Campania de Recrutare si Incorporare Militara

Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
INTRODUCERE
1.1. MOTIVUL ALEGERII LUCRARII
,,In toate armatele moderne se apreciaza ca , pentru a fi victoriosi in razboi , cu cat mai putine pierderi , militarii trebuie sa fie atent selectionati si foarte bine antrenati , astfel incat sa dispuna de cunostinte si informatii utile , de deprinderi si de atitudini care sa-i faca mai putin vulnerabili la confruntarea decisiva in situatiile limita , inerente campului de lupta , in care comportamentul uman tinde sa-si piarda nota de rationalitate si de manifestare adaptativa."
(Ion R-T,1999,p12).
Pentru aceasta , am pornit un demers stiitific necesar elaborarii lucrarii, convinsa fiind ca succesul, performanta si competitivitatea organizatiei militare depind in mare masura de continutul si calitatea recrutarii si selectiei resursei umane , care in tarile dezvoltate membre ale Aliantei Nord-Atlantice (NATO) si-a castigat deja statutul de domeniu primordial de preocupari si efervescenta stiintifica.
Recrutarea personalului pentru nevoile armatei constituie un subiect de actualitate in teoria si practica managementului resurselor umane ale apararii, dat fiind noul mediu de securitate conturat dupa incheierea razboiului rece si revizuirea problematicii apararii nationale. Extinderea procesului de democratizare si a principiilor economiei de piata, realizarea cadrului adecvat afirmarii drepturilor omului, dezvoltarea cooperarii si integrarii in sensul trecerii de la apararea individuala la cea colectiva au creat conditiile favorabile inlocuirii serviciului militar obligatoriu cu cel bazat pe voluntariat. Voluntariatul este metoda bazata pe optiunea libera a cetateanului de a presta sau nu serviciul militar. 
"Organizatia selectioneaza candidatii la un post, nu numai in functie de capacitatea lor de a efectua munca, dar si datorita sistemului lor de valori care este compatibil cu ideologia organizatiei [...] .Recrutarea face parte din acele dispozitive care permit intarirea identificarii cu ideologia organizatiei." (Mintzberg, 1986).
Pornind de la cuvintele lui Mintzberg, ,,recrutarea este o etapa fireasca in procesul de elaborare a strategiei si planificarii resurselor umane. Ea reprezinta si in armata o etapa de baza a asigurarii personalului, etapa ce necesita tehnici speciale, calitatea recrutarii conditionand performantele viitoare ale institutiei armate.
Astfel, recrutarea reprezinta un proces de cautare, identificare, localizare si atragere a candidatilor potentiali din care se vor selecta cei mai competitivi si care corespund cel mai bine cerintelor si intereselor armatei. Totodata, recrutarea este un proces public prin care oferta devine cunoscuta celor interesati si reprezinta o comunicare in dublu sens: organizatie-candidat si candidat-organizatie.
In toate domeniile de activitate lupta pentru castigarea resursei umane se duce in termenii unei competitii acerbe, in continua crestere. Desi pentru unele organizatii, cum este si cea militara, cantitatea este importanta, competitia vizeaza, mai ales, calitatea. Fie ca este vorba despre o institutie de invatamant, fie ca este vorba de o companie, castigarea bataliei pentru atragerea de talente -- head-hunting -- este esentiala pentru supravietuirea si dezvoltarea sa.
Resursele umane reprezinta una din cele mai importante investitii ale unei organizatii, ale carei rezultate devin tot mai evidente in timp .
Din aceasta perspectiva ,analiza si reproiectarea relatiilor publice in vederea recrutarii si selectiei candidatilor pentru profesia militara, reprezinta o prioritate in succesiunea etapelor de reforma a resurselor umane in Armata Romaniei.
Tranzitia de la armata bazata pe serviciul militar obligatoriu, la cea bazata pe voluntariat, a impus repozitionarea profesiei militare pe piata muncii, mai ales in raport cu concurenta reprezentata de celelalte institutii similare ale statului. Din acest considerent, un principiu obiectiv, al acestei lucrari a fost studierea atitudinilor , opiniilor si comportamentelor tinerilor cu privire la profesia militara.
In concluzie, recrutarea si selectia personalului militar asigura mentinerea operativitatii structurilor militare prin furnizarea de resurse umane intr-o anumita cantitate, de o anume calitate si la termenele stabilite, un rol esential avandu-l campania de recrutare incorporare in mediul militar.
1.2. IMPORTANTA CAMPANIEI DE RECRUTARE SI INCORPORARE IN MEDIUL MILITAR
Orice organizatie , precum si orice persoana se confrunta zilnic cu noi probleme si provocari fiind nevoit sa ia decizii care sa-i asigure dezvoltarea sau declinul.Pentru a se impune in mediul lor , organizatiile , indivizii, ideile trebuie sa se sprijine pe diverse strategii,acestea fiind elaborate de diversi consilieri, specialisti intr-o activitate anume. Avocatul, contabilul , psihologul , consilierul in relatii de munca incearca , in functie de cunostintele sale, sa ofere solutii pentru rezolvarea problemelor ce apar.
A realiza un plan de campanie de relatii publice inseamna a adopta o metoda de lucru care va permite utilizarea unei abordari diferite, respectiv cea a relatiilor publice , pentru a gestiona problemele organizatiei. Refacerea imaginii publice, diseminarea unor idei, traversarea unei crize , crearea unui climat favorabil in organizatie , determinarea oamenilor constituie , pentru o organizatie , preocupari continue, prezente la diverse niveluri. Dupa cum se va vedea in aceasta lucrare, comunicarea este un proces sensibil , prin care un emitator doreste sa se faca acceptat de catre receptor. Poate fi vorba de prezentarea unei valori traditionale (perspectiva informationala) , de a le face acceptate (perspectiva atitudinala ) sau de a le face adoptate (perspectiva comportamentala). In momentul in care vrem sa vindem un produs sau sa impunem un comportament ori o idee, patrundem in universul misterios al naturii umane. Indivizii reactioneaza uneori rational,insa cel mai adesea sunt influentati de sentimente si impulsuri emotionale , de aceea este nevoie de relatii publice care sa impuna in constiinta posibililor cumparatori ideea ca produsul companiei este mult mai bun decat al competitorilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Campania de Recrutare si Incorporare Militara.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!