Campania de recrutare și încorporare militară

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
INTRODUCERE
1.1. MOTIVUL ALEGERII LUCRĂRII
„În toate armatele moderne se apreciază că , pentru a fi victorioşi în război , cu cât mai puţine pierderi , militarii trebuie să fie atent selecţionaţi şi foarte bine antrenaţi , astfel încât să dispună de cunoştinţe şi informaţii utile , de deprinderi şi de atitudini care să-i facă mai puţin vulnerabili la confruntarea decisivă în situaţiile limită , inerente câmpului de luptă , în care comportamentul uman tinde să-şi piardă nota de raţionalitate şi de manifestare adaptativă.”
(Ion R-T,1999,p12).
Pentru aceasta , am pornit un demers ştiiţific necesar elaborării lucrării, convinsă fiind că succesul, performanţa şi competitivitatea organizaţiei militare depind în mare măsură de conţinutul şi calitatea recrutării şi selecţiei resursei umane , care în ţările dezvoltate membre ale Alianţei Nord-Atlantice (NATO) şi-a câştigat deja statutul de domeniu primordial de preocupări şi efervescenţă ştiinţifică.
Recrutarea personalului pentru nevoile armatei constituie un subiect de actualitate în teoria şi practica managementului resurselor umane ale apărării, dat fiind noul mediu de securitate conturat după încheierea războiului rece şi revizuirea problematicii apărării naţionale. Extinderea procesului de democratizare şi a principiilor economiei de piaţă, realizarea cadrului adecvat afirmării drepturilor omului, dezvoltarea cooperării şi integrării în sensul trecerii de la apărarea individuală la cea colectivă au creat condiţiile favorabile înlocuirii serviciului militar obligatoriu cu cel bazat pe voluntariat. Voluntariatul este metoda bazată pe opţiunea liberă a cetăţeanului de a presta sau nu serviciul militar. 
“Organizaţia selecţionează candidaţii la un post, nu numai în funcţie de capacitatea lor de a efectua munca, dar şi datorită sistemului lor de valori care este compatibil cu ideologia organizaţiei […] .Recrutarea face parte din acele dispozitive care permit întărirea identificării cu ideologia organizaţiei.” (Mintzberg, 1986).
Pornind de la cuvintele lui Mintzberg, „recrutarea este o etapă firească în procesul de elaborare a strategiei şi planificării resurselor umane. Ea reprezintă şi în armată o etapă de bază a asigurării personalului, etapă ce necesită tehnici speciale, calitatea recrutării condiţionând performanţele viitoare ale instituţiei armate.
Astfel, recrutarea reprezintă un proces de căutare, identificare, localizare şi atragere a candidaţilor potenţiali din care se vor selecta cei mai competitivi şi care corespund cel mai bine cerinţelor şi intereselor armatei. Totodată, recrutarea este un proces public prin care oferta devine cunoscută celor interesaţi şi reprezintă o comunicare în dublu sens: organizaţie-candidat şi candidat-organizaţie.
În toate domeniile de activitate lupta pentru câştigarea resursei umane se duce în termenii unei competiţii acerbe, în continuă creştere. Deşi pentru unele organizaţii, cum este şi cea militară, cantitatea este importantă, competiţia vizează, mai ales, calitatea. Fie că este vorba despre o instituţie de învăţământ, fie că este vorba de o companie, câştigarea bătăliei pentru atragerea de talente — head-hunting — este esenţială pentru supravieţuirea şi dezvoltarea sa.
Resursele umane reprezintă una din cele mai importante investiţii ale unei organizaţii, ale cărei rezultate devin tot mai evidente în timp .
Din această perspectivă ,analiza şi reproiectarea relaţiilor publice în vederea recrutării şi selecţiei candidaţilor pentru profesia militară‚ reprezintă o prioritate în succesiunea etapelor de reformă a resurselor umane în Armata României.
Tranziţia de la armata bazata pe serviciul militar obligatoriu, la cea bazată pe voluntariat, a impus repoziţionarea profesiei militare pe piaţa muncii, mai ales în raport cu concurenţa reprezentată de celelalte instituţii similare ale statului. Din acest considerent, un principiu obiectiv, al acestei lucrări a fost studierea atitudinilor , opiniilor şi comportamentelor tinerilor cu privire la profesia militară.
În concluzie, recrutarea şi selecţia personalului militar asigură menţinerea operativităţii structurilor militare prin furnizarea de resurse umane într-o anumită cantitate, de o anume calitate şi la termenele stabilite, un rol esenţial avându-l campania de recrutare încorporare în mediul militar.
1.2. IMPORTANŢA CAMPANIEI DE RECRUTARE ŞI ÎNCORPORARE ÎN MEDIUL MILITAR
Orice organizaţie , precum şi orice persoană se confruntă zilnic cu noi probleme şi provocări fiind nevoit să ia decizii care să-i asigure dezvoltarea sau declinul.Pentru a se impune în mediul lor , organizaţiile , indivizii, ideile trebuie să se sprijine pe diverse strategii,acestea fiind elaborate de diverşi consilieri, specialişti într-o activitate anume. Avocatul, contabilul , psihologul , consilierul în relaţii de muncă încearcă , în funcţie de cunoştinţele sale, să ofere soluţii pentru rezolvarea problemelor ce apar.
A realiza un plan de campanie de relaţii publice înseamnă a adopta o metodă de lucru care va permite utilizarea unei abordări diferite, respectiv cea a relaţiilor publice , pentru a gestiona problemele organizaţiei. Refacerea imaginii publice, diseminarea unor idei, traversarea unei crize , crearea unui climat favorabil în organizaţie , determinarea oamenilor constituie , pentru o organizaţie , preocupări continue, prezente la diverse niveluri. După cum se va vedea în această lucrare, comunicarea este un proces sensibil , prin care un emiţător doreşte să se facă acceptat de către receptor. Poate fi vorba de prezentarea unei valori tradiţionale (perspectiva informaţională) , de a le face acceptate (perspectiva atitudinală ) sau de a le face adoptate (perspectiva comportamentală). În momentul în care vrem să vindem un produs sau să impunem un comportament ori o idee, pătrundem în universul misterios al naturii umane. Indivizii reacţionează uneori raţional,însă cel mai adesea sunt influenţaţi de sentimente şi impulsuri emoţionale , de aceea este nevoie de relaţii publice care să impună în conştiinţa posibililor cumpărători ideea că produsul companiei este mult mai bun decât al competitorilor.


Fisiere în arhivă (1):

  • Campania de Recrutare si Incorporare Militara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.


Descarcă acest proiect cu doar 6€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!