Fabricarea Pieselor de Autovehicule

Proiect
7/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 31 în total
Cuvinte : 7712
Mărime: 1.65MB (arhivat)
Publicat de: Gica G.
Puncte necesare: 8
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Vrabie Vasile
Universitatea Politehnica Bucuresti Facultatea de Transporturi Catedra de Autovehicule Rutiere

Extras din proiect

CAPITOLUL 1

1. Analiza conditiilor tehnico-functionale si a tehnologicitatii piesei si stabilirea tipului sistemului de productie.

Arborele intermediar al cutiei de viteze se prezinta in doua variante si anume: arbore format dintr-un bloc de roti dintate montat pe un ax imobil fixat in carter, arbore cu roi dintate fixate pe el si montat in carter prin intermediul unor rulmenti.

Prima solutie se utilizeaza la autoturisme si la autocamioane cu sarcina utila redusa, iar a doua solutie este intalnita la autocamioane si la autobuze.

In figura 1 se prezinta constructia unui arbore intermediar compus din blocul rotilor dintate 1 montat, prin intermediul rulmentilor cu role-ace 5, pe axul 3. Bucsa de distantare 7 mentine rulmentii cu role-ace in pozitia dorita. Fortele axiale care apar sunt preluate de carter prin intermediul saibelor de bronz 4 prevazute cu un umeras pentru a nu le permite rotatia. Jocul axial normal al blocului rotilor dintate este de 0,04-0,3 mm.

Axul blocului de roti dintate se fixeaza in carter cu ajutorul unui prezon sau a unei placate 6. Jocul axial al blocului de roi se regleaza cu ajutorul garniturilor 2.

Datorita faptului ca aceasta solutie necesita orificii de diametru redus pentru fixarea axului, rigiditatea carterului este mare.

Aceasta solutie s-a adoptat deoarece la automobilele usoare distant dintre axele arborilor primar si intermediar este mai mica decat suma razelor exterioare ale rulmentilor de pe cei doi arbori. In felul acesta se poate allege o distant mica intre axele arborilor, ceea ce va conduce la un gabarit mai redus al schimbatorului de viteze.

Figura 1. Arborele intermediar cu bloc de roti dintate si ax fix

1.1. Analiza rolului functional, a conditiilor tehnice impuse piesei finite si a tehnologicitatii acesteia.

In figura 2 se prezinta diferite solutii constructive ale arborelui intermediar avand rotile dintate fixate pe el.

In general rotile dintate ale treptelor inferioare (cu diametrul mic) fac corp comun cu arboreal (figura 2 a, b si d) iar rotile dintate ale treptelor superioare sunt confectionate separat si sunt montate si sunt montate pe arbore si solidarizate la rotatie de acesta cu ajutorul penelor longitudinal.

Fixarea in directie axiala a rotilor care nu fac corp comun cu arborele intermediar se face cu ajutorul unor piulite montate la capete, care actioneaza asupra inelului interior al rulmentului, iar acesta asupra rotilor.

In cazul arborelui intermediary avnd rotile dintate fixate pe el, lagarul anterior care nu preia fortele axiale poate fi: cu rulment cu role cilindrice avand atat inel exterior cat si inel interior (fig 2 b); cu rulment cu role cilindrice fara inel interior (fig 2 c).

Figura 2. Solutii constructive ale arborelui intermediar, avand rotile dintate fixate pe el

Solutia din figura 2 d, in care arboreal intermediary este montat pe rulmenti cu role conice, se intalneste mai rar la automobile. Reglare ajocului rulmentilor conici se realizeaza cu ajutorul garniturilor de reglaj 3.

In general pentru prize de putere se utilizeaza fie una din rotile dintate obisnuite ale arborelui intermediar, fie se monteaza o roata dintata separata 1 (fig 2 b si c), care se roteste sic and automobilul sta pe loc cu motorul in functiune.

In cazul autocamioanelor cu forta utila foarte mare, pentru ungerea lagarelor rotilor dintate de pe arboreal secundar se utilizeaza o pompa de ulei 2 (fig 2 c) actionata tot de la arboreal intermediar.

In figura 3 se prezinta solutiile de montare ale arborelui intermediar in carter. Solutia din figura 3 a permite compensarea dilatarilor termice si nu poate prelua forte axiale. In figura 3 b si c se prezinta variantele de montare ale rulmentului care preia fortele axiale.

Preview document

Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 1
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 2
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 3
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 4
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 5
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 6
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 7
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 8
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 9
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 10
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 11
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 12
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 13
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 14
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 15
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 16
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 17
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 18
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 19
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 20
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 21
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 22
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 23
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 24
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 25
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 26
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 27
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 28
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 29
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 30
Fabricarea Pieselor de Autovehicule - Pagina 31

Conținut arhivă zip

  • Fabricarea Pieselor de Autovehicule.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Proiectarea Ambreiajului pentru un Autoturism cu 5 Locuri

CAPITOLUL I INTRODUCERE ÎN CONSTRUCŢIA AUTOMOBILELOR I.1. Părţile componente ale automobilelor Principalele parţi componente ale unui automobil...

Materiale Compozite

- CATEGORII DE MATERIALE COMPOZITE – - CLASIFICAREA COPOZITELOR - Varietatea mare de materiale compozite face ca la clasificarea acestora să fie...

Fabricație arbore cu came

Sa se proiecteze procesul tehnologic de fabricatie (pentru o productie de 10000 bucati pe an ) si reconditionare (pentru o productie de 1000 de...

Proiectarea unui Reductor în Inventor

1.Analiza critică a desenului de execuţie. Desenul de execuţie constituie practic cel mai important document pentru elaborarea procesului...

Crearea unei noi fabrici de asamblare a autovehiculelor NISSAN în România - Analiza investiției

Rezumat Lucrarea noastra are drept scop realizarea unui studiu de fezabilitate a companiei “Nissan Motor Corporation” in vederea realizarii unei...

Managementul Resurselor Umane - Compa

Istoric COMPA COMPA este o firma cu tradiţie şi multe conexiuni internaţionale, reprezen-tativă în industria judeţului Sibiu, liderul...

Analiza pieței mondiale automotive

Analiza pieţei Industria producţiei de automobile este considerată o industrie care se bazează atât pe forţa de muncă, cât şi pe capital. Cea mai...

Informație operativă cu privire la evoluția social - economică a Republicii Moldova (conform datelor disponibile la 31.08.2019)

Produsul intern brut a crescut cu 4,4% și a însumat 41,2 mild. lei în I trimestru 2019. Valoarea adăugată brută creată în activitatea “Comerțul cu...

Ai nevoie de altceva?