Dinamica autovehiculelor

Proiect
8/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 46 în total
Cuvinte : 1260
Mărime: 765.96KB (arhivat)
Publicat de: Faust Ivașcu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cipleu Adrian

Extras din proiect

1. OBIECTIVELE APLICATIEI

Scopul aplicatiei il reprezinta stabilirea analitica, la un autovehicul, pornind de la datele oferite de constructor in notita tehnica, a principalelor caracteristici (de propulsie, de performanta, de stabilitate etc.) ale acestuia.

Enuntul aplicatiei:

Sa se studieze performantele dinamice si calitatile de stabilitate ale autovehiculului :

Marca: VW

Tipul: Lupo

Modelul: 1.6 GTI

Caracteristicile tehnice ale autovehiculului sunt:

1.1. - MOTORUL

- tipul motorului si dispunere: . 4 cilindrii,in linie

- cilindreea motorului [cmc]: . Cc = 1598

- alezaj x cursa [mm]: . 76.5x86.9

- puterea maxima [kW]: . Pmax = 92

- turatia la Pmax [rot/min]: . nP = 6500

- momentul maxim [N∙m]: . Mm = 152

- turatia la Mm [rot/min]: . nM = 3000

- raportul volumetric: . 11.5:1

- turatia maxima [rot/min]: . nN = 7500

1.2. – TRANSMISIA

- puntea motoare: . punte motoare fata

- tipul cutiei de viteze: . manuala cu 5 trepte de viteza

- raportul de transmitere al transmisiei centrale: i0 = 3.61 : 1

- rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze si viteza la 1000 rot/min [km/h]:

icv1 = 3.50 : 1

icv2 = 2.10 : 1

icv3 = 1.44 : 1

icv4 = 1.08 : 1

icv5 = 0.89 : 1

icvAR=3.18:1

1.3. - SASIUL

- tipul sasiului: . caroserie autoportanta

- frane fata: . cu discuri ventilate (256)

- frane spate: . cu discuri pline (232)

- directia: . cu cremaliera

- diametrul de bracare [m]: . 10.42

- numarul de turatii ale volanului: . 2.9

1.4.- DIMENSIUNI SI GREUTATE

- dimensiuni de gabarit L/B/H [mm]: . 3524/1640/1457

- ampatamentul [mm]: . 2318

- ecartamentul fata / spate [mm]: . 1420 / 1400

- pneuri: . Dunlop SP Sport 2000

- greutate proprie [kg]: . 978

- capacitati [l]:

- combustibil: . 34

- ulei: . 3.5

- lichid de racire: . 5.4

1.5. - PERFORMANTE

- puterea specifica [kW/l]: . 57.5

- aerodinamicitatea Cx / S / CxS: . 0.67

- viteza maxima [km/h]: .Va max = 202

- turatia la Va max [rot/min]: . 6300

- timpul de accelerare:

- la 400 m [sec]: . 16.2 (141 km/h)

- la 1000 m [sec]: . 29.8 (176 km/h)

- consumul mediu de combustibil [l / 100 km]: 7.0

2. CARACTERISTICA EXTERIOARA A MOTORULUI

CU COMBUSTIE INTERNA

2.1. Caracteristica exterioara

Puterea maxima [kW] : Pmax = 92

Turatia la Pmax [rot/min] : nP = 6500

Momentul maxim dezvoltat de motor [Nm] : Mm = 152

Turatia la Mm [rot/min] : nM = 3000

Turatia minima n0 de functioanare a motorului in sarcina la care se dezvolta momentul motor M0 si puterea P0 [rot/min] : n0 = 0,5 nM

n0 = 1500

Turatia maxima nN la care se dezvolta momentul motor MN si puterea PN [rot/min]:

nN = 1,15 nP

nN = 7500

Preview document

Dinamica autovehiculelor - Pagina 1
Dinamica autovehiculelor - Pagina 2
Dinamica autovehiculelor - Pagina 3
Dinamica autovehiculelor - Pagina 4
Dinamica autovehiculelor - Pagina 5
Dinamica autovehiculelor - Pagina 6
Dinamica autovehiculelor - Pagina 7
Dinamica autovehiculelor - Pagina 8
Dinamica autovehiculelor - Pagina 9
Dinamica autovehiculelor - Pagina 10
Dinamica autovehiculelor - Pagina 11
Dinamica autovehiculelor - Pagina 12
Dinamica autovehiculelor - Pagina 13
Dinamica autovehiculelor - Pagina 14
Dinamica autovehiculelor - Pagina 15
Dinamica autovehiculelor - Pagina 16
Dinamica autovehiculelor - Pagina 17
Dinamica autovehiculelor - Pagina 18
Dinamica autovehiculelor - Pagina 19
Dinamica autovehiculelor - Pagina 20
Dinamica autovehiculelor - Pagina 21
Dinamica autovehiculelor - Pagina 22
Dinamica autovehiculelor - Pagina 23
Dinamica autovehiculelor - Pagina 24
Dinamica autovehiculelor - Pagina 25
Dinamica autovehiculelor - Pagina 26
Dinamica autovehiculelor - Pagina 27
Dinamica autovehiculelor - Pagina 28
Dinamica autovehiculelor - Pagina 29
Dinamica autovehiculelor - Pagina 30
Dinamica autovehiculelor - Pagina 31
Dinamica autovehiculelor - Pagina 32
Dinamica autovehiculelor - Pagina 33
Dinamica autovehiculelor - Pagina 34
Dinamica autovehiculelor - Pagina 35
Dinamica autovehiculelor - Pagina 36
Dinamica autovehiculelor - Pagina 37
Dinamica autovehiculelor - Pagina 38
Dinamica autovehiculelor - Pagina 39
Dinamica autovehiculelor - Pagina 40
Dinamica autovehiculelor - Pagina 41
Dinamica autovehiculelor - Pagina 42
Dinamica autovehiculelor - Pagina 43
Dinamica autovehiculelor - Pagina 44
Dinamica autovehiculelor - Pagina 45
Dinamica autovehiculelor - Pagina 46

Conținut arhivă zip

  • Dinamica Autovehiculelor.doc

Alții au mai descărcat și

Proiectarea unui Automobil

1. SARCINA TEHNICĂ 1.1 Selectarea şi justificarea datelor iniţiale Masa proprie a automobilului este: mp=1995 kg Greutatea proprie a...

Proiect calculul și construcția motoarelor cu ardere internă MAC supraalimentat

NR CRT: 25 TIP MOTOR: MAC PUTERE EFECTIVĂ: 95KW TURAȚIE: 1800 ROT/MIN NUMĂR DE CILINDRI, DISPUNERE: 6, V-120̊ PRESIUNE DE SUPRAALIMENTARE:...

FRA - Pinion de Atac

CAP. 1 Analiza condiţiilor funcţionale şi a tehnologicităţii piesei şi stabilirea tipului sistemului de producţie 1.1.Analiza rolului functional,...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Calculul de Tracțiune al Automobilului

1. Calculul de tracţiune al automobilului Sarcina calcului de tracţiune constă în determinarea parametrilor principali ai automobilului: masa...

Caracteristicile de accelerație ale automobilui

Scopul lucrarii: De a studia metodica de calcul trasarea pasaportului dinamic al automobilului Utilaj: Literatura de specialitate si masina de...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Dinamica autovehiculului - Autofurgon

Introducere Evoluţia progresivă a autovehiculului încă de la apariţia sa, a fost impusă de conştientizarea omului, că acest sistem, la început...

Dinamica autovehiculelor rutiere

Parametri geometrici şi gravimetrici (masici) ai autovehiculelor cu roţi Parametri geometrici Gradul de adaptabilitate al autovehiculelor la...

Proiect dinamica autovehiculelor - Dacia SuperNova

1. PREZENTAREA GENERALĂ A AUTOVEHICULULUI DACIA SUPERNOVA CLIMA Motor: Număr cilindrii/dispunere: 4 cilindrii în linie/transversal; Număr...

Dinamica autovehiculelor rutiere

TEMA PROIECTULUI Sa se proiecteze din punct de vedere dinamic un autoturism avand urmatoarele date: -Greutatea autovehiculului - 1750 kg -Viteza...

Dinamica autovehiculelor rutiere - proiectarea din punct de vedere dinamic a unui autoturism

Date initiale: Tipul masinii: Ford Mondeo - 2.0 Capacitatea Motorului: 1998 [cm^3] Puterea maxima : 88 [kw] np : 5750 [rot/min] M : 176 [N*m]...

Dinamica autovehiculelor

Să se efectueze proiectarea generală, funcţională, privind dinamica tracţiunii şi consumul de combustibil al unui autovehicul, având următoarele...

Dinamica autovehiculelor 1 - BMW E36 Touring 1.6 Benzină 75 kw

CAPITOLUL 1 Studiul solutiilor similare si al tendintelor de dezvoltare Studiul soluţiilor similare Tipul si destinatia autovehicului sunt...

Dinamica Autovehiculelor - Proiectarea unui autovehicul de teren

Tema proiectului Să se proiecteze un autovehicul de teren care să dezvolte o viteză maximă de 37 m/s și care să aibă valoarea maximă a unghiului...

Ai nevoie de altceva?