Extras din proiect
Scopul lucrarii:
• Însuşirea metodicii culegerii datelor de trafic;
• Înţelegerea instrumentelor statistice în analiza datelor experimentale;
• Dobândirea de noi cunoştinţe în utilizarea programului Excel;
• Competenţe noi privind interpretarea datelor experimentale.
În scopul stabilirii dispozitivelor de control al traficului rutier se propune identificarea modelului matematic care descrie sosirea autovehiculelor într-un punct (sau într-o anumită locaţie) cu ajutorul instrumentelor teoriei probabilităţilor şi statisticii matematice, pe baza datelor experimentale colectate în traficul real. Se propune înregistrarea sosirii vehiculelor într-o secţiune a unui drum, pe o bandă de circulaţie, pentru o perioadă de o oră, la intervale de timp de Δt=10 secunde, Δt=20 secunde, respectiv Δt=30 secunde.
Pentru a se verifica modelul matematic, culegerea datelor
va fi repetată de trei ori. Propuneţi o metodologie de culegere a
datelor, justificând alegerea făcută.
Prelucrarea datelor primare
Stabilirea tipurilor de vehicule şi identificarea coeficienţilor de echivalare.
Fluxurile de trafic rutier sunt compuse din vehicule de toate categoriile ceea ce conduce la aspectul eterogen al acestora.
În analizele efectuate asupra traficului, este obligatoriu ca datele să fie colectate pe fişe speciale pentru diferitele categorii de vehicule, realizând echivalarea acestor vehicule cu vehiculul etalon sau unitar, care este autoturismul şi celelalte vehicule din aceasta clasă (vezi tabelul de mai jos) pentru care coeficientul de echivalare are valoarea 1,0.
Valoarea coeficienţilor de echivalare este prevăzută în STAS 7348-86, sau standardul nou SR 7348:2001 astfel:
Tipul de vehicul Coeficient de echivalare, Ce
Motociclete cu ataş şi fără ataş, scutere, motorete, motociclete, mototriciclete. 0,5
Autoturisme fără sau cu remorci, autoturisme de tip Combi, microbuze, autobuze de mică capacitate, autocamioane autofurgonete. 1,0
Autocamioane cu sarcină utilă sub 3 tone cu sau fără remorcă, autocamioane cu sarcina utilă peste 3 tone fără remorcă, autobuze fără remorcă, autocare, tractoare fără remorcă. 2,0
Autocamioane cu sarcina utilă peste 3 tone cu remorcă, autobuze cu o remorcă, autotractoare cu o remorcă sau semiremorcă. 3,5
În cazul în care autocamioanele, autotractoarele sau tractoarele au două sau mai multe remorci, pentru fiecare remorcă se adaugă: 1,5
Autobuz articulat 4,0
Troleibuz 3,0
Tramvai motor 4,0
Tramvai articulat 6,0
Pentru fiecare remorcă de tramvai 2,0
Tabelul .1: Tipurile de vehicule şi coeficienţii de echivalare
Prin gruparea valorilor înregistrate în coloana pentru intervalele de timp de Δt=10 secunde, se vor obţine valorile corespunzătoare lui xi pentru Δt=20 secunde, respectiv Δt=30 secunde
Preview document
Conținut arhivă zip
- Fundamente de Teoria Fluxurilor Rutiere.doc
- Fundamente de Teoria Fluxurilor Rutiere.xls