Cuprins
- CAP 1. ORGANIZAREA ŞI FUNCTIONAREA CAS IASI 2
- PREMISE SI FACTORI DE IMPACT 2
- 1.1. CADRUL GENERAL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A INSTITUŢIEI 2
- 1.2. MISIUNEA ŞI OBIECTUL DE ACTIVITATE 3
- 1.3. OBIECTIVELE INSTITUŢIEI ŞI ACTIVITĂŢILE CURENTE 4
- 1.4. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ 5
- 1.5. RELAŢII CU EXTERIORUL 8
- 1.6. STRUCTURA DE PERSONAL 10
- 1.7. FLUXUL DE DOCUMENTE 12
- 1.8. ANALIZA SITUAŢIEI FINANCIARE LA CAS IAŞI ÎN PERIOADA 2007-2009 14
- Analiza veniturilor în perioada 2007-2009 14
- Analiza cheltuielilor în perioada 2007-2009 15
- CAP 2. ÎMBUNĂTĂŢIREA CADRULUI LEGISLATIV ŞI A CELUI INSTITUŢIONAL ÎN CADRUL CAS IAŞI 17
- 2.1. ANALIZA CADRULUI REGLEMENTATIV APLICABIL 17
- 2.2. ANALIZA RELAŢIILOR DE MUNCĂ 18
- 2.3. ANALIZA PUNCTELOR FORTE, A PUNCTELOR SLABE, OPORTUNITĂŢILOR ŞI AMENINTĂRILOR ÎN VEDEREA EFICIENTIZĂRII ACTIVITĂŢII CAS IAŞI 20
- A. Puncte slabe 21
- B. Puncte forte 22
- C. Oportunităţi 22
- D. Riscuri (ameninţări) 23
- 2.4. IDENTIFICAREA POSIBILELOR SOLUŢII ÎN VEDEREA EFICIENTIZĂRII ACTIVITĂŢII INSTITUŢIEI PUBLICE 24
- 2.5. EFICIENTIZAREA COMUNICĂRII DINTRE INSTITUŢIA PUBLICĂ ŞI CETĂŢEAN 25
- 2.6. IDENTIFICAREA POSIBILITĂŢILOR DE UTILIZARE A TEHNOLOGIILOR INFORMAŢIONALE ÎN ACTIVITATEA INSTITUŢIEI PUBLICE 26
- CONCLUZII ŞI PROPUNERI 28
- BIBLIOGRAFIE 29
Extras din proiect
Cap 1. Organizarea şi funcţionarea CAS Iaşi
Premise şi factori de impact
1.1. Cadrul general de organizare şi funcţionare a instituţiei
În conformitate cu Legea 95/2006 privind reforma în sănătate, Casa de Asigurări de Sănatate Iaşi este instituţie publică, de interes local, cu personalitate juridică, fără scop lucrativ, cu buget propriu, în subordinea Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi care are ca principal obiect de activitate asigurarea functionării unitare şi coordonate a sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local.
CAS Iaşi, ca o componentă a sistemului asigurărilor sociale, a cunoscut o evoluţie ascendentă odată cu modificările intervenite în legislaţia din domeniu.
Momentul cheie în procesul formării sistemului de asigurări de sănătate din România îl reprezintă adoptarea Legii nr. 145/1997 privind asigurãrile sociale de sănătate, cu modificările ulterioare, în prezent abrogată. Până la apariţia acestei legi, sistemul de ocrotire a sănătăţii a fost coordonat de catre Ministerul Sănătăţii prin cele 41 de direcţii sanitare judeţene şi direcţia sanitară a municipiului Bucureşti, constituit dintr-o reţea de spitale, policlinici, dispensare şi alte unităţi sanitare. Mai funcţionau şi un număr de spitale, institute şi centre naţionale de înalta specializare direct subordonate Ministerului Sănătatii, precum şi reţele medicale paralele, care furnizau servicii medicale şi răspundeau de ocrotirea sănătăţii pentru o anumită categorie de populaţie.
Legea nr. 145/1997 , devine astfel primul act normativ care a introdus principiile asigurărilor sociale de sănătate, fundamentand o serie de caracteristici noi: cuprindere obligatorie a populaţiei într-un sistem unitar de protecţie socială, alegerea liberă a medicului, unităţii sanitare şi a casei de asigurări de sănătate, acordare pachet definit de servicii medicale – reglementate prin contractul–cadru, finanţare prin contribuţii şi subvenţii de stat, echilibru financiar, funcţionare descentralizată, solidaritate şi subsidiaritate în colectarea şi utilizarea fondurilor, echitate, accesibilitate în acordarea serviciilor medicale.
În perioada 1997 – 2001, Legea asigurărilor sociale de sănătate nr. 145/1997 a fost modificată succesiv prin OUG. nr.30/1998, OUG nr.72/1998 şi OUG. nr.180/2000, iar din 20 noiembrie 2002 (data apariţiei în Monitorul Oficial), această legea fost abrogată de Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 150/2002 – privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate (art. 108).
Începând cu anul 2006 în sistemul de asigurări de sănătate din România se produc modificări substanţiale, prin aprobarea de către Parlamentul României a pachetului de legi privind reforma în domeniul sanitar, Legea nr. 95/2006.
Având în vedere organizarea sistemului de sănătate din România în prezent pe nivele de acordare a asistenţei medicale, primară, secundară şi terţiară, atribuţiile şi responsabilităţile Ministerului Sănătăţii ca principal actor al sistemului, au fost treptat transferate.
1.2. Misiunea şi obiectul de activitate
Asigurările sociale de sănătate reprezintă principalul sistem de finanţare a ocrotirii sănătatii populaţiei care asigură accesul la un pachet de servicii de bază pentru asiguraţi.
Ca parte integrantă a acestui sistem CAS Iaşi îşi propune construirea unui sistem de asigurări de sănătate performant, eficient şi transparent, creşterea gradului de încredere şi de satisfacţie al asiguraţilor, având drept misiune garantarea pentru populaţia asigurată a unui pachet de servicii medicale de cea mai înaltă calitate.
Viziunea CAS Iaşi poate fi redată prin următoarea frază: „construind un sistem de asigurări de sănătate performant, eficient şi transparent, creştem gradul de încredere si de satisfacţie al asiguraţilor noştri” .
În fond misiunea Casei de Asigurări de Sănătate Iaşi rezidă în garantarea pentru populaţia asigurată a unui pachet minim de servicii medicale de calitate.
Casa de Asigurări de Sănătate Iaşi are sediul în Iaşi, Strada Gh. Asachi, nr.18-20 şi funcţionează în baza prevederilor Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificările ulterioare, ale Statutului Casei de Asigurari de Sănătate Iaşi aprobat de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, ale Regulamentului de organizare şi funcţionare, cu respectarea prevederilor legii şi a normelor elaborate de CNAS.
Casa de Asigurări de Sănătate Iaşi, în exercitarea atribuţiilor ei conferite de lege şi de Statutul acesteia, aplică şi respectă politica şi strategia generală stabilite de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate prin sistemul de asigurări sociale de sănătate pe raza judeţului Iaşi.
Activitatea CAS Iaşi se referă, în primul rând, la aspectele economice şi medicale care caracterizeză sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
Potrivit art. 5 din Statutul Casei de Asigurări de Sănătate Iaşi, aceasta colectează contribuţiile persoanelor fizice, altele decât cele pentru care colectarea veniturilor se face de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.), şi gestionează bugetul fondului aprobat, cu respectarea prevederilor legale, asigurând funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate la nivel local.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Studiu Aplicativ Privind Eficientizarea Activitaii la CAS Iasi.doc