Autotractor 6x4 (auto2)

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 3 fișiere: docx, dwg
Pagini : 79 în total
Cuvinte : 8750
Mărime: 6.70MB (arhivat)
Publicat de: Madalin J.
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: S.l. Voloaca Stefan
Universitatea Politehnica Bucureşti Facultatea de Transporturi

Extras din proiect

Etajarea schimbătorului de viteze

Predeterminarea și definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale(i0):

Predeterminarea valorii raportului de transmitere al transmisiei principale (i_0) se face din condiția ca automobilul impus prin temă să atingă viteza maximă la deplasarea sa în treapta cea mai rapidă a schimbătorului de viteză care este , în general , treapta de priză directă (la schimbătorul de viteză cu 3 arbori) sau treapta similară acesteia cu raport de transmitere apropiat de unitate (la schimbătorul de viteze cu 2 arbori).

Se știe că :

V=0,377∙(r_r∙n)/(i_0∙i_SK ) [km/h] (5.1)

Pentru viteza maximă relatia (5.1) devine :

V_max=0,377∙(r_r∙n_(V_max ))/(i_0∙i_SN ) [km/h] (5.2)

Raportul de transmitere în treapta de priză directă este i_SN=1,iar în treptele similare ia valori cuprinse în intervalele (0,91..0,98) sau (1,03..1,05).

Pentru autotractorul ce se va proiecta se alege i_SN=0,98.

Din relația (5.2) rezulta :

i_(0 pred)=0,377∙(r_r∙n_(V_max ))/(i_SN∙V_max ) (5.3)

în care turația de viteză maximă n_(V_max ) se calculează cu relația:

n_(V_max )= Ʒ∙n_p=1∙2500=2500 [rpm]. (5.4)

Rezultă din relația (5.3) i_(0 pred)=0,377∙(0,5∙2500)/(0,98∙100)=4.8.

Valoarea predeterminată a raportului i_0 trebuie să fie definitivată (i_(0 ef)), ea fiind un raport între două numere naturale,corespunzătoare numerelor de dinți ai roților în angrenare.

i_(0 ef)=p/q (5.5)

Deoarece i_(0 pred) are valoarea mai mică decat 7 se va alege o transmisie principală într-o singură treaptă. Formula (5.4) va deveni :

i_(0 ef)=z_c/z_p (5.6)

Predeterminarea raportului de transmitere al primei trepte a scimbătorului de viteze (is1):

Pentru definitivarea raportului de transmitere al angrenajului în unghi trebuie să se aleagă numerele de dinți astfel încât raportul efectiv să fie cat mai apropiat de cel predeterminat și dimensiunile de gabarit ale transmisiei principale să fie cât mai mici.

Tabel 5.1 Numarul minim de dinti Zp

Raportul de transmitere i0 2.5 3 4 5 6-7 >7

Numărul minim de dinți ai pinionului - Zpmin 15 12 9 7 6 5

Conform indicațiilor firmei Gleason pentru numărul minim de dinți ai pinionului de atac, pentru raportul predeterminat de transmitere al transmisiei principale se va alege :

z_p1= 7 dinti ;

Pentru ca raportul de transmitere al transmisiei principale să fie cât mai apropiat de cel predeterminat se va alege :

Varianta I

z_c1= 33 dinti ;

Deci : i_(0 1)=z_c1/z_p1 =33/7=4,71.

ε=(i_(0 1)-i_(0 ))/i_(0 )

Eroarea rezultata in acest caz este =1,8% .

Pentru a face alegerea optima a raportului de transmitere al transmisiei principale, pe langa valoarea deja determinata se vor mai face inca doua alegeri de rapoarte de transmitere, in limita unei erori maxime de ±5%.

Varianta II

z_c2=34 dinti

i_(0 2)=34/7=4,85 ε=1%

Varianta III

z_c3=32 dinti

i_(0 3)=32/7=4,57 ε=4,79%

Determinarea lui 〖is〗_1din condiția de pantă maximă impusă în temă :

La determinarea acestui raport se pune conditia ca urcarea pantei maxime sa se faca cu viteza constanta,redusa.

Din bilanta de tractiune , se obtine relatia:

i_(s_1 )=(ψ_max∙G_a∙r_d)/(M_max∙i_0∙η_t ) (5.7)

in care rezistenta specifica maxima a drumului se calculeaza cu relatia :

ψ_max≅f(0)∙cos⁡(α_(p_max ) )+sin⁡(α_(p_max )) (5.8)

unde α_(p_max )=arctg(p_max). (5.9)

Cunoscand toti termenii si facand transformarile necesare se poate scrie:

i_(s_1 )=([0,01611∙cos⁡(26°)+sin⁡(26°)]∙25200∙0,5)/(260∙4,57∙0,9)=11,66

Preview document

Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 1
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 2
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 3
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 4
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 5
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 6
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 7
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 8
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 9
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 10
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 11
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 12
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 13
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 14
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 15
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 16
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 17
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 18
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 19
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 20
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 21
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 22
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 23
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 24
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 25
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 26
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 27
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 28
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 29
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 30
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 31
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 32
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 33
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 34
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 35
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 36
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 37
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 38
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 39
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 40
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 41
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 42
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 43
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 44
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 45
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 46
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 47
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 48
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 49
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 50
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 51
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 52
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 53
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 54
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 55
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 56
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 57
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 58
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 59
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 60
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 61
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 62
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 63
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 64
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 65
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 66
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 67
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 68
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 69
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 70
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 71
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 72
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 73
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 74
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 75
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 76
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 77
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 78
Autotractor 6x4 (auto2) - Pagina 79

Conținut arhivă zip

  • Autotractor 6x4 (auto2).docx
  • cutie (1).dwg
  • punteauto.dwg

Alții au mai descărcat și

Punte Rigidă Autobuz

Cap.1. Analiza modelelor similare de autovehicule după criterii tehnice (constructive, de performanțe, tehnologice), economice și de marketing,...

Schimbătorul de viteze mecanic

Etajarea schimbătorului de viteze Predeterminarea caracteristicii de turație la sarcină totală a motorului, din condiția de viteză maximă la...

Înființarea unui service auto

Rezumatul lucrării Creşterea continuă a parcului de autovehicule din România, reprezintă o oportunitate, în vederea construirii şi administrării...

Automobile I - Camion 6x4

Capitolul 1. Analiza particularitã.ilor constructive ale modelelor similare. Stabilirea modelului de autocamion proiectat conform cerin.elor temei...

Proiectarea Generală și Funcțională a Unui Schimbător de Viteze în Trepte pentru un Automobil

Să se efectueze proiectarea generală și funcțională a unui schimbător de viteze în trepte pentru un automobil cu următoarele caracteristici: •...

Proiectarea generală a schimbătorului de viteze și suspensiei față pentru un automobil tip hatchback

CAP 1. Etajarea schimbătorului de viteze 1.1 Predeterminarea şi definitivarea raportului de transmitere al transmisiei principale Predeterminarea...

Autotractor

Să se efectueze proiectarea generală, funcţională, privind dinamica tracţiunii şi a ambreiajului pentru un automobil având următoarele...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Ai nevoie de altceva?