FMI si Politica Monetara a Tarilor Membre

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. FMI - ORIGINE SI EVOLUTIE.1
1.1 ORIGINE SI EVOLUTIE.1
1.2 CRONOLOGIA EVENIMENTELOR.19
Capitolul 2. CADRU INSTITUTIONAL SI FINANCIAR.24
2.1 ORGANIZARE.24
2.2 FUNCTII.30
2.3 RESURSELE.34
2.4 IMPRUMUTURI.37
2.5 FACILITATI DE CREDIT.39
2.6 DREPTURILE SPECIALE DE TRAGERE (DST).47
Capitolul 3. IMPLICAREA FMI IN POLITICA MONETARA A TARILOR MEMBRE.51
3.1 AJUSTAREA STRUCTURALA IN TARILE IN CURS DE DEZVOLTARE.51 
3.2 AJUTORUL PENTRU TARILE IN CURS DE TRANZITIE.66
3.3 FOSTA U.R.S.S.73


Extras din proiect Cum descarc?

CAPITOLUL 1
FMI - ORIGINE SI EVOLUTIE 
1.1 ORIGINE SI EVOLUTIE 
Ratiunea obiectiva a aparitiei FMI isi are originea in necesitatea existentei unei institutii cu putere de actiune la nivel mondial, care, prin competentele cu care este abilitata, sa acorde sprijin financiar tarilor care se confrunta cu deficite ale balantelor de plati. Se crea, astfel, cadrul institutional pentru prevenirea extinderii la dimensiuni la dimensiuni globale a dezechilibrelor financiare locale si regionale, evitandu-se dezordinea economico-monetara internationala, care in anii 1930 a provocat imense costuri si tensiuni sociale ce au precedat cel de-al doilea razboi mondial.
Dramatica recesiune economica din acea perioada a avut cauze monetare si comerciale profunde, respectiv frecvente devalorizarii competitive ale monedelor nationale, practicate de mai multe tari cu pondere in comertul international, fenomen la care s-au adaugat masurile protectioniste adoptate de numeroase state in scopul protejarii industriei lor nationale.
Ca rezultat al acestor actiunii haotice si contradictorii, intre anii 1929 si 1923 valoarea comertului mondial a scazut cu peste 60%, antrenand prabusirea productiei si cresterea fara precedent a somajului in cvasitotalitatea tarii lumii.
Desi in cadrul mai multor conferinte internationale s-a convenit reinstaurarea ordini monetare si relansarea economica, toate aceste incercarii au esuat din cauza lipsei de cooperare dintre tari in procesul de aplicare a deciziilor stabilite. Practic, din punct de vedere politico-economic, acesta a fost momentul de apogeu al izolationismului.
Dintre mai multe runde de negocieri intre delegatiile engleza si americana, in anul 1943 acesta ajung la un compromis, care poate fi calificat drept istoric pentru stabilitatea monetara internationala si cresterea economica care aveau sa se inregistreze in lume ulterior acestui moment.
In privinta celor doua abordarii esentiale, respectiv cea a asistentei financiare si a efortului de ajustare, englezii - aflati intr-o pozitie defavorabila de negocieri, datorita dependentei fata de S.U.A, in legatura cu asigurarea armamentului si finantarea efortului de razboi - au inregistrat cedari mai substantiale comparativ cu propunerile initiale avansate de Keynes. Astfel in problema sprijinului financiar, s-a optat pentru varianta White (crearea unui ,,Fond de stabilizare al Natiunilor Unite si al asociatiilor acestora"), englezii beneficiind de consolarea ca, pe baza observarii lor privind insuficienta marime a Fondului, capitalul acestuia a fost majorat de la 5 la 9 miliarde de dolari. In celalalt domeniu fundamental de actiune a institutiei, cel al ajustarii s-a stabilit ca efortul pe care-l genereaza procesul ajustarii sa-l suporte tarile cu deficite ale sectorului extern, preluandu-se astfel propunerea americana Harry White. 
In iulie 1944, in micul orasel Bretton Woods din statul New Hampshire in prezenta delegatiilor a 45 de tari, inclusiv Uniunea Sovietica, se semneaza acordul final asupra unei serii de rezolutii, intre care doua texte au ramas in istoric pentru importanta si semnificatia lor: statului FMI si cel al Bancii Internationale de Reconstructie si Dezvoltare (institutie propusa pentru constituire de H. White, in scopul finantarii reconstructiei tarilor afectate grav de confruntari militare, precum si al dezvoltarii tarilor ramase in urma din punct de vedere economica). 
Noutatea absoluta a Acordului de infiintare a FMI a constituit-o transferul catre aceasta institutie al puterii fiecarui natiuni asupra politicii ratelor de schimb. Astfel dupa 1944 modificarile acestora se puteau efectua numai dupa obtinerea acordului prealabil al FMI. Decizia confirma faptul ca statele lumii au realizat ca politicile in domeniul ratei de schimb si al comertului international afecteaza deopotriva interesele tuturor tarilor si prin urmare se impune asigurarea unui regim coerent si a unei evolutii predictibile a acestora.


Fisiere in arhiva (3):

  • Bibliografie.doc
  • Cuprins.doc
  • Lucrare de diploma.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!