Introducere în Istoria Căilor Ferate din România

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 14 în total
Cuvinte : 3890
Mărime: 773.05KB (arhivat)
Publicat de: Alice Gabor
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Introducere in istoria Căilor Ferate din România

Secolul al XIX- lea a marcat începutul istoriei Căilor Ferate din România, a căror tradiţie solidă este demonstrată şi atestată de documente şi imagini de arhivă

Căile Ferate din România au o istorie de mai bine de 125 de ani. De-a lungul acestora, calea ferată a fost un motor al progresului tehnic şi uneori, chiar economic al societaţii. De asemenea, a fost un factor de stabilitate care, in mare măsură, nu a putut fi influenţat de curentele politice.

Începutul secolului al XIX-lea marchează nasterea căii ferate, adevărata aventură tehnică feroviară schimbând viaţa şi condiţiile existenţiale ale locuitorilor planetei.

Apariţia căii ferate a înlăturat un concurent: tracţiunea animalelor, nu după mult timp de la primul drum făcut de locomotiva cu abur. Inevitabil căile ferate vor lupta din greu cu un concurent puternic: transportul auto, pentru a-şi menţine importanţa transportatorilor.

O dată ce nu poate fi uitată: 15 septembrie 1830, se deschidea în Anglia prima cale ferată din lume, între Liverpool şi Manchester. La 27 octombrie 1831 linia a fost vizitată de tânărul bursier român Petrache Poenaru, care, în raportul său oficial, spunea printre altele:

"Am făcut această călătorie cu un nou mijloc de transport, care este una din minunile industriei secolului douăzeci de trăsuri legate unele cu altele, incărcate cu 240 de persoane sunt trase deodată de o singura maşină cu aburi "

A fost primul roman care a calatorit cu trenul.

Prima cale ferată construită pe teritoriul României: "Linia cărbunarilor" - Oraviţa – Baziaş

De ce am ales calea ferată?

Pentru că stiu că indicatorii de siguranţă ai CFR sunt superiori indicatorilor de siguranţă ai multor altor admnistraţii feroviare europene.

Pentru operatorii feroviari români, siguranţa călătorilor şi a integrităţii mărfii reprezintă cea mai importantă preocupare, uneori primind în faţa promptitudinii livrărilor sau a altor parametri de evaluare a calităţii serviciilor de transport. în comparaţie cu mijloacele de transport auto, transportul pe calea ferată s-a dovedit a fi cu mult mai sigur.

Pentru că au observat că transportul pe calea ferată este mai ieftin.

Acest lucru se datorează faptului ca transportul feroviar implica un consum scăzut de resurse deficitare cum ar fi energia electrica sau suprafeţele de teren utilizate.

Pe calea ferată consumul de energie este de 6 ori mai mic decat în cazul transporturilor

auto şi de 3 ori mai mic decât în cazul avioanelor comerciale. În ceea ce priveşte utilizarea suprafeţelor de teren, din cercetările efectuate a rezultat faptul ca suprafaţa de teren ocupată de 500 de km de linie de mare viteză (TGV) este egală cu suprafaţa totală a unui aeroport, iar o linie de cale ferată dublă ocupă 60% din terenul necesar unui drum rutier cu două benzi.

Preview document

Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 1
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 2
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 3
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 4
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 5
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 6
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 7
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 8
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 9
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 10
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 11
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 12
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 13
Introducere în Istoria Căilor Ferate din România - Pagina 14

Conținut arhivă zip

  • Introducere in Istoria Cailor Ferate din Romania.doc

Te-ar putea interesa și

Transporturi în Dobrogea

INTRODUCERE Încă din comuna primitivă, perioadă cu care începe istoria întregii omeniri şi prin care au trecut toate popoarele lumii, omul a fost...

Turismul Litoral și Dezvoltarea Acestuia - Cluj

1.1. Conceptual de turism litoral Dintre toate tipurile de turism international ,cel mai important este turismul balnear maritim sau litoral,care...

Dezvoltarea rurală a comunei Ghiroda

Comuna Ghiroda este aşezată în câmpia Timişului, practic în lunca inundabilă a râului Beghei (canalul Bega de mai târziu). Comuna de astăzi este...

Terorismul Internațional

INTRODUCERE Noţiunea de terorism este cunoscută omenirii de la începutul istoriei, dar în istorie acest termen a apărut după revoluţia franceză...

Transportul Feroviar - Infrastructură - Secția Centralizări Telecomenzi Buzău

CAPITOLUL 1 TRANSPORTURILE FEROVIARE 1.1. Rolul transporturilor în economia natională Transporturile reprezintă o componentă a producţiei...

Poiana Brașov

Capitolul 1 – Localizare si caracterizare Localizare Brasov Situat in zona de sud-est a Transilvaniei, pe cursul mijlociu al Oltului, in...

Defectele, repararea, și controlul tracțiunii diesel

Istorie Intre 1920-1923 s-a construit fabrica de locomotive a societatii “ Uzinele de Fier si Domeniile din Resita”.La aceasta fabrica s-au...

Program de valorificare turistică al județului Brașov

1. Localizarea si caracterizarea judetului Situat in zona de sud-est a Transilvaniei, pe cursul mijlociu al Oltului, in interiorul arcului...

Ai nevoie de altceva?