Bazele teoretice ale MAI

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 47 în total
Cuvinte : 7225
Mărime: 4.58MB (arhivat)
Publicat de: Mihail T.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Novorojdin D.
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI AL REPUBLICII MOLDOVA UNIVERSITATEA AGRARĂ DE STAT DIN MOLDOVA CATEDRA „INGINERIA TRANSPORTULUI AUTO ŞI TRACTOARE”

Cuprins

  1. Introducere.
  2. 1. Calculul termic al motorului cu ardere internă.
  3. 1.1. Puterea efectivă a motorului –Pe.
  4. 1.2. Selectarea unor coeficienţi şi exponenţi în calculul termic al MAI.
  5. 1.3. Procesul de admisie.
  6. 1.4. Procesul de comprimare.
  7. 1.5. Procesul de ardere.
  8. 1.6. Procesul de destindere.
  9. 1.7. Indicii de performanţă a MAI.
  10. 1.8. Determinarea dimensiunilor de bază (alezajul) al motorului termic.
  11. 1.9. Parametrii comparativi ai motoarelor.
  12. 2. Analiza dinamică a mecanismului motor.
  13. 2.1. Construirea diagramei indicate.
  14. 2.2. Construirea diagramei forţelor de inerţie a maselor cu mişcarea de translaţie Fj.
  15. 2.3. Regula de bază a semnelor (±)de acţionare a forţelor în mecanismului motor.
  16. Bibliografie.

Extras din proiect

Introducere

Scopul temei de proiectare (tezei de curs) este de a consolida şi sistematiza cunoştinţele la disciplina „Tractoare şi automobile”, de a contribui la însuşirea mai profundă a acestui compartiment de mare importanţă – „Calculul termic şi analiza dinamică a MAI”, care prezintă materialul iniţial pentru calcularea indicilor energetici şi eficienţa economică a motoarelor termice. Scopul folosirii maşinilor electronice de calcul la realizarea lucrărilor de proiect la cursul „Tractoare şi automobile” contribuie la executarea a două cerinţe de bază:

- reducerea timpului de efectuare a calculelor şi înţelegerea mai profundă a esenţei fenomenelor studiate.

Executarea acestor cerinţe se efectuează după următoarele etape:

- studierea particularităţilor constructive şi a parametrilor motorului de bază;

- fundamentarea şi determinarea parametrilor principali şi alcătuirea tabelelor cu datele iniţiale pentru calculul termic (tabela 3);

- familiarizarea cu programul de soluţionare a sarcinilor la maşini de calcul;

- analiza rezultatelor soluţionării sarcinilor şi a parametrilor motorului calculat în comparaţie cu cel contemporan.

1. CALCULUL TERMIC AL MOTORULUI CU ARDERE INTERNĂ

Scopul principal al calculului termic constă în:

- determinarea randamentului;

- calcularea consumului specific;

- alcătuirea bilanţului termic;

- determinarea dimensiunilor de bază a motorului. La fel cu ajutorul calculului termic se poate determina forţele şi momentele care acţionează în mecanismul motor şi pe această bază a valorificare momentul de inerţie şi dimensiunile volantului.

Pentru efectuarea calculului termic este nevoie de parametrii iniţiali. Aceşti parametri sânt selectaţi în tabelul 1.

Tabelul 1.

Parametrii iniţiali pentru calculul termic al MAI

Automobilul

(prototip) Motorul

(prototip) Numărul de

cilindri, i Gradul de

comprimare,ε Consumul

specific

efectiv, ge

1 2 3 4 5

VW POLO VW G – 40 4 17.5 70

Numărul de turaţii, n,

min-1 Viteza admisibilă, Vi m/s Puterea proiectată, kW Terenul de deplasare

6 7 8 9

3200 90/25 Km/m∙s 55.3 Asfalto/beton.

f=0,03

Bazându-ne pe datele iniţiale pentru a începe calculul termic este nevoie de a determina puterea motorului necesară pentru a îndeplini sarcina dată.

1.1. Puterea efectivă a motorului – Ne se determină după expresia:

Ne = , KW (1.1)

Bibliografie

1. INDICATIE METODICA PENTRU INDEPLINIREA PROECTULUI DE AN „CALCULUL TERMIC AL MAIˮPENTRU STUDENTII SPECIALITATII 2004 A FACULTATI DE „INGINERIEA AGRARA SI TRANSPORT AUTOˮ. CHISINAU 2005, D. Novorojdin, I. Onu.

2. Gh. Bobescu, Cornel Cofiru, Anghel Chiru ş.a., „Motoare pentru automobile şi tractoare”, vol.1 si2 „Editura Tehnică”, Chişinău, 1996.

Preview document

Bazele teoretice ale MAI - Pagina 1
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 2
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 3
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 4
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 5
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 6
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 7
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 8
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 9
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 10
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 11
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 12
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 13
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 14
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 15
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 16
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 17
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 18
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 19
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 20
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 21
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 22
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 23
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 24
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 25
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 26
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 27
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 28
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 29
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 30
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 31
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 32
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 33
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 34
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 35
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 36
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 37
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 38
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 39
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 40
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 41
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 42
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 43
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 44
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 45
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 46
Bazele teoretice ale MAI - Pagina 47

Conținut arhivă zip

  • Bazele Teoretice ale MAI.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Aspecte Teoretice și Sociale ale Fobiei Sociale

INTRODUCERE În lucrarea care urmează m-am referit asupra cunoştinţelor recente în ceea ce priveşte tratarea fobiei sociale. Mai precis, m-am...

Imaginea Mărcii Philips pe Piața Produselor Electrice și Electrocasnice din România

INTRODUCERE Piata produselor electrice si electronice este în acest moment invadata de noutati, de firme noi, de marci noi, de produse noi. Este...

Politica de produs a firmei Samsung

INTRODUCERE Piaţa produselor electrice şi electronice este în acest moment invadată de noutăţi, de firme noi, de mărci noi, de produse noi. Este...

Turismul Estival în România 2011

Introducere Turismul este modul prin care o ţara este cunoscută în lume, cu cât mai competenţă este o ţara în domeniul turismului cu atât este mai...

Dezvoltarea turismului în România prin intermediul festivalurilor de cultură și tradiție

CUVÂNT ÎNAINTE În demersul oricărei analize, se urmărește studiul sistematic al fiecărui element în parte, ce presupune o examinare în detaliu a...

Comerț internațional contemporan. studiu de caz - relațiile comerciale între SUA și China

Capitolul I Bazele teretice ale comerțului internațional Începuturile comerțului internațional cu greu pot fi localizate în timp, el plecând din...

Schimbare și Adaptare în Managementul Agenției de Detectivi

1.1. EVOLUTIE SI ETAPE IN MANAGEMENT 1.1.1 Necesitatea conducerii stiintifice Unirea eforturilor pentru atingerea obiectivelor comune si...

Guvernanța fiscală în Uniunea Europeană

”În pragul mileniului III, mondializarea a devenit o stare de fapt. În aceste condiții, guvernele, instituțiile financiare internaționale, oamenii...

Ai nevoie de altceva?