Incarcarea, Descarcarea si Transportul Marfurilor

Cuprins proiect Cum descarc?

ARGUMENT
CAPITOLUL 1 - NOTIUNI DESPRE INCARCAREA/DESCARCAREA
MARFURILOR 
1.1 Timpi acordati pentru operatiile de incarcare/descarcare
1.2 Organizarea manipularilor la locurilor de incarcare/descarcare
CAPITOLUL 2 - MECANIZAREA MANIPULARILOR
CAPITOLUL 3 - TRANSPORTUL MARFURILOR
3.1 Sisteme de asigurarea a marfurilor in timpul transportului
3.2 Autovehicole pentru transportul de marfuri
3.3 Modul de ambalare al marfurilor
CAPITOLUL 4 - NORME DE SANATATE SI SECURITATE A MUNCII
BIBLIOGRAFIE


Extras din proiect Cum descarc?

ARGUMENT
Lucrarea de fata are drept scop analiza modului de incarcare, descarcare si transport a marfurilor. Pentru aceasta proiectul este structurat in capitole si subcapitole ce cuprind aspecte teoretice cu privire la subiectul abordat.
Primul capitol are rolul de a ne familiariza cu notiuni legate de incarcarea si descarcarea marfurilor, notiuni precum timpii acordati pentru operatiunile de incarcare, ritmul de lucru, ritmul de mers al autovehicolelor etc.
Cel de al doilea capitol prezinta atat teoretic cat si practic modul in care se realizeaza manipularea la incarcare si descarcare a marfii. Astfel manipularea poate fi realizata manual, mecanizat sau automatizat asa cum este descris in acest capitol.
Capitolul trei arata modul in care sunt transportate marfurile dupa ce acestea au fost incarcate specificand sistemul de asigurare a marfurilor in functie de natura lor, modul de ambalare a acestora si nu in ultimul rand autovehicolele care sunt destinate transportului de marfuri.
Ultimul capitol al lucrarii prezinta normele de securitate si sanatate in munca, norme fara de care nu se poate realiza nicio activitate in conditiile legii.
CAPITOLUL 1 - NOTIUNI DESPRE INCARCAREA/DESCARCAREA MARFURILOR 
1.1 Timpi acordati pentru operatiile de incarcare/descarcare
Transportul rutier este o forma de transport terestru si totodata un subsistem al sistemului national al transporturilor care asigura deplasarea in spatiu a marfurilor si persoanelor cu ajutorul autovehiculelor (remorci ,trailere etc). 
Autovehiculele se caracterizeaza printr-o mobilitate deosebita, nefiind legate de instalatii speciale fixe cum este cazul in transportul feroviar de pilda (linii de cale ferata, depouri, triaje etc). Datorita acestui fapt, ele pot patrunde in locuri unde alte mijloace de transport nu au accesibilitate, constituind o componenta indispensibila a transporturilor multimodale. Cu ajutorul autovehiculelor se pot organiza transporturi directe de la furnizor si pana la beneficiarul marfurilor din tara sau strainatate, evitandu-se transportarile pe parcurs si consecintele acestora: manipulari costisitoare; pierderi cantitative si calitative; rataciri de colete; sustrageri etc.
Din punct de vedere al continutului incarcaturii:
a. transport de marfuri;
b. transport de calatori;
c. transport de bagaje;
d. transport de posta, etc.
In ceea ce urmeaza ne vom ocupa in mod expres de transportul de marfuri cuprinzand notiuni legate de incarcarea si descarcarea acestora. 
Timpul de incarcare-descarcare este convenit de comun acord intre partile contractante, iar depasirea acestuia din cauze care nu pot fi imputabile carausului da nastere la penalizari de intarziere stabilite conform contractului. In practica curenta din tara noastra aceste penalizari se numesc taxe de stationare. Timpul de incarcare-descarcare se suspenda in afara programului oficial de lucru al expediatorului respectiv destinatarului. Daca se lucreaza pe timpul noptii sau in zilele nelucratoare cu acordul carausului timpul respectiv nu conteaza ca timp de incarcare-descarcare decat daca partile au convenit in mod expres acest fapt.
Timpi normati si timpi liberi pentru incarcare si descarcare
Paralel cu crearea bazei tehnico-materiale corespunzatoare executarii operatiilor de incarcare-descarcare a autovehiculelor, se reglementeaza duratele maxime pe care le pot avea aceste operatii.
Timpii normati (duratele normate) se utilizeaza ca elemente de dimensionare a tarifului pentru prestatiile executate si a retributiei personalului. Datorita acestei functii, timpul normat reprezinta un puternic instrument de cointeresare a unitatii de transport si a personalului angajat pentru reducerea duratei operatiilor de incarcare-descarcare.
Normele de timp de stationare a autovehiculelor la incarcare si descarcare sunt stabilite in dependenta de: 
- modul de efectuare a operatiilor de incarcare-descarcare;
- tipul masinilor si mecanismelor de incarcare-descarcare utilizate;
- tipul si capacitatea de incarcare a autocamionului;
- caracteristica marfii si modul de prezentare al ei la transport.
In diagrama urmatoare se prezinta o structura posibila a timpului de stationare la punctul de descarcare incarcare a unui autovehicul 
La determinarea componentelor timpului de stationare a mijloacelor de transport se are in vedere ca incarcarea si descarcarea se efectueaza fara intrarea autovehiculului in puncte terte.
Pentru aprecierea normelor de timp la capacitatea de incarcare deplina a autovehiculului este necesar ca norma de timp la incarcarea unei tone de marfa sa se inmulteasca la capacitatea autovehiculului.
La stabilirea normelor de timp la incarcare-descarcare manuala a marfurilor se ia in considerare un anumit numar de hamali, astfel incat acestia sa indeplineasca limitele date. La utilizarea modului mecanizat de incarcare si descarcare la automobile cu duba, normele de timp pot fi marite cu 10% (in comparatie cu autovehiculele deschise). Pentru calcularea normelor de timp, necesare pentru descarcarea mecanizata partial, se iau mediile dintre valorile tabelare pentru incarcarea manuala si cea mecanizata in dependenta de numarul de operatii efectuate de fiecare parte.
Pentru stationarea autovehiculului la incarcarea sau descarcarea produselor industriale sau de vanzare care necesita o atentie deosebita, la fel si produsele in bucati mici transportate in vrac sau in ambalaje mici, care necesita numarare, normele de timp pentru incarcarea-descarcarea unei tone de marfa pot fi marite cu 25%.
Este permisa si introducerea normelor interne pentru timp de stationare a autovehiculelor la punctele de incarcare-descarcare, pe baza conditiilor concrete de lucru, in urmatoarele cazuri:
- la incarcarea autobasculantelor cu capacitate mai mare de 8 tone, cu excavatoare cu cupa de capacitate de pana la 1 m3 si la descarcarea manuala a autocamioanelor cu capacitatea mai mare de 1 tona.
- la incarcarea-descarcarea autocamionului cu mutarea acestuia de la un sector al depozitului la altul, la sectii diferite in raza aceluiasi teritoriu etc.
la incarcarea-descarcarea marfurilor de gabarite sau mase mari, care necesita utilaj special pentru fixarea lor.
Cu toate ca legislatia permite introducerea normelor interne de timp, in cazul cand acestea sunt mai mici decat cele unice, este necesar sa se utilizeze normele in vigoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Incarcarea, Descarcarea si Transportul Marfurilor.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Proiecte.ro.


Descarca aceast proiect cu doar 6 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!