modul prin care se realizeaza un parteneriat si se construieste o strategie, care sunt etapele pentru realizarea unui proiect.
Capitolul I. Parteneriatul dintre administratia publica si organizatiile nonguvernamentale
1.1. Conceptul de parteneriat
Parteneriatul este un tip de relatie intre doua sau mai multe parti (persoane, grupuri sau organizatii), avand misiuni comune sau compatibile, care au decis sa lucreze impreuna pentru un scop specific si o perioada bine determinata. 
In mod general, parteneriatul reprezinta acel tip de modalitate, formala sau informala, prin care doua sau mai multe parti decid sa actioneze impreuna pentru atingerea unui scop comun. Exista diverse criterii in functie de care pot fi inventariate tipurile de parteneriat, rezultand tipologia complexa.
Astfel, avand in vedere existenta personalitatii juridice, parteneriatele pot avea un caracter formal sau informal. Caracterul informal al parteneriatului este stabilit atunci cand scopul este specific, atingerea este certa, iar partile se cunosc si au lucrat impreuna anterior. In cazul in care exista anumite sarcini mai complexe, pe termen lung sau atunci cand partenerii sunt structuri diferite (organizatii nonguvernamentale-ONG-uri si structuri ale administratiei publice-AP, ONG-uri de nationalitati diferite de exemplu), parteneriatul este formalizat.
Clasificarea parteneriatelor vizeaza si un alt criteriu, anume dupa tipul obiectivului urmarit. Astfel pot fi intalnite parteneriate de reprezentare: federatii, uniuni, consilii, aliante, forumuri, coalitii, respectiv parteneriate operationale (existenta unor proiecte realizate in mod concret ca motiv al asocierii).
In legislatia romana se pot identifica mai multe tipuri de asociere public - privata:
- asocierea in participatiune reglementata de Codul comercial;
- constituirea de societati comerciale mixte in baza Legii 31/1990 (republicata);
- concesiunea, reglementata de Legea nr. 219/1998.
Conceptul de parteneriat public-privat a primit o reglementare specifica prin Ordonanta Guvernului nr.16/2002.
Pe plan international, parteneriatul public - privat este considerat un aranjament juridic prin care totalitatea resurselor, riscurilor, dar si recompensele aferente activitatilor administratiei publice si organizatiei se combina pentru a asigura o eficienta mai ridicata si un mai bun acces la capital. Este asigurat interesul public prin introducerea in cadrul contractului a unor prevederi referitoare la existenta unei monitorizari permanente asupra modului de derulare a proiectului.
Exista anumite directii in realizarea unui parteneriat, cum ar fi:
o Evaluarea potentialului ca partener ;
In cazul unei ONG exista : capacitatea de a mobiliza comunitatea; nivelul de cunostinte si experienta; asumarea unor riscuri si responsabilitati.
In cazul AP: infrastructura; dispune de mijloacele financiare; imaginea.
o Pregatirea pentru parteneriat : se pot realiza intalniri cu cei interesati; se colecteaza informatia, se apeleaza la consultanta;
o Stabilirea conditiilor pentru parteneriat .


Fisiere in arhiva (1):

  • Strategii de Dezvoltare a Parteneriatului Administratie Publica - Organizatii Nonguvernamentale.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!