Automobile I - Camion 6x4

Cuprins proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Analiza particularita.ilor constructive ale modelelor similare. Stabilirea modelului de autocamion proiectat conform cerin.elor temei . 4
1.1 Alegerea unor modele similare . 4
1.2 Analiza particularitathilor constructive ale modelelor similare alese . 9
1.2.1 Analiza parametrilor dimensionali . 9
1.2.2 Analiza parametrilor masici . 12
1.2.3 Analiza parametrilor energetici . 16
1.3 Stabilirea tipului de automobil ce se va proiecta . 19
1.4 Observa.ii .i concluzii . 19
1.5 Bibliografie . 20
Capitolul 2. Determinarea principalilor parametrii dimensionali .i masici ai automobilului, precum .i a subansamblelor acestuia . 21
2.1 Predeterminarea parametrilor dimensionali . 21
2.2 Predeterminarea parametrilor masici . 27
2.3 Predeterminarea principalilor parametrii dimensionali .i masici ai principalelor subansambluri ce compun autovehiculul . 29
2.4 Observa.ii .i concluzii . 32
2.5 Bibliografie . 32
Capitolul 3. Predimensionarea formei .i a dimensiunilor spa.iului util, inclusiv a interiorului postului de conducere . 32
3.1 Spa.iul .i organizarea postului de conducere. Manechinul bidimensional . 32
3.2 Observa.ii .i concluzii . 37
3.3 Bibliografie . 37
Capitolul 5. Determinarea centrului de masa .i a parametrilor ce definesc capacitatea de trecere . 38
5.1 Determinarea pozi.iei centrului de masa atat la sarcina utila nula, cat .i la sarcina utila constructiva maxima . 38
5.2 Determinarea incarcarilor la pun.i . 43
5.3 Determinarea parametrilor ce definesc capacitatea de trecere .i stabilitatea longitudinala, in stransa legatura cu panta maxima impusa prin proiect . 45
5.4 Observa.ii .i concluzii . 47
5.5 Bibliografie: . 47
Capitolul 6. Alegerea anvelopelor .i a jantelor . 48
6.1 Stabilirea incarcarilor pe pneuri . 48
6.2 Alegerea pneurilor . 50
6.3 Observa.ii .i concluzii: . 51
6.4 Bibliografie: . 51
Capitolul 7 Stabilirea principalilor parametrii aerodinamici si de rulare ai automobilului . 52
7.1 Determinarea coeficientului de rezisten.a la rulare a pneurilor . 52
7.2 Determinarea coeficientului de rezisten.a al aerului .i a ariei transversale maxime . 54
7.3 Determinarea randamentului transmisiei autocamionului . 56
7.4 Observa.ii .i concluzii . 56
7.5 Bibliografie . 56
Capitolul 8 Determinarea rezisten.elor la inaintare .i a puterilor corespunzatoare . 57
8.1 Determinarea rezisten.ei la rulare .i a puterii corespunzatoare . 57
8.2 Determinarea rezisten.ei la panta .i a puterii necesare invingerii acesteia . 57
8.3 Determinarea rezisten.ei aerului .i a puterii necesare invingerii rezisten.ei aerului . 58
8.4 Determinarea rezisten.ei la accelerare .i a puterii necesare invingerii acesteia . 58
8.5 Determinarea rezisten.ei totale .i a puterii necesare invingerii rezisten.ei totale . 59
8.6 Observa.ii .i concluzii: . 73
8.7 Bibliografie: . 73
Capitolul 9 Predeterminarea caracteristicii de tura.ie din condi.ia de viteza maxima in palier . 74
9.1 Predeterminarea motorului ce va echipa autocamionul . 74
9.2 Observa.ii .i concluzii . 79
9.3 Bibliografie: . 79
Capitolul 10. Predeterminarea raportului de transmitere al transmisiei principale . 80
10.1 Predeterminarea raportului de transmitere al transmisiei principale . 80
10.2 Definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale . 80
In vederea definitivarii raportului de transmitere al transmisiei principale se va determina
inca trei valori ale raportului de transmitere efectiv. Acest lucru se va face prin adoptarea unui
numar mai mare de din.i ai coroanei diferen.ialului: . 27 . 29 c z . 81
10.3 Determinarea raportului de transmitere al primei trepte a schimbatorului de viteza . 83
10.3.1 Determinarea lui isv1 din condi.ia de panta maxima impusa . 83
10.3.2 Determinarea lui isv1 din condi.ia de viteza minima stabila . 83
10.3.3 Determinarea lui isv1 din condi.ia de lucru mecanic de frecare la cuplarea ambreajului 84
10.3.4 Observa.ii .i concluzii . 84
10.3.5 Bibliografie: . 84
Partea a II-a . 85
Capitolul 11. CALCULUL .I PROIECTAREA AMBREAJULUI . 85
11.1 Determinarea momentului de calcul . 85
11.2 Determinarea momentului de frecare al ambreajului . 85
11.3 Dimensionarea garniturilor de frecare . 85
11.4 Calculul arcurilor de presiune . 87
11.5 Calculul par.ii conducatoare . 91
11.5.1 Dimensionarea discului de presiune . 91
11.5.2 Calculul elementelor de legatura . 92
11.6 Calculul par.ii conduse . 93
11.6.1 Calculul arborelui ambreajului . 93
11.6.2 Calculul imbinarii dintre butucul discului condus cu arborele ambreajului. . 94
11.6.3 Calculul arcurilor elementului elastic suplimentar . 94
11.7 Calculul sistemului de ac.ionare a ambreajului . 95
11.8 Observa.ii .i concluzii . 98
11.9 Bibliografie . 98


Extras din proiect Cum descarc?

Capitolul 1. Analiza particularita.ilor constructive ale modelelor similare. Stabilirea modelului de autocamion proiectat conform cerin.elor temei
1.1 Alegerea unor modele similare
Pentru a proiecta un nou autovehicul, este indicat ca intr-o prima faza sa se studieze oferta deja existenta pe pia.a, la care se vor aduce ulterior inbunata.iri. In acest scop au fost preluate un numar de 10 modele similare, de la marii producatori de autocamioane, in vederea stabilirii principalelor caracteristici.
Primul model similar este BMC Professional 938 EDB avand urmatoarele caracteristici dimensionale: lungime totala La=7715 mm, la.ime totala la=2500 mm, inal.ime totala ha=3050 mm, ampatamentul L=3900 mm,distan.a intre axe A=1350 mm, consola fa.a C1=1535 mm, consola spate C2=930 mm. Cutia de viteze este una de tip EATON FSO- 10309 manula cu 9+1 trepte. Motorul disponibil pentru acest autocamion este CUMMINS ISLe5 380 (Euro 5) de Tip Turbo Intercooler Diesel cu 6 cilindri in linie, capacitatea litrica fiind de 8,9 l. Puterea maxima care poate fi dezvoltata este de 380 CP (280 KW) la o tura.ie de 2100 rpm iar momentul maxim ce poate fi dezvoltat este de 1700 Nm pe o plaja de tura.ie intre 1300-1400 rpm. Greutatea maxima admisa a acestui autocamion este de Ga=26000 kg avand o greutate proprie de doar G0=9400 kg, astfel greutatea utila Gu=16600 kg. Autocamionul este dotat cu doi acumulatori de 150 Ah, alternator 24V/70Ah, iar demarorul 24V. Viteza maxima atinsa este de 107 Km/h.[1]
Al doilea model similar ales este autocamionul DAF FAT CF75 Auto.asiu ce are urmatoarele caracteristici dimensionale: lungime totala La=10680 mm, la.ime totala la=2450 mm, inal.ime totala ha=2910 mm, ampatamentul L=4850 mm, distan.a intre axe A=1400 mm, consola fa.a C1=1380 mm, consola spate C2=3750mm. Cutia de viteze standard, este una manula cu 8+1 trepte. Motorul disponibil pentru acest autocamion este PR183 cu 6 cilindri in linie, capacitatea litrica fiind de 9,2 l. Puterea maxima care poate fi dezvoltata este de 310 CP (228 KW) la o tura.ie de 2200 rpm iar momentul maxim ce poate fi dezvoltat este de 1275 Nm la o tura.ie de 1100-1700 rpm. Greutatea maxima admisa a acestui autocamion este de Ga=26000kg avand o greutate proprie de doar G0=8605 kg, astfel greutatea utila Gu=17395 kg. Autocamionul este dotat cu doi acumulatori de 140 Ah ce alimenteaza instala.ia la 24V, alternatorul este de 80Ah. Viteza maxima atinsa este limitata electronic la 85 Km/h.[2]
Cel de-al treilea model similar ales este ISUZU FVY 1400 Auto avand urmatoarele caracteristici dimensionale: lungime totala La=9180 mm, la.ime totala la=2445 mm, inal.ime totala ha=2810 mm, ampatamentul L=4650 mm, distan.a intre axe A=1300 mm, consola fa.a C1=1440 mm, consola spate C2=1790 mm. Cutia de viteze este una de tip ALLISON 3500 SERIES automata cu 6+1 trepte. Motorul disponibil este ISUZU 6HK1-TCS cu 6 cilindri in linie, capacitatea litrica fiind de 9,8 l. Puterea maxima care poate fi dezvoltata este de 296 CP (221 KW) la o tura.ie de 2400 rpm iar momentul maxim ce poate fi dezvoltat este de 981 Nm la o tura.ie de 1450 rpm. Greutatea maxima admisa a acestui autocamion este de Ga=24000 kg avand o greutate proprie de doar G0=6870 kg, astfel greutatea utila Gu=17130 kg. Autocamionul este dotat cu doi acumulatori de 130 Ah, alternator 90 Ah, iar demarorul 24V/4,5 kW. Viteza maxima este 111 km/h.[3]
Al patrulea model similar este IVECO TRAKKER AD-N260T33 ce are urmatoarele caracteristici: : lungime totala La=7883 mm, la.ime totala la=2550 mm, inal.ime totala ha=3112 mm, ampatamentul L=3500 mm, distan.a intre axe A=1380 mm, consola fa.a C1=1440 mm, consola spate C2=1495 mm. Autocamionul este dotat cu o cutie de viteze de ZF-9S1310 TO manula cu 9+2 trepte ce face ca autovehiculul sa poata atinge o viteza maxima de 103km/h. Iveco ofera un motor CURSOR 8 cu 6 cilindri in linie .i 24 de supape,a carui capacitate cilindrica este de 7790 cm3 .i care dezvolta o putere de 330 CP (243 KW) la o tura.ie intre 1660 .i 2400 rpm, .i un cuplu maxim de 1400 Nm la o tura.ie de 1080-1660 rpm.Din punct de vedere al caracteristicilor masice, greutatea maxima admisa a acestui autocamion este de Ga=26000 kg la o greutate proprie G0=8380 kg (1) , astfel greutatea utila Gu=17620 kg.Capacitatea rezervorului
de combustibil este de 300 l, iar cea a rezervorului de AdBlue este de 55 l. In ce priveote sistemul electric Iveco Trakker functhioneaza la o tensiune nominala de 24 V avand in componentha un alternator de 28 V oi 90 A, electromotorul la tensiunea de 24V oi puterea de 5 KW precum oi doua baterii de acumulatoare caracterizate de tensiunea de lucru de 12 V oi capacitatea de 170 Ah.Viteza maxima este 103Km/h.[4]
Modelul similar cu numarul 5 este MAN TGX 26.400 ce are urmatoarele caracteristici dimensionale: lungime totala La=8825 mm, la.ime totala la=2500 mm, inal.ime totala ha=3235mm, ampatamentul L=3900 mm, distan.a intre axe A=1400 mm, consola fa.a C1=1475 mm, consola spate C2=2050mm. Cutia de viteze este una de tip ZF Direct Drive 16, manuala cu 9 trepte. Motorul pentru acest autocamion este unul D20 cu 6 cilindri in linie, capacitatea litrica fiind de 10,5 L. Puterea maxima care poate fi dezvoltata de motor este de 394 CP (290 KW) la o tura.ie de 1900 rpm iar momentul maxim ce poate fi dezvoltat este de 1900 Nm la o tura.ie de 1400 rpm. Greutatea maxima admisa a acestui autocamion este de Ga=26000kg avand o greutate proprie de doar G0=9120 kg, astfel greutatea utila Gu=16880 kg. Autocamionul este dotat cu doi acumulatori de 175 Ah ce alimenteaza instala.ia la 24V, alternatorul este de 120Ah. Viteza maxima atinsa este limitata electronic la 90 Km/h.[5]


Fisiere in arhiva (1):

  • Automobile I - Camion 6x4.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 7 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!