1.1 Introducere .1 1.2 Strategii de promovare prin intermediul social media ...2 1.3 Marketing si promovare on-line 5 Bibliografie 17
1.1 Introducere Intr-o era a schimbarilor, precum era digitala, este necesar ca toate companiile sa se orienteze catre viitor si sa intuiasca ce schimbari trebuie sa faca pentru a prospera. In ultimul deceniu, strategia si practica de marketing au trecut prin schimbari majore datorita marilor progrese tehnologice, mai ales datorita dezvoltarii Internetului. Ca orice domeniu, marketing-ul continua sa tina pasul cu dezvoltarile tehnologice. Drept urmare, dupa ce ne-a invadat cu reclame pe toate canalele traditionale (audiovizual, presa scrisa, evenimente etc.), abordeaza si mediul virtual, in incercarea de a atrage si mai ales, de a retine noi clienti. Evoluand repede, consumatorul roman obisnuieste sa selecteze media pe care doreste sa o acceseze. Astfel se observa continua schimbare a statutului consumatorilor din cea de "telespectatori" in cea de "navigatori de Internet", fapt ce a dat de gandit atat companiilor de publicitate, cat si clientilor lor. In aceste conditii marketing-ului traditional nu ii este diminuata deloc importanta, insa se impune dezvoltarea unei noi componente, numita marketing on-line. In acest context, companiile care nu neglijeaza latura lor de marketing, isi propun sa fie prezente cat mai mult pe piata virtuala pentru diverse actiuni care vizeaza o lansare de produs, intarirea unui brand existent, fie a unui serviciu, ori publicitatea acestora. Fig. 1 Retele sociale 1.2 Strategii de promovare prin intermediul social media Dinamismul societatii moderne si perspectivele globalizarii vietii sociale au determinat mutatii speciale in functionarea macro-mecanismelor si economiei mondiale precum si in activitatea organizatiilor. Aceste schimbari au generat, la randul lor, o evolutie majora a marketingului in domeniul practicii, devenind o stiinta, o arta si o noua filosofie a afacerilor, ce are in centrul sau cerintele, preferintele si asteptarile consumatorilor. Omul, in calitatea sa de consumator, constituie punctul focal al marketing-ului, forta invizibila, care-i percepe nevoile, motivatiile, dorintele si-i ofera satisfactie si prosperitate. In acceptiunea generala, marketingul1 reprezinta "stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere". Philip Kotler definea insa marketingul ca fiind "un proces social si managerial prin care indivizi sau grupuri de indivizi 1 Termenul de marketing este de origine anglo-saxona si provine de la participiul prezent al verbului "to market" = a desfasura tanzactii pe piata, a cumpara si a vinde. obtin ceea ce le este necesar si doresc, prin crearea, oferirea si schimbul de produse si servicii avand o anumita valoare"2. Marketing-ul este un concept complex, de maxima utilitate pentru companii, care informeaza, educa, fidelizeaza, creeaza imagine si determina clientii sa achizitioneze produsele sau serviciile. Termenul de marketing, presupune promovarea produselor, mai ales publicitatea si branding-ul. Totusi, in limbaj profesional, termenul are un domeniu mai mare de intelesuri care au ca element comun punerea in prim plan a clientilor. Produsele sunt dezvoltate pentru a satisface dorintele clientilor si in anumite cazuri, chiar a unor clienti anume. McCarthy a impartit marketing-ul in patru segmente de activitate. Topologia a devenit universal recunoscuta, iar setul lui de 4P a devenit un termen al limbajului.
1.Bleoju G., Capatana A.- ,,Marketing prin Internet", Ed. Fundatiei Universitare"Dunarea de Jos", Galati, 2006 2.Quain B. - ,,Comert-avantajele vanzarii in retea", Ed.Al Ries&Jack Frout 3.Haig M. - ,,Manual de e-marketing", Ed.Rentrop &Straton,Bucuresti 2007 4.Kotler PH. - ,,Zece pacate capitale de marketing" ,Ed.Codecs,Bucuresti 2004 5.Kotler PH., Amstrong G. - ,,Principiile marketingului",editia a III-a,Teora 2004 6.Munteanu V.A - ,,Marketing, stiinta si arta afacerilor" , Editura Tipo Moldova, Iasi, 2009 7.Popescu G.A. - ,,Webmarketing in Romania" , Ed. Teora, 2003 8.Florescu C., Malcomete P. - ,,Marketing - Dictionar explicativ" , Ed.Economica, Bucuresti, 2003 9.Dragan J.C, Demetrescu M.C - ,,Tehnica prospectarii pietei" , Ed. Europa Nova, Bucuresti, 1996 10.Veghes I., Grigore B. - ,,Relatiile publice si publicitatea on-line" , Ed. Polirom, Iasi, 2003 11.Olaru A. - "Marketing", Ed. Europlus, Galati, 2004 12.Nistor R., Capatina A.-,,Tehnologia informatiei in marketing",Ed. ,,Dunarea de Jos",Galati 2006 13.Rosenfeld M., Morville P. - ,,Cele mai bune practici in marketingul prin Internet", Ed. All, Bucuresti, 2006 Reviste 1.,,Revista Tinerilor Economisti",anul IV,nr.6,2007 2.,,Economie si Administratie locala",Ianuarie 2008 Site-uri 1.www.dynamiclogic.com 2.www.marketingforum.ro 3.www.socialbakers.com 4.www.wikipedia.com 5.www.facebook.com 6.www.twitter.com 7.www.youtube.com
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.