Fluide utilizate în motoarele cu ardere internă

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 50 în total
Mărime: 838.25KB (arhivat)
Publicat de: Corina Olteanu
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alin Popovici

Extras din proiect

Procedeele de formare a amestecului carburant si desfasurarea reactiilor chimice sunt conditionate de o serie de cerinte pe care trebuie sa le satisfaca combustibilii utilizati.

In motoarele la care amestecul se formeaza in exteriorul cilindrilor, combustibilul aspirat impreuna cu aerul prin supapa de admisie trebuie sa se evapore usor si sa formeze un amestec omogen cu aerul.

In motoarele la care formarea amestecului are loc in interiorul cilindrilor(motoarele Diesel) trebuie asigurata o buna pulverizare a combustibilului, in timpul careia picaturile fine care se formeaza se amesteca cu aerul aflat in cilindru.

In afara acestor cerinte generale, combustibilul folosit trebuie:

să asigure pornirea rapidă si sigură a motorului la orice temp a mediului ambiant;

să permită funcţionare sigură a motorului cu un randament cât mai ridicat;

să nu producă solicitări mecanice sau termice ridicate sau uzură mare;

sa asigure conditiile unei arderi complete si la timp si reducerea cantitatii de substante toxice in produsele de ardere ;

să nu acţioneze corosiv asupra suprafetelor metalice cu care intră în contact;

să permită transportul, depoztarea si distribuţia la consumator fără dificultate, fără pericol si cu menţinerea în timp a proprietăţii;

să fie ieftine si in cantitati suficiente.

Proprietatile combustibililor lichizi se definesc printr-un numar de caracteristici ce se împart în 3 clase:

caracteristici ce definesc proprietatile combustibilului, determinante pentru procesul de pulverizare,vaporizare, autoaprindere si ardere.

Acestea sunt:

compoziţia fracţionată;

presiunea de vaporizare;

densitatea;

viscozitatea;

tensiunea superficială;

cifra octanică;

cifra cetanică;

indicele diesel;

indicele de cocs;

puterea calorică.

proprietati ale combustibilului, determinante pentru uzura motorului.

Acestea sunt:

aciditatea minerală si alcalinitatea;

aciditate organică;

continutul de sulf;

efectul de coroziune asupra lamei de cupru;

impurităţi mecanice;

conţinutul de apă;

conţinutul de cenusă.

caracteristici determinante pentrut transportul, depozitarea si distribuţia combustibililor.

Acestea sunt:

punctul de congelare;

temperatura de tulburare;

punctul de inflamabilitate si culoarea.

Conținut arhivă zip

  • Fluide Utilizate in Motoarele cu Ardere Interna.ppt

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Utilizarea gazelor petroliere lichefiate GPL

CAPITOLUL 1 UTILIZAREA GAZELOR PETROLIERE LICHEFIATE 1.1. GAZELE PETROLIERE LICHEFIATE GPL (LPG) Gazele petroliere lichefiate sunt cunoscute în...

Proiect Motoare

Cap.1. MOTORUL CU ARDERE INTERNĂ . Generalităţi Motorul cu ardere internă cu piston este un motor termic, la care produsele arderii intră în...

Proiect CCMAI - motor cu ardere internă

Capitolul 1.Notiuni Introductive 1.1.Notiuni Introductive În cei peste o suta de ani de existenta, automobilul s-a dezvoltat si perfectionat...

Proiectarea unor dispozitive pentru ușurarea pornirii MAC

1.INTRODUCERE 1.1 Generalităţi [2, 3, 12] Motoarele utilizate pentru acţionarea automobilelor şi tractoarelor, în marea lor majoritate, sunt...

Motor cu Ardere Interna de Tipul Disel cu Răcitor

ADOPTAREA ŞI SELECTAREA DATELOR INIŢIALE Autoturism Motor cu ardere interna de tipul ,,Disel cu Răcitor’’ Masa vehiculului echipat Greutatea...

Proiect Motor 6L MAS

Cap.1. MOTORUL CU ARDERE INTERNĂ . Generalităţi Motorul cu ardere internă cu piston este un motor termic, la care produsele arderii intră în...

Calculul și Construcția Pistonului

Memoriul Tehnic PISTONUL – Obiectiv si rol functional Pistonul este un organ de masina, care are o mişcare rectilinie alternativă într-un...

Instalații automate în industria alimentară

MEMORIU JUSTIFICATIV Problema economica de prima inportanta si anume, asigurarea unei abundente de produse de toate tipurile se poate realiza...

Ai nevoie de altceva?