Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 65 în total
Cuvinte : 16418
Mărime: 788.13KB (arhivat)
Publicat de: Angel-Florian Chivu
Puncte necesare: 7

Extras din proiect

1.1 Procesul de uzare

Prin proces de uzare, se inţelege orice pierdere de material de pe suprafetele solide in frecare, avand ca urmare modificarea dimensiunilor, a formei geometrice si a jocurilor. Acest proces apare ca un fenomen complex, datorat unor cauze diverse si determinat de un numar mare de factori si conditii (proprietatile, mecanice, particularitatile micro sau macrogeometrice ale suprafetelor, parametrii functionali, calitatea ungerii, lubrifintii folositi).

Pentru a diminua efectele frecarii in lagare, se utilizeaza lubrifianti care trebuie sa separe cat mai complet suprafata de frecare. Lubrifiantii servesc totodata la evacuarea caldurii datorate frecarii si la protejarea anticorosiva a suprafetelor in contact.

Dupa starea lor fizica, lubrifiantii se impart in:

- lubrifianti lichizi (uleiul)

- lubrifianti consistenti (unsori)

- lubrifianti solizi

Uleiul intră în reactie chimică cu metalele, înnobilează suprafetele acestora. Suprafetele în contact datorită netezimii lor se pot separa usor cu ajutorul unui film omogen.

Reduce la minim colmatarea uleiurilor cu produse de ardere si impuritati metalice.

Protejează metalele împotriva uzurii, durata de viata rămasă a masinilor folosite se dublează, iar a celor noi se triplează.

Modifică toleranta la sarcină a motoarelor, măreste puterea si randamentul lor cu 7-10%.

Reduce în mod spectaculos frecarea interioară a masinilor (40-60%).

Datorită reducerii frecării, motoarele vor functiona la o temperatura mai scazută, cu zgomot mai mic si cu caracteristici dinamice mai bune.

Datorită reducerii frecarii, vâscozitatea uleiului se pastrează pe o perioada mai lungă, se dublează intervalul dintre schimburile obligatorii de ulei.

Motoarele vor consuma cantitati mai mici de carburanti (aceeasi putere este obtinuta printr-un consum mai mic de energie), ceea cu duce la o economie anuală însemnată totodată se mareste perioada dintre revizii, reconditionări; se reduc cheltuielile de întretinere.

Se elimina problemele pornirii la rece, motoarele sunt protejate de efectele negative ale functionarii la rece, fara ungere efectul protector nu este influentat de temperatura.

Se reduce cu minim 20-30% emisia de gaze toxice (CO).

Protejează interiorul instalatiilor împotriva coroziunii, asigurând o autocuratire permanentă.

Uleiurile cu conţinut de detergenţi mai reduşi, sunt înnobilatori de suprafete a motoarelor mai vechi. Intră în reactie cu atomii de pe suprafetele pieselor metalice, formând un strat foarte rezistent şi fin la maşinile folosite la solicitari extreme.

Reduc frecarile si uzura, reduc consumul de combustibil; cresc durata de utilizare normală, asigură o pornire usoară măresc efectul de ungere; cresc randamentul motorului; protejează împotriva ruginii si coroziunii; reduc cheltuielile de întretinere si service, curătă interiorul instalatiilor si motoarelor.

Se utilizează în locuri, unde trebuie scăzută frecarea, la instalatii hidraulice, macarale, compresoare, reductoare de putere etc. Se aplică la motoare mai vechi, se adauga direct la lubrifiant în proportie de 5-10% (la 1 l ulei de motor 0, 5 l). Se recomandă folosirea lui la fiecare schimb de ulei, la următoarele în doar 2,5%. Uleiul este recomandat la cutii de viteză, diferentiale, în industrie la angrenaje si transmisii. Dă rezultate excelente în foarte scurt timp si la utilaje uzate.

Reduc în mod spectaculos frecarea interioară, scade temperatura de lucru si zgomotul, scade consumul de energie;

Preview document

Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 1
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 2
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 3
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 4
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 5
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 6
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 7
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 8
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 9
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 10
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 11
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 12
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 13
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 14
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 15
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 16
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 17
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 18
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 19
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 20
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 21
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 22
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 23
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 24
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 25
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 26
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 27
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 28
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 29
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 30
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 31
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 32
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 33
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 34
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 35
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 36
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 37
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 38
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 39
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 40
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 41
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 42
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 43
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 44
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 45
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 46
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 47
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 48
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 49
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 50
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 51
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 52
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 53
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 54
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 55
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 56
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 57
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 58
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 59
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 60
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 61
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 62
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 63
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 64
Generalități Privind Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia - Pagina 65

Conținut arhivă zip

  • Generalitati Privind Uzarea Pieselor si Procedee de Diminuare a Acesteia.doc

Te-ar putea interesa și

Uzarea Pieselor și Procedee de Diminuare a Acesteia

Uzarea nu constituie o problema exclusiv pentru tarile cu o economie in tranzitie, deoarece si tarile cu o economie de piata inregistreaza...

Ai nevoie de altceva?