Aprovizionarea cu Marfuri - Logistica Marfurilor

Cuprins proiect Cum descarc?

CUPRINS 1
ARGUMENT 2
2. APROVIZIONAREA CU MARFURI A SOCIETATII COMERCIALE 3
2.1. Conceptul de aprovizionare 3
2.2 Organizarea structurala a activitatilor de aprovizionare 7
2.3. Sistemul de relatii pentru aprovizionarea materiala 9
2.4. Formele de aprovizionare materiala si cu echipamente tehnice 11
3. DISTRIBUTIA MARFURILOR 14
3.1 Continutul, rolul si functiile distributiei marfurilor 14
4. GESTIUNEA ECONOMICA A STOCURILOR DE MARFURI IN COMERT 30
4.1. Rolul, functiile si natura economica a stocurilor 30
4.2. Factorii care influenteaza nivelul, dinamica si structura stocurilor de marfuri 33
4.3. Indicatorii stocurilor de marfuri 35
4.4. Costul stocajului 35
4.5. Particularitati ale gestiunii stocurilor 37
BIBLIOGRAFIE 39


Extras din proiect Cum descarc?

Argument
In timp ce savurati dimineata o ceasca de cafea sau cititi un ziar, v-ati gandit vreodata la drumurile parcurse de aceste produse inainte ca ele sa ajunga in mainile voastre? Atunci cand pierdeti trenul sau asteptati pentru mult timp furnizarea unui serviciu care nu mai soseste, va intrebati, desigur, de ce se intampla asa. Acestea sunt cateva exemple de logistica care functioneaza si de logistica care nu functioneaza. 
Un economist indian, Amartya Sen, spune ca: "Nu exista penurie in lume. Singura problema cu care ne confruntam este aceea a Logisticii". Continua americanul Heskett: "Un frigider nu este un frigider atunci cand se afla intr-un depozit din Detroit, iar cererea este facuta la Houston". 
Activitatea de comert a cunoscut o evolutie spectaculoasa in ultimii ani, producatorii si angrosistii fiind nevoiti sa utilizeze strategii, canale de distributie, sisteme logistice, metode de stocare, depozitatre si gestiune moderne, pentru a opera cu costuri cat mai mici si a putea face fata concurentei.
In mediul de afaceri prezent, ca si in cel viitor, nu este recomandabil pentru firme sa puna in aplicare si sa execute acele strategii care urmaresc numai indeplinirea planului de marketing cu cele mai mici costuri posibile. Logistica are un rol din ce in ce mai important in activitatea firmelor, aflandu-se intr-o conexiune permanenta cu productia, vanzarea, marketingul si servirea clientilor. Prin organizarea unei activitati logistice eficiente, aceasta functie iti va putea aduce o contributie reala la cresterea rentabilitatii firmei. Tot mai multi practicieni si mentori in domeniul conceptual afirma ca logistica este o sursa rela de avantaj competitiv. Prin reconsiderarea strategiei de servicii logistice pentru clienti, organizatia poate satisface intr-un grad ma inalt asteptarile partenerilor de afaceri sau exigentele segmentelor de piata vizate, in conditiile diferentierii de oferta concurentilor.
Logistica ocupa in cadrul companiei o pozitie unica ce-I permite sa coordoneze relatiile care inflenteaza atat fluxul de informatii, cat si pe cel de bunuri, avand ca scop final executarea comenzilor primite. Fluxul incepe atunci cand clientul se decide sa faca o comanda si se incheie atunci cand comanda este onorata.
Astazi, departamentele logistice sunt prezente in organigramele a numeroase firme mari din Europa, Marea Britanie si SUA, alaturi de departamentele de marketing, productie si finante. Companiile care considera ca singurul scop al oricrei firme este servirea clientului inteleg semnificatia strategica a logisticii in cadrul procesului. Ele stiu ca, pentru a reusi in conjunctura prezenta, trebuie sa adopte o abordare disciplinata si sistematica a pietei, sa stabileasca prioritati atent alese.
LOGISTICA - reprezinta procesul de gestionare strategica a achizitionarii, deplasarii si depozitarii materialelor, semifabricatelor si produselor finite ( alaturi de fluxurile informationale corespunzatoare acestor procese ) in interiorul firmei si al canalelor de marketing, cu scopul satisfacerii comenzilor cu cele mai mici costuri pentru firma.
Asociatia Franceza pentru logistica defineste logistica marfurilor ca fiind o activitate ce are drept scop punerea la dispozitie cu cel mai scazut cost a unei cantitati dintr-un produs la locul si la momentul unde exista o cerere.
2. APROVIZIONAREA CU MARFURI A SOCIETATII COMERCIALE
2.1. Conceptul de aprovizionare
Aprovizionarea este una din actvitatile componente ale functiei comerciale prin intermediul careia intreprinderea intra in relatii economice cu alte societati comerciale. 
Prin aprovizionare, activitate foarte complexa care presupune un laborios proces decizional, intelegem orice actiune care are drept scop procurarea de bunuri si servicii necesare desfasurarii proceselor de productie, prestarii serviciilor si desfacerii marfurilor catre populatie. 
Aprovizionarea resurselor materiale reprezinta activitatea prin care se asigura elementele necesare desfasurarii unei activitati care sa aduca un profit cat mai mare firmelor.
Aprovizionarea cuprinde procurarea si aducerea la timp a bunurilor de echipament si produselor intermediare de calitatea, tipurile, sorturile si dimensiunile necesare pentru desfasurarea activitatii de ansamblu a firmei, organizarea depozitarii corespunzatoare a resurselor materiale si a distribuirii acestora in cadrul organizatiei, gestiunea rationala a stocurilor de materii prime, combustibili si semifabricate.
Aprovizionarea, indispensabila in orice organizatie economica productiva, capata o importanta deosebita in cazul in care resursele materiale au o pondere ridicata in costul productiei, cand gama articolelor de aprovizionat aste foarte larga sau cand piata acestor articole sufera fluctuatii mari pe planul raportului cerere - oferta.
Procesul de aprovizionare comporta ca o prima etapa stabilirea nevoilor ce trebuie satisfacute si a produselor ce urmeaza a fi achizitionate. A doua etapa consta in cautarea si selectionarea furnizorilor care vor permite satisfacerea nevoilor exprimate. Etapa a treia, si anume cumpararea reprezinta rezultatul confruntarii dintre furnizor si cumparator. Ultima etapa este cea care vizeaza perioada de dupa efectuarea actiunii de cumparare.
Principalul obiectiv al aprovizionarii se concretizeaza in asigurarea completa, complexa si la timp a unitatii economice cu resurse materiale si echipamente tehnice corespunzatoare calitativ, la locul si termenele stabilite. Pentru realizarea acestui obiectiv se efectueaza mai multe activitati specifice cum ar fi:


Fisiere in arhiva (1):

  • Aprovizionarea cu Marfuri - Logistica Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 5 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!