Cuprins
- Cuprins
- A. ARGUMENT
- B. CONSTRUCTIA TEORETICA A CERCETARII
- 1. Obiectivele cercetarii
- 2. Intrebarile cercetarii
- 3. Ipotezele stiintifice
- 4. Perspectivele descriptive si explicative asupra temei
- 5. Concepte si operationalizarea conceptelor
- C. CULEGEREA,PREZENTAREA SI REPREZENTAREA DATELOR CERCETARII
- 1. Tehnici de culegere a datelor si de informare stiintifica
- 2. Tipologia datelor culese
- 3. Modele de reprezentare a datelor
- D. ANALIZA DATELOR CERCETARII
- 1.Variabilele cercetarii
- 2. Masurarea datelor cercetarii
- 3. Corelatia si analiza variabilelor
- 4. Interpretarea calitativa si corelarea rezultatelor cu ipotezele cercetarii.
- E. LANTURI CAUZALE
- F. METODA OPTIMA DE CERCETARE
- G. INSTRUMENTE DE CERCETARE
- H. SURSE DE DOCUMENTARE. APARAT BIBLIOGRAFIC
- I. CONCLUZIILE CERCETARII. AJUSTARE TEORIEI
Extras din proiect
A. ARGUMENT
Mass-media este termenul folosit pentru a descrie totalitatea mijloacelor de informare a
maselor. Aceste mijloace sunt variate: presa scrisa(ziare, reviste), sau mijloace electronice de informare(televiziunea, radioul, internetul). Dezvoltarea acestora a dus la o raspandire pe scara larga a informatiei, aceasta dezvoltare fiind rezultatul dorintei oamenilor de a fi informati. Cele mai raspandite mijloace de informare in masa sunt presa scrisa, televiziunea si radioul, deoarece informatia este transmisa usor individului, dar sunt si principalele mjiloace de dezinformare pentru ca informatia gresita ajunge foarte repede la indivizi.
Mass-media joaca un rol esential in educatia democratica a cetatenilor prin faptul ca prescrie si indica regulile politice, structureaza si mediaza intelegerea proceselor decizionale si coordoneaza miscarile actorilor pe scena politica. Cu ajutorul mass-mediei actorii politici isi creaza o imagine cu care formeaza sau influenteaza opinia publica. Exista o stransa legatura intre politica si mass-media, deoarece partidele politice doresc tot timpul sa aiba cat mai multi simpatizanti(pentru a castiga cat mai multe voturi) si pentru a forma opinia publica, fara ajutorul mass-mediei acest lucru fiind foarte greu de realizat.
Mjiloacele mass-media sunt cele care pot media interactiunea dintre participantii la comunicarea politica si care furnizeaza imagini ale acestei interactiuni.
Importanta mass-mediei pentru procesul electoral a constituit criteriul de alegere a temei de cercetare. Conceperea, derularea si deznodamantul unei actiuni politice depinzand din ce in ce mai mult de mediatizarea televizata.
Pentru ilustrarea impactului si influentei mass-media in alegerile prezidentiale din Romania ne-am propus sa analizam cazul alegerilor prezidentiale din 2004, punand accent pe relatia dintre publicatiile din presa scrisa si rezultatele alegerilor.
B. CONSTRUCTIA TEORETICA A CERCETARII
1. Obiectivele cercetarii
Cercetarea de fata are in vedere urmatoarele obiective:
O1 : Rolul mass-mediei(in special a presei scrise) in alegerile prezidentiale din Romania.
O2 : Influenta mass-mediei in procesul electoral.
O3 : Legatura dintre costurile de publicitate in presa scrisa pe judete efectuate de catre partidele politice si rezultatul final al alegerilor prezidentiale pe judete.
O4 : Legatura dintre costurile de publicitate in presa scrisa la nivel national pentru candidatii la prezidentiale si rezultatele din primul tur de scrutin.
2. Intrebarile cercetarii
I1 : Ce rol a avut presa scrisa in alegerile prezidentiale din Romania?
I2 : Cum a influentat numarul de aparitii ale candidatilor in publicatii de presa scrisa rezultatul alegerilor?
I3 : Care este legatura dintre costurile de publicitate in presa scrisa efectuate la nivel judetean si rezultatul alegerilor finale, pe judete?
I4 : Care este legatura intre costurile de publicitate pentru candidati si rezultatele primului tur de scrutin prezidential?
3. Ipotezele stiintifice
a) Relatia dintre costurile de publicitate in presa scrisa la nivel judetean si rezultatul alegerilor, pe judete (cazul lui Traian Basescu)
H0 : Nu exista nici o corelatie intre cheltuielile de publicitate efectuate la nivel judetean si rezultatul alegerilor in judetele respective.
H1 : Cu cat mai ridicate au fost costurile de publicitate efectuate la nivelul unui judet de un anumit partid, cu atat scorul electoral a fost mai mare.
H2 : Cu cat mai ridicate au fost costurile de publicitate efectuate la nivelul unui judet de un anumit partid, cu atat scorul electoral a fost mai scazut.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Proiect de Cercetare in Stiintele Politice.doc