Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale

Proiect
9/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 47 în total
Cuvinte : 15540
Mărime: 448.60KB (arhivat)
Publicat de: Jean Boboc
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Grigoruta, Bedrule, Viorica

Cuprins

  1. Introducere- 1 -
  2. Capitolul I Parteneriatul dintre administraţia publică şi organizaţiile nonguvernamentale - 2 -
  3. 1.1. Conceptul de parteneriat - 2 -
  4. 1.2. Practica parteneriatului administraţie publică - organizaţii nonguvernamentale - 4 -
  5. 1.3. Contractarea socială - 7 -
  6. 1.3.1. Beneficii ale contractării sociale - 8 -
  7. 1.3.2. Obstacole în calea contractării - 10 -
  8. 1.4. Conceptul de organizaţie nonguvernamentală - 11 -
  9. 1.5. Percepţia organizaţiilor nonguvernamentale în mediul public - 13 -
  10. Capitolul II Relaţia dintre Asociaţia Studenţilor Europeni (AEGEE Iaşi) şi Primăria Municipiului Iaşi - 17 -
  11. 2.1. AEGEE Iaşi- Asociaţia Studenţilor Europeni - 18 -
  12. 2.1.1 Descrierea organizaţiei - 18 -
  13. 2.1.2 Proiecte derulate în 2008 şi proiecte prevăzute pentru 2009 - 20 -
  14. 2.1.3. Metode adoptate pentru atragerea de fonduri, realizarea parteneriatului - 23 -
  15. 2.2. Primăria Municipiului Iaşi - 24 -
  16. 2.2.1. Prezentarea instituţiei, viziune, structură - 24 -
  17. 2.2.2. Cooperarea cu ONG-urile în contextul Uniunii Europene - 26 -
  18. 2.2.3. Potenţialul de partener pentru AEGEE Iaşi - 28 -
  19. Capitolul III Strategii de dezvoltare a parteneriatului dintre Primăria Iaşi - AEGEE - 29 -
  20. 3.1. Parteneriatul strategic – noţiune şi viziune - 29 -
  21. 3.2. Model de strategie al organizaţiei nonguvernamentale AEGEE, în parteneriat cu Primăria Iaşi - 31 -
  22. 3.2.1. Prima etapă- Evidenţierea ideilor generale, de bază - 31 -
  23. 3.2.2. A doua etapă- Stabilirea necesităţilor şi obiectivelor proiectului - 32 -
  24. 3.2.3 Etapa 3 Identificarea factorilor, problemelor şi a oportunităţilor strategice - 38 -
  25. 3.2.4. Etapa 4 Implementarea strategiei - 40 -
  26. 3.2.5. Etapa 5 Evaluare şi control - 41 -
  27. 3.3. Impactul proiectului realizat prin parteneriat asupra comunităţii - 42 -
  28. Concluzii şi propuneri - 44 -
  29. Bibliografie - 47 -

Extras din proiect

Introducere

,,Ne putem vedea viitorul în mod clar şi înţelept doar atunci când cunoaştem drumul care duce către prezent.”(Adlai Stevenson).

Am ales ca temă ,,Strategii de dezvoltare a parteneriatului administraţie publică organizaţii nonguvernamentale”, deoarece parteneriatul este mai mult decât un schimb (de informaţii, de idei, de viziuni, de scopuri) între două sau mai multe părţi care decid să lucreze împreună, el reprezintă o colaborare, având ca bază interese comune şi valori.

De asemenea, este deosebit de interesant de urmărit relaţia pe care administraţia publică, respectiv administraţia publică locală, o dezvoltă cu alte entităţi din comunitate (colaborare, parteneriat, finanţare).

Instituţia este cea care are şi poate oferi resurse iar organizaţiile nonguvernamentale primesc sprijin, pentru ca, la rândul lor, să îl ofere comunităţii. Într-o relaţie de parteneriat, rolurile sunt bine determinate, partenerii încearcă să împlinească aşteptările, fără să interfereze prea mult în misiunea şi rolul celuilalt.

Prin intermediul temei alese am încercat să ating o serie de obiective care sunt mai bine detaliate şi explicate în paginile care urmează şi care reuşesc să reliefeze următoarele aspecte:

• Conceptul de parteneriat (tactica parteneriatului şi elementele principale organizaţionale) şi conceptul de organizaţie nonguvernamentală (percepţia acestora în mediul public, contractarea socială) ;

• Potenţialul de partener al administraţiei publice locale

• Parteneriatul strategic.

Metodologia prin care au fost atinse obiectivele de mai sus s-a realizat în detaliu în capitolele II şi III, unde am prezentat etapele unei strategii pentru impunerea punctului de vedere, pentru stabilirea modului de acţiune, pentru realizarea în condiţii optime a unui proiect prin studiu de caz observat la Asociaţia Studenţilor Europeni din Iaşi şi la Primăria Iaşi.

Prin observarea în timp real a acestei organizaţii, am reuşit să înţeleg mai bine modul prin care se realizează un parteneriat şi se construieşte o strategie, care sunt etapele pentru realizarea unui proiect.

Capitolul I. Parteneriatul dintre administraţia publică şi organizaţiile nonguvernamentale

1.1. Conceptul de parteneriat

Parteneriatul este un tip de relaţie între două sau mai multe părţi (persoane, grupuri sau organizaţii), având misiuni comune sau compatibile, care au decis să lucreze împreună pentru un scop specific şi o perioadă bine determinată.

În mod general, parteneriatul reprezintă acel tip de modalitate, formală sau informală, prin care două sau mai multe părţi decid să acţioneze împreună pentru atingerea unui scop comun. Există diverse criterii în funcţie de care pot fi inventariate tipurile de parteneriat, rezultând tipologia complexă.

Astfel, având în vedere existenţa personalităţii juridice, parteneriatele pot avea un caracter formal sau informal. Caracterul informal al parteneriatului este stabilit atunci când scopul este specific, atingerea este certă, iar părţile se cunosc şi au lucrat împreună anterior. În cazul în care există anumite sarcini mai complexe, pe termen lung sau atunci când partenerii sunt structuri diferite (organizaţii nonguvernamentale-ONG-uri şi structuri ale administraţiei publice-AP, ONG-uri de naţionalităţi diferite de exemplu), parteneriatul este formalizat.

Clasificarea parteneriatelor vizează şi un alt criteriu, anume după tipul obiectivului urmărit. Astfel pot fi întâlnite parteneriate de reprezentare: federaţii, uniuni, consilii, alianţe, forumuri, coaliţii, respectiv parteneriate operaţionale (existenţa unor proiecte realizate în mod concret ca motiv al asocierii).

În legislaţia română se pot identifica mai multe tipuri de asociere public - privată:

- asocierea în participaţiune reglementată de Codul comercial;

- constituirea de societăţi comerciale mixte în baza Legii 31/1990 (republicată);

- concesiunea, reglementată de Legea nr. 219/1998.

Conceptul de parteneriat public-privat a primit o reglementare specifică prin Ordonanţa Guvernului nr.16/2002.

Pe plan internaţional, parteneriatul public - privat este considerat un aranjament juridic prin care totalitatea resurselor, riscurilor, dar şi recompensele aferente activităţilor administraţiei publice şi organizaţiei se combină pentru a asigura o eficienţă mai ridicată şi un mai bun acces la capital. Este asigurat interesul public prin introducerea în cadrul contractului a unor prevederi referitoare la existenţa unei monitorizări permanente asupra modului de derulare a proiectului.

Există anumite direcţii în realizarea unui parteneriat, cum ar fi:

• Evaluarea potenţialului ca partener ;

În cazul unei ONG există : capacitatea de a mobiliza comunitatea; nivelul de cunoştinţe şi experienţă; asumarea unor riscuri şi responsabilităţi.

În cazul AP: infrastructura; dispune de mijloacele financiare; imaginea.

• Pregătirea pentru parteneriat : se pot realiza întâlniri cu cei interesaţi; se colectează informaţia, se apelează la consultanţă;

• Stabilirea condiţiilor pentru parteneriat .

Preview document

Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 1
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 2
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 3
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 4
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 5
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 6
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 7
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 8
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 9
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 10
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 11
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 12
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 13
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 14
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 15
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 16
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 17
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 18
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 19
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 20
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 21
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 22
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 23
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 24
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 25
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 26
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 27
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 28
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 29
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 30
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 31
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 32
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 33
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 34
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 35
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 36
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 37
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 38
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 39
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 40
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 41
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 42
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 43
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 44
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 45
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 46
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 47
Strategii de dezvoltare a parteneriatului administrație publică-organizații nonguvernamentale - Pagina 48

Conținut arhivă zip

  • Strategii de Dezvoltare a Parteneriatului Administratie Publica - Organizatii Nonguvernamentale.doc

Alții au mai descărcat și

Suspendarea Contractului Individual de Muncă

Suspendarea contractului individual de muncă Potrivit art. 50 din Codul Muncii, contractul individual de muncă se suspendă de drept în următoarele...

Administrație Publică

Administratia publica 1. Sfera de cuprindere a notiunii de administratie publica. 2. Distinctia dintre administratia publica centrala si locala....

Subiecte Sisteme Administrative Comparate

Subiecte Sisteme Administrative Comparate ASE Administratie Publica 2011-01-24 Nr.1 1. Elaborati o analiza comparativa in ceea ce priveste...

Descrierea unei Politici Publice Bazată pe Parteneriatul public-privat

Conceptul de parteneriat public-privat exprimă o modalitate de cooperare între autoritatea publică şi sectorul privat, respectiv organizaţii...

Te-ar putea interesa și

Violența și abuzul asupra minorului în familie

INTRODUCERE Opţiunea pentru tema “ Violenţa în familie şi abuzul asupra copilului” presupune asumarea în mod inerent a unor provocări de factură...

Promovare a Turismului Ecologic în România prin Strategii de Marketing

Capitolul I. Marketingul – mijloc de valorificare a activităţii de turism ecologic 1.1. Rolul ecoturismul în valorificarea şi conservarea ariilor...

Managementul unei instituții publice - misiune, obiective și activități - aplicație practică realizată în cadrul Primăriei Comunei Prisăcani, județul Iași

Cap.I Date de identificare a organizatiei.Aspecte legale de constituire si functionare Despre necesitatea managementului public in administratia...

Politici Sociale pentru Rromii din România

MEMORIU EXPLICATIV Demersurile României de aderare la Uniunea Europeană au devenit o prioritate naţională a ultimilor ani. În acest context,...

Programul PODCA

SECŢIUNEA I CONSIDERAŢII GENERALE PRIVIND PO DCA 1.NOŢIUNI 1.1. Noţiunea programelor operaţionale Programele operaţionale sunt documente...

Problema minorităților etnice din România

Introducere Minorităţile etnice au reprezentat întotdeauna un procent semnificativ din populaţia României. În anul 1930, populaţia României Mari...

Strategii de dezvoltare a parteneriatului dintre administrația publică și organizații nonguvernamentale

Introducere Am ales tema „Strategii de dezvoltare a parteneriatului administraţie publică-organizaţii nonguvernamentale”, deoarece parteneriatul...

Studiu Aplicativ privind Eficientizarea Activității Consiliului Județean Iași

I. Organizarea şi funcţionalitatea unei instituţii publice. Premise şi factori de impact 1.1. Cadrul general de înfiinţare şi organizare a...

Ai nevoie de altceva?