Extras din proiect
1.INTRODUCERE
Intersecţia este locul unde se întâlnesc sau se intersectează două sau mai multe artere de circulaţie;ea cuprinde accesele carosabile şi mijloacele pentru dirijarea şi controlul circulaţiei.
Semnalele rutiere şi indicaţiile lor:
Un semnal din traficul rutier poate fi operat manual,mecanic sau electric,şi prin indicaţiile pe care le dă permite sau interzice circulaţia pe un anumit element al infrastructurii rutiere.
Există semnale de trafic care funcţionează după un program predeterminat(alocarea undei verzi se face după un orar fix) şi poartă numele de semnale fixe.Există şi semnale de trafic care răspund în timp real unor contorizări de trafic(cereri înregistrate) prin varierea duratei a intervalelor alocate permiterii circulaţiei,adică a undei verzi şi pot fi numite semnale interactive.
Indicaţiile semnalelor electrice,adică a semafoarelor,adică roşu,verde şi galben,totdeauna în aceeaşi ordine.Perioadele de galben sunt standardizate la 3 secunde,iar cele de roşu şi de verde diferă în funcţie de modul în care este organizată semaforizarea respectivei intersecţii.Fiecare repetare a unei secvenţe complete roşu-verde-galben poartă numele de ciclu de semaforizare şi durata acestuia se numeşte durata ciclului de semaforizare.
Faza de semaforizare desemnează toţi curenţii de trafic care primesc pe durata unui ciclu de semaforizare indicaţii simultane ale semafoarelor.
Simplificând se inţelege prin faze de semaforizare acea fracţiune dintr-un ciclu de semaforizare în care indicaţia este de “verde” permiţând circulaţia pe direcţii concurente.
2.DURATA CICLULUI SEMAFORIC AL INTERSECŢIEI
Diversele metode oferă relaţii de calcul complexe pentru determinarea duratei ciclului,luând în considerare atât elementele geometrice ale intersecţiei cât şi volumele de trafic şi modelul sosirilor.
Webster a introdus acestea la relaţia următoare:
unde,
,
=raportul dintre intensitatea sosirilor şi fluxul de saturaţie,pentru întreaga intersecţie(Q /S );
i=accesul I,II,III,IV;
=suma timpilor pierduţi pe ciclu;
unde,
numărul de faze;
timpul mediu pierdut pe faza(exclusive timpul de roşu);
timpul de roşu(fig.1).
Fig.1.Planul de semaforizare cu doua faze.
Din analiza datelor experimentale,cuprinzând cazuri externe,au rezultat efectele schimbării duratei ciclului asupra întârzierilor în intersecţii pentru valori diferite ale fluxului de intrare total(fig.2).
Preview document
Conținut arhivă zip
- Determinarea Duratei Ciclului de Semaforizare a Intersectiilor.doc