Analiza Sistemelor Politice - Germania

Proiect
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 7095
Mărime: 37.45KB (arhivat)
Publicat de: Elodia Scurtu
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

Introducere

După catastrofa celui de-al Treilea Reich si a dictaturii naţional socialiste sub Adolf Hitler, s-a născut democraţia nouă a Germaniei. În Germania de Vest în anul 1949 a fost adoptată Constituţia care este valabilă şi în ziua de azi. Aceasta ar fi trebuit de fapt să fie o lege fundamentală tranzitorie, până când fosta RDG avea să se unească, din nou cu RFG. Din 3 octombrie 1990 în urma prabusirii Zidului Berlinului există o singură Germanie unificată. Constituţia apără, printre altele, libertatea individului, îi garantează demnitatea şi egalitatea în faţa legii indiferent de rasă, origine, limbă sau religie. În plus, principiul separării puterilor în stat este menit să garanteze că în Germania nu va mai domni vreodată dictatura.

A fost construit un stat federalist cu trei niveluri decizionale. Autorităţile centrale şi landurile îşi împart puterea politică şi elaborează legi. Comunele sunt al treilea nivel de decizie, cel mai numeros şi, cu toate acestea, cu atribuţiile cele mai restrânse. Statul şi-a creat şi mecanisme de apărare împotriva manifestărilor extremiste, iar partide nedemocratice pot fi interzise de pe scena politică. În 1952 şi 1956 au fost scoase în afara legii două partide radical-comuniste, iar in 2001 s-a incercat a scoate din legalitate NPD un partid extremist de origine national-socialisă. În plus, nu poate accede în parlament orice formaţiune politică, ci numai acelea care au depăşit la alegeri pragul minim electoral de 5% din voturile valabil exprimate.

Conflictele sociale şi mobilizarea populaţiei la alegerile generale federale şi locale revin în sarcina partidelor politice. Două formaţiuni s-au făcut remarcate de-a lungul istoriei postbelice: Uniunea Creştin-Democrată / Creştin-Socială, de orientare conservatoare şi Partidul Popular Social Democrat. Există însă şi alte curente politice reprezentate în Parlament: liberalii, ecologiştii şi comuniştii.

Germania este una dintre cele mai importante ţări din Uniunea Europeană şi din lume si face parte din organizatii precum Consiliul Europei (1951), OCDE (Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica), NATO (1955), Uniunea Europeană (1957), ONU (1973), OSCE.

Regimul politic si forma de guvernamant

Germania este o republică cu organizare statală federală. Este compusa din 16 landuri in prezent. Presedintele Republicii este ales pentru un mandat de 5 ani de Convenţia Federală, ales dupa criteriile: sa aiba cetatenie germana si varsta de 40 ani.

Ca in orice regim parlamentar Presedintele are mai mult functii decorative. Aceste functii sunt: reprezentarea Germaniei pe plan international; incheierea tratatelor internationale; acreditarea si primirea reprezentantilor diplomatici; numirea si revocarea judecatorilor; exercitarea dreptului de gratiere; promulgarea legilor; atributii in ceea ce priveste formarea guvernului. Presedintele nu raspunde din punct de vedere politic de actele sale ci pentru incalcarea Constituţiei sau a unei legi federale.

Parlamentul Germaniei este unul bicameral compus din Bundestag si Bundesrat.

Alegerea membrilor primei camere (deputatilor) se face in doua feluri. Si aceasta pentru ca jumatate din deputati sunt alesi prin vot uninominal majoritar, iar cealalta jumatate prin vot proportional pe listă. Membrii Bundestagului sunt aleşi pentru un mandat de 4 ani. Bundesratul este compus din membrii numiţi de guvernele landurilor (mandatele sunt de la 3 la 5, in functie de marimea demografica).

Avand in vedere ca Bundestagul este cameră aleasă de populaţie, se poate spune ca deţine functia reprezentativă. Rolul legislativ al Bundesratului este limitat, Bundestagul având o mai mare putere legislaiva, desi constituţia prevede colaborarea dintre camere.

Fiecare camera este condusa de cate un presedinte si un vicepresedinte, asistati de secretari. Presedintele Bundestagului se alege pe durata madadatului legislatin iar cel al Bundesratului este desemnat anual. In afara de functia legislativa Parlamentul are dreptul de a numi si revoca Cancelarul (si guvernul). In acest context vorbim de Bundestag, in fata caruia guvernul este respunzator.Puterea executiva este reprezentata de Guvern, acesta fiind format din Cancelar si ministri.

Cancelarul poate fi propus si de Presedinte si de Parlament insa decizia asupra numirii sale, aparţine Bundestagului. Prima Propunere pentru postul de Cancelar trebuie sa ii apartină Parlamentului. Daca din difertite motive aceasta propunere nu exista sau nu este aprobată, Presedintele va supune votului propunerea sa. Daca nici in acest caz nu este ales un Cancelar, Presedintele are dreptul sa dizolve Bundestagul.Cancelarul dispune de autoritate maxima in Guvern, el avand dreptul sa schimbe cabinetul daca este nevoie.

Preview document

Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 1
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 2
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 3
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 4
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 5
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 6
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 7
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 8
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 9
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 10
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 11
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 12
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 13
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 14
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 15
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 16
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 17
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 18
Analiza Sistemelor Politice - Germania - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Analiza Sistemelor Politice - Germania.doc

Alții au mai descărcat și

Politici Publice

În sensul comun, termenul politica se considera de obicei ca se aplica la ceva “mai mare” decât deciziile particulare, dar la ceva “mai mic” decât...

Blocada Berlinului

Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial aduce cu sine era Razboiului Rece,o confruntare deschisa, nonmilitara si limitata intre doua grupuri de...

Organizații Regionale latino-americane

Organizaţie Data creãrii Ţãri membre (Nr). Ţãri membre AEC Asociaţia Statelor din Caraibe 1994 26 Antigua şi Barbuda, Bahamas, Barbados,...

Triunghiul violenței în Columbia

Triunghiul violentei in Columbia Format din: 1. Miscarile de gherila 2. Cartelurile de droguri 3. Organizatiile paramilitare Miscarile de...

Rusia după Încheierea Războiului Rece

Rusia si strainatatea apropiata Dupa încheierea razboiului rece, fiecare tara europeana a blocului socialist a fost confruntata cu problemele...

Planul de dezvoltare rurală și ocuparea forței de muncă în Comuna Feleacu, județul Cluj

Prezentarea generalǎ a comunei Feleacu Transilvania este consideratǎ de cǎtre mulţi specialişti ca fiind ţara tuturor formelor de relief, de la...

Te-ar putea interesa și

Răspunderea Contravențională a Funcționarilor Publici

INTRODUCERE Actualitatea temei investigate. Răspunderea funcţionarilor publici este un concept şi o instituţie centrală a ştiinţei şi practicii...

Războiul Rece în Analiza Autorilor Români

INTRODUCERE Perioada de timp cuprinsă între sfârşitul celui de-al doilea război mondial şi începutul aniilor ’90, cunoscută sub termenul de...

Locul și Rolul Băncii de Emisiune în Cadrul Sistemelor Bancare Moderne

Cap I: Consideraţii genarale privind Băncile de Emisiune 1.1 Scurt istoric al apariției băncilor de emisiune Apariția și dezvoltarea sistemelor...

Analiza comparativă între parlamentul Germaniei și parlamentul Portugaliei

I. TITLUL LUCRARII SI JUSTIFICAREA ACESTUIA Ambele state,atat Germania cat si Portugalia au jucat un rol important in economia europeana si...

Sisteme administrative comparate - Germania - Marea Britanie

Din 2007 Romania este membra in Uniune Europeana de aceea este mai mult decat evident ca sistemul administrativ romanesc trebuie adaptat celui din...

Armonizarea Sistemelor de Impozite și Taxe în Țările UE

CAPITOLUL I. CARACTERISTICI ALE POLITICII FISCALE LA NIVELUL U.E. 1.1 Principii generale ale fiscalității in U.E. Politica fiscală este un...

Subiecte examen MIA ian 2017

Curs 2 - Principalii actori ai MIA 1. Definiti ,,conglomeratul" si dati doua exemple. Forma de concentrare, de integrare sub controlul unui...

Teoria generală a dreptului - drept administrativ - drept constituțional

TEORIA GENERALĂ A DREPTULUI 1.Norma juridică Preliminarii. Rezultatul utilizării procedeelor de tehnică legislativă, pentru a concretiza...

Ai nevoie de altceva?