Extras din proiect
Organizația-Scurt istoric CNRD (Centrul Național România Digitală)
Centrul Național “România Digitală” este o instituţie publică cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, şi are drept principală atribuţie implementarea şi operarea la nivel naţional a sistemelor informatice ce furnizează servicii destinate guvernării electronice.
Centrul Național “România Digitală” a fost înfiinţat în baza Hotărârii 1439/2009, preluând atribuţiile Agenţiei pentru Serviciile Societătii Informaţionale în domeniul operării sistemelor informatice ale administraţiei publice centrale.
Principalele activităţi desfăşurate de CNRD sunt următoarele:
• Asigurarea, administrarea şi operarea sistemelor informatice prin intermediul cărora sunt furnizate serviciile publice electronice din cadrul e-Romania.
• Implementarea şi operarea la nivel naţional a Punctului de Contact Unic Electronic (PCU).
• Reglementarea activităților specifice conform legislației în vigoare.
CNRD promovează şi gestionează proiecte pentru dezvoltarea serviciilor publice de guvernare electronică şi cooperarea interinstituţională în vederea eficientizării guvernării electronice. O altă sarcină importantă a Centrului Național “România Digitală” este implementarea şi operarea la nivel național a Punctului de Contact Unic electronic, urmărindu-se astfel eficientizarea administrației publice, prin crearea unei piețe integrate a serviciilor şi prin simplificarea procedurilor aplicabile prestatorilor de servicii în vederea realizării unei platforme interoperabile la nivel naţional şi european.
Proiectul e-România reprezintă un mijloc important de implementare a strategiei de guvernare. El este menit să asigure o interfaţă unitară, coerentă şi prietenoasă între administraţia publică şi cetăţean şi, deopotrivă, între administraţie şi comunitatea de afaceri.
Platforma pentru Integrarea Serviciilor de e-Guvernare în SEN reprezintă atât o interfaţă între cetăţean/mediul de afaceri şi instituţiile statului, cât şi un punct unic de acces pentru utilizarea serviciilor implementate prin mijloace electronice.
Prin intermediul PISEG, cetăţenii beneficiază de:
• Lista serviciilor electronice oferite de stat;
• Standardizarea structurilor de date;
• Posibilitatea de a identifica servicii pe care le consideră necesare pentru a fi furnizate.
Această campanie este concepută cu scopul de a oferi o mai mare încredere cetățenilor de a folosi mediul on-line în platforma PISEG-nou implementată de Centrul Național “România Digitală”, platformă ce ajută cetățenii interesați de înființarea unei societăți comerciale cu documentele ce le sunt necesare de la ONRC (Oficiul Național al Registrului Comerțului), PISEG scurtează drumul şi timpul cetățeanului.
1.Definirea problemei: Cu toate că trăim în era tehnologiei IT şi a mari rețele mondiale INTERNET-ul, oamenii în general nu acordă o prea mare credibilitate mediului on-line când se pun în discuție plățiile de impozite sau depunerea de anumite acte şi mai ales când vine vorba de platforma nou înființată de CNRD-cetățenii având orecare dubii, ca un sistem din acest mediu să îi ajute să treacă mai uşor peste documentația necesară unei firme, prin paşi virtuali.Aceste dubii se nasc odată cu existența în acest mediu virtual a persoanelor rău voitoare- ce-şi crează identități asemănătoare site-urilor unde se efectuează plățile on-line, astfel fraudând persoanele şi încasând banii.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan Campanie de Relatii Publice eRomania.doc