Extras din proiect
Introducere in istoria Căilor Ferate din România
Secolul al XIX- lea a marcat începutul istoriei Căilor Ferate din România, a căror tradiţie solidă este demonstrată şi atestată de documente şi imagini de arhivă
Căile Ferate din România au o istorie de mai bine de 125 de ani. De-a lungul acestora, calea ferată a fost un motor al progresului tehnic şi uneori, chiar economic al societaţii. De asemenea, a fost un factor de stabilitate care, in mare măsură, nu a putut fi influenţat de curentele politice.
Începutul secolului al XIX-lea marchează nasterea căii ferate, adevărata aventură tehnică feroviară schimbând viaţa şi condiţiile existenţiale ale locuitorilor planetei.
Apariţia căii ferate a înlăturat un concurent: tracţiunea animalelor, nu după mult timp de la primul drum făcut de locomotiva cu abur. Inevitabil căile ferate vor lupta din greu cu un concurent puternic: transportul auto, pentru a-şi menţine importanţa transportatorilor.
O dată ce nu poate fi uitată: 15 septembrie 1830, se deschidea în Anglia prima cale ferată din lume, între Liverpool şi Manchester. La 27 octombrie 1831 linia a fost vizitată de tânărul bursier român Petrache Poenaru, care, în raportul său oficial, spunea printre altele:
"Am făcut această călătorie cu un nou mijloc de transport, care este una din minunile industriei secolului douăzeci de trăsuri legate unele cu altele, incărcate cu 240 de persoane sunt trase deodată de o singura maşină cu aburi "
A fost primul roman care a calatorit cu trenul.
Prima cale ferată construită pe teritoriul României: "Linia cărbunarilor" - Oraviţa – Baziaş
De ce am ales calea ferată?
Pentru că stiu că indicatorii de siguranţă ai CFR sunt superiori indicatorilor de siguranţă ai multor altor admnistraţii feroviare europene.
Pentru operatorii feroviari români, siguranţa călătorilor şi a integrităţii mărfii reprezintă cea mai importantă preocupare, uneori primind în faţa promptitudinii livrărilor sau a altor parametri de evaluare a calităţii serviciilor de transport. în comparaţie cu mijloacele de transport auto, transportul pe calea ferată s-a dovedit a fi cu mult mai sigur.
Pentru că au observat că transportul pe calea ferată este mai ieftin.
Acest lucru se datorează faptului ca transportul feroviar implica un consum scăzut de resurse deficitare cum ar fi energia electrica sau suprafeţele de teren utilizate.
Pe calea ferată consumul de energie este de 6 ori mai mic decat în cazul transporturilor
auto şi de 3 ori mai mic decât în cazul avioanelor comerciale. În ceea ce priveşte utilizarea suprafeţelor de teren, din cercetările efectuate a rezultat faptul ca suprafaţa de teren ocupată de 500 de km de linie de mare viteză (TGV) este egală cu suprafaţa totală a unui aeroport, iar o linie de cale ferată dublă ocupă 60% din terenul necesar unui drum rutier cu două benzi.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Introducere in Istoria Cailor Ferate din Romania.doc