Extras din proiect
1. Asimetria nevoie-dorință
Alegeți 4 reclame (postere) în care conceptul este transmis în următoarele variante:
-nevoia ca nevoie
-dorința ca dorință
-nevoia ca dorință
-dorința ca nevoie
Argumentați (min 100 de cuvinte) fiecare alegere, menționați motivul pentru care echipa de creație a ales să comunice în registrul respectiv. Analizați cum anume, pornind de la această poziționare pe axa nativ/dobândit, funcția persuasivă a reclamei devine mai eficientă în opinia acestora.
Porniți analiza de la piramida lui Maslow, identificați categoria de nevoi umane la care răspunde podusul în mod real și argumentați calibrarea mesajului publicitar pe nivelul ales de anunciator.
• Nevoia ca nevoie
Sursa:http://www.google.ro/imgres?q=dorna+best+of&um=1&hl=ro&tbo=d&biw=1366&bih=640&tbm=isch&tbnid=WAZIivowm1wUM:&imgrefurl=http://www.iqads.ro/ad_15394&docid=sjuCQwDFR3F2zM&itg=1&imgurl=http://cdn.iqads.ro/mediapath/photo/13031_poza_mare.jpg&w=480&h=400&ei=aA35UMifDMir0AXJiYHwBg&zoom=1&iact=hc&vpx=249&vpy=123&dur=10957&hovh=205&hovw=246&tx=104&ty=83&sig=111672227168063531526&page=1&tbnh=143&tbnw=162&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:2,s:0,i:82
Asimetria nevoie – nevoie (N-N) face referire asemeni piramidei lui Maslow la nevoile primare, de bază ale corpului uman. Prin acest print doresc să evidențiez nevoia de a bea apă.
Fiind vorba de o nevoie fiziologică este esențial de subliniat faptul că satisafacerea acesteia permite individului să urce ierarhic spre celelalte nevoi din piramida lui Maslow. Nevoile fiziologice sunt cele mai importante și țin de supraviețuirea noastră ca ființe umane, active în societate.
Echipa de creație ilustrează prin acest print o imagine pură, calmă a orașului modern din zilele noastre, aducând în prim plan femeia care bea apă Dorna. Felul în care personajul consumă apa (ochii închiși, capul puțin lăsat pe spate) face ca rolul produsului să fie unul de relaxare a corpului, creând impresia că în momentul potolirii setei ești numai tu, departe de agitație sau de alte nevoi.
• Dorința ca dorință
Sursa: http://www.google.ro/imgres?q=gucci+guilty&um=1&hl=ro&sa=N&tbo=d&biw=1366&bih=640&tbm=isch&tbnid=-ceOgNuJjnEjvM:&imgrefurl=https://www.myfdb.com/campaigns/14419/image/383553-gucci-guilty-ad-campaign-intense-shot-4&docid=8BSK0lR0DesiWM&imgurl=https://d1vysxeuvhmuuc.cloudfront.net/tear_sheets/image/383553/large_1024x_78460895a652c11061c746f796dab68dddc960a9_0047.jpg&w=1024&h=1451&ei=Mw75ULb1IueH0AWb64CIBA&zoom=1&iact=hc&vpx=4&vpy=248&dur=2145&hovh=267&hovw=189&tx=75&ty=152&sig=111672227168063531526&page=1&tbnh=153&tbnw=109&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:8,s:0,i:103
Am ales acest print pentru a exemplifica asimetria dorința ca dorință (D-D), pornind de la nevoile de dragoste și apartenență și cele de autorespect din piramida lui Maslow. Consider că acest print se încadrează în cele două categorii deoarece este înfățișată o imagine de dragoste, de apropiere între cele două personaje, dar și de autostimă, prin faptul că personajul masculin poartă un parfum scump, al unui brand cunoscut în toată lumea, Gucci. Faptul că folosește un parfum scump, de înaltă clasă, îl face să se simtă puternic, încrezător. De asemenea, analizând printul din perspectiva externă a nevoii de autorespect din piramida lui Maslow, se poate afirma că bărbatul Gucci este privit de către ceilalți ca fiind o persoană cu prestigiu, cu un anumit statut.
Echipa de creație a ales să prezinte parfumul sub o tentă erotică, pentru a-l poziționa pe piață și a-l diferenția de celelalte parfumuri. În cazul de față, parfumul se adresează barbatului puternic, tânăr, cu venituri mari, dar și celui care dorește să fie apreciat, care vrea să fie în compania persoanelor de sex feminin.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Campanii Promotionale.doc