Campania de recrutare și încorporare militară

Proiect
9/10 (2 voturi)
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 94 în total
Cuvinte : 32503
Mărime: 200.82KB (arhivat)
Publicat de: Anghel Kovacs
Puncte necesare: 10

Extras din proiect

CAPITOLUL 1

INTRODUCERE

1.1. MOTIVUL ALEGERII LUCRĂRII

„În toate armatele moderne se apreciază că , pentru a fi victorioşi în război , cu cât mai puţine pierderi , militarii trebuie să fie atent selecţionaţi şi foarte bine antrenaţi , astfel încât să dispună de cunoştinţe şi informaţii utile , de deprinderi şi de atitudini care să-i facă mai puţin vulnerabili la confruntarea decisivă în situaţiile limită , inerente câmpului de luptă , în care comportamentul uman tinde să-şi piardă nota de raţionalitate şi de manifestare adaptativă.”

(Ion R-T,1999,p12).

Pentru aceasta , am pornit un demers ştiiţific necesar elaborării lucrării, convinsă fiind că succesul, performanţa şi competitivitatea organizaţiei militare depind în mare măsură de conţinutul şi calitatea recrutării şi selecţiei resursei umane , care în ţările dezvoltate membre ale Alianţei Nord-Atlantice (NATO) şi-a câştigat deja statutul de domeniu primordial de preocupări şi efervescenţă ştiinţifică.

Recrutarea personalului pentru nevoile armatei constituie un subiect de actualitate în teoria şi practica managementului resurselor umane ale apărării, dat fiind noul mediu de securitate conturat după încheierea războiului rece şi revizuirea problematicii apărării naţionale. Extinderea procesului de democratizare şi a principiilor economiei de piaţă, realizarea cadrului adecvat afirmării drepturilor omului, dezvoltarea cooperării şi integrării în sensul trecerii de la apărarea individuală la cea colectivă au creat condiţiile favorabile înlocuirii serviciului militar obligatoriu cu cel bazat pe voluntariat. Voluntariatul este metoda bazată pe opţiunea liberă a cetăţeanului de a presta sau nu serviciul militar.

“Organizaţia selecţionează candidaţii la un post, nu numai în funcţie de capacitatea lor de a efectua munca, dar şi datorită sistemului lor de valori care este compatibil cu ideologia organizaţiei […] .Recrutarea face parte din acele dispozitive care permit întărirea identificării cu ideologia organizaţiei.” (Mintzberg, 1986).

Pornind de la cuvintele lui Mintzberg, „recrutarea este o etapă firească în procesul de elaborare a strategiei şi planificării resurselor umane. Ea reprezintă şi în armată o etapă de bază a asigurării personalului, etapă ce necesită tehnici speciale, calitatea recrutării condiţionând performanţele viitoare ale instituţiei armate.

Astfel, recrutarea reprezintă un proces de căutare, identificare, localizare şi atragere a candidaţilor potenţiali din care se vor selecta cei mai competitivi şi care corespund cel mai bine cerinţelor şi intereselor armatei. Totodată, recrutarea este un proces public prin care oferta devine cunoscută celor interesaţi şi reprezintă o comunicare în dublu sens: organizaţie-candidat şi candidat-organizaţie.

În toate domeniile de activitate lupta pentru câştigarea resursei umane se duce în termenii unei competiţii acerbe, în continuă creştere. Deşi pentru unele organizaţii, cum este şi cea militară, cantitatea este importantă, competiţia vizează, mai ales, calitatea. Fie că este vorba despre o instituţie de învăţământ, fie că este vorba de o companie, câştigarea bătăliei pentru atragerea de talente — head-hunting — este esenţială pentru supravieţuirea şi dezvoltarea sa.

Resursele umane reprezintă una din cele mai importante investiţii ale unei organizaţii, ale cărei rezultate devin tot mai evidente în timp .

Din această perspectivă ,analiza şi reproiectarea relaţiilor publice în vederea recrutării şi selecţiei candidaţilor pentru profesia militară‚ reprezintă o prioritate în succesiunea etapelor de reformă a resurselor umane în Armata României.

Tranziţia de la armata bazata pe serviciul militar obligatoriu, la cea bazată pe voluntariat, a impus repoziţionarea profesiei militare pe piaţa muncii, mai ales în raport cu concurenţa reprezentată de celelalte instituţii similare ale statului. Din acest considerent, un principiu obiectiv, al acestei lucrări a fost studierea atitudinilor , opiniilor şi comportamentelor tinerilor cu privire la profesia militară.

În concluzie, recrutarea şi selecţia personalului militar asigură menţinerea operativităţii structurilor militare prin furnizarea de resurse umane într-o anumită cantitate, de o anume calitate şi la termenele stabilite, un rol esenţial avându-l campania de recrutare încorporare în mediul militar.

1.2. IMPORTANŢA CAMPANIEI DE RECRUTARE ŞI ÎNCORPORARE ÎN MEDIUL MILITAR

Orice organizaţie , precum şi orice persoană se confruntă zilnic cu noi probleme şi provocări fiind nevoit să ia decizii care să-i asigure dezvoltarea sau declinul.Pentru a se impune în mediul lor , organizaţiile , indivizii, ideile trebuie să se sprijine pe diverse strategii,acestea fiind elaborate de diverşi consilieri, specialişti într-o activitate anume. Avocatul, contabilul , psihologul , consilierul în relaţii de muncă încearcă , în funcţie de cunoştinţele sale, să ofere soluţii pentru rezolvarea problemelor ce apar.

A realiza un plan de campanie de relaţii publice înseamnă a adopta o metodă de lucru care va permite utilizarea unei abordări diferite, respectiv cea a relaţiilor publice , pentru a gestiona problemele organizaţiei. Refacerea imaginii publice, diseminarea unor idei, traversarea unei crize , crearea unui climat favorabil în organizaţie , determinarea oamenilor constituie , pentru o organizaţie , preocupări continue, prezente la diverse niveluri. După cum se va vedea în această lucrare, comunicarea este un proces sensibil , prin care un emiţător doreşte să se facă acceptat de către receptor. Poate fi vorba de prezentarea unei valori tradiţionale (perspectiva informaţională) , de a le face acceptate (perspectiva atitudinală ) sau de a le face adoptate (perspectiva comportamentală). În momentul în care vrem să vindem un produs sau să impunem un comportament ori o idee, pătrundem în universul misterios al naturii umane. Indivizii reacţionează uneori raţional,însă cel mai adesea sunt influenţaţi de sentimente şi impulsuri emoţionale , de aceea este nevoie de relaţii publice care să impună în conştiinţa posibililor cumpărători ideea că produsul companiei este mult mai bun decât al competitorilor.

Preview document

Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 1
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 2
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 3
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 4
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 5
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 6
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 7
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 8
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 9
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 10
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 11
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 12
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 13
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 14
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 15
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 16
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 17
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 18
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 19
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 20
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 21
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 22
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 23
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 24
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 25
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 26
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 27
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 28
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 29
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 30
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 31
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 32
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 33
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 34
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 35
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 36
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 37
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 38
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 39
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 40
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 41
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 42
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 43
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 44
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 45
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 46
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 47
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 48
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 49
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 50
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 51
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 52
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 53
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 54
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 55
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 56
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 57
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 58
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 59
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 60
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 61
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 62
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 63
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 64
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 65
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 66
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 67
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 68
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 69
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 70
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 71
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 72
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 73
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 74
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 75
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 76
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 77
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 78
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 79
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 80
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 81
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 82
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 83
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 84
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 85
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 86
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 87
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 88
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 89
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 90
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 91
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 92
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 93
Campania de recrutare și încorporare militară - Pagina 94

Conținut arhivă zip

  • Campania de Recrutare si Incorporare Militara.doc

Alții au mai descărcat și

Terorismul - o amenințare complexă

Argument În lucrarea “Terorismul- o ameninţare complexă” mi-am propus să fac o analiză asupra unui conflict contemporan din perspectiva...

Strategia militară a României în contextul aderării la Uniunea Europeană

Strategia Militară a României reprezintă documentul de bază al organismului militar, care cuprinde obiectivele şi opţiunile fundamentale privind...

Doctrina Armatei României

Constitutia defineste rolul fundamental al Armatei de garant al suveranitătii, independentei si integritătii teritoriale. Acest rol îi conferă...

Constrângerile strategiei militare Românești

Războiul şi lupta armată au reprezentat subiectele centrale de analiză pentru factorii de decizie politică, indiferent de treapta evolutivă a...

Politici Publice

În sensul comun, termenul politica se considera de obicei ca se aplica la ceva “mai mare” decât deciziile particulare, dar la ceva “mai mic” decât...

Blocada Berlinului

Sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial aduce cu sine era Razboiului Rece,o confruntare deschisa, nonmilitara si limitata intre doua grupuri de...

Organizații Regionale latino-americane

Organizaţie Data creãrii Ţãri membre (Nr). Ţãri membre AEC Asociaţia Statelor din Caraibe 1994 26 Antigua şi Barbuda, Bahamas, Barbados,...

Triunghiul violenței în Columbia

Triunghiul violentei in Columbia Format din: 1. Miscarile de gherila 2. Cartelurile de droguri 3. Organizatiile paramilitare Miscarile de...

Te-ar putea interesa și

Acțiunile marinei regale pentru apărarea litoralului în timpul celui de-al doilea război mondial - lecții învățate

CONTEXTUL GEOPOLITIC ŞI ACTIVITĂŢILE PREMERGĂTOARE INTRĂRII ROMÂNIEI ÎN RĂZBOI Concluziile şi învăţămintele rezultate după primul război mondial...

Ai nevoie de altceva?