Metode de Combatere a Zgomotelor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 2 fișiere: doc, ppt
Pagini : 21 în total
Cuvinte : 2756
Mărime: 7.70MB (arhivat)
Publicat de: Carmina Simion
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Tabacu Ion

Cuprins

  1. 1) Introducere 3
  2. 2) Principalele căi de intervenţie împotriva zgomotului 4
  3. 3) Diminuarea transmiterii pe cale solidă 4
  4. 4) Caroseria, sistem vibratoriu liniar 6
  5. 5) Cavitatea internă a habitaclului 7
  6. 6) Concluzii 7

Extras din proiect

Mijloace de combatere a zgomotului la autoturisme

Rezumat

Confortul acustic al autoturismelor este influenţat de numeroşi parametrii legaţi de fenomenele respective şi de condiţiile de conducere ale automobilului. Dintre funcţiile de bază ale insonorizării pasive, lucrarea tratează direcţiile de acţionare pentru diminuarea transmiterii energiei vibratorii.

1. Introducere

- obiectivele confortului acustic-

Automobilului, mijloc important de transport, corespunzător unei nevoi esenţiale a societăţii de azi, i se cer o mulţime de condiţii printre care: siguranţă, fiabilitate, economicitate,funcţionalitate şi confort. Pentru fiecare automobil construit se încearcă să se atingă un compromis între aceste cerinţe. În căutarea progresului real, constructorii de automobile îşi fundamentează din ce în ce mai mult analizele pe nevoile reale şi dorinţele naturale ale utilizatorului. Pentru autoturisme, mai ales autoturismele mici, destinate în principal utilizării particulare, dimensiunile şi performanţele nejustificate au fost eliminate în folosul confortului şi funcţionalităţii, cu o cerere sporită a nivelului de confort

Noţiunea de confort acustic este o noţiune subiectivă foarte relativă. Un autoturism considerat "silenţios" este un autoturism mai puţin zgomotos decât alte tipuri similare pe piaţă. El nu este un autoturism în interiorul căruia nu este zgomot, ci unul la care zgomotul nu este considerat jenant în condiţii normale de utilizare.

Oricare ar fi mărimea utilizată pentru a caracteriza confortul acustic, aprecierea confortului poate fi exprimată relativ la gama de autoturisme prezente pe piaţă şi examinate în aceleaşi condiţii. Fixarea obiectivelor de confort acustic pentru un model nou de automobil va fi făcută pe baza gamei de autoturisme din aceeaşi categorie şi de construcţie recentă.

O situare a nivelului de zgomot pentru autoturisme scoate în evidenţă:

- cele mai confortabile automobile sunt şi cele mai scumpe;

- în fiecare clasă de cilindree autoturismele cele mai silenţioase sunt cele la care raportul dintre viteza de deplasare şi sarcina motorului este cel mai mare;

- autoturismele mai uşoare dintre cele cu performanţe egale sunt mai zgomotoase.

Realizarea confortului acustic ridicat implică aplicarea simultană a mai multor sute de soluţii, intervenţii, precauţii. Cu creşterea exigenţelor în reducerea nivelului sonor, creşte numărul surselor potenţial jenante şi numărul detaliilor de considrat în general, la o tratare acustică numărul problemelor ridicate create mai rapid decât câştigul de confort realizat.

Pentru fiecare automobil obiectivele confortului acustic sunt subordonate destinaţiei automobilului şi politicii comerciale. Pentru un automobil conceput în ideea costurilor cât mai reduse şi a greutăţii minime se vor tolera limite mai puţin severe unuia din categoria de lux.

Impresia de confort, chiar dacă se limitează la aspectele sale acustice, este influenţată de numeroşi parametrii legaţi de fenomenul respectiv şi de condiţiile de conducere ale automobilului. O evaluare a confortului trebuie să aibă caracterul unui criteriu, a unui număr în care mai multe influenţe sunt combinate după o regula stabilită.

Dacă în privinţa zgomotului interior utilizatorul automobilului poate influenţa zgomotul la care se expune prin alegerea automobilului şi prin stilul de conducere, pietonul şi în general persoanele din afara automobilului, nu poat exercita o influenţă directă asupra sistemelor de producere a zgomotelor şi prin urmare sunt protejate de lege. În acest sens obiectivele reducerii zgomotului exterior emis de automobil se rezumă la "sub limita legală"

2. Principalele căi de intervenţie împotriva zgomotului.

În cercetarea pentru obţinerea unui confort acustic sunt două căi fundamentale de intervenţie contra zgomotului:

-insonorizare activă- prin diminuarea energiei vibratorii şi acustice emisă de sursă;

- insonorizare pasivă- prin diminuarea propagării energiei vibratorii şi acustice între sursă şi persoanele expuse la zgomot.

Într-un autoturism sunt foarte repede atinse limitele insonorizării active, deci atingerea confortului acustic nu este posibilă fără a se interveni sistematici prin tehnologii de insonorizare pasivă.

Cele patru funcţii de bază ale insonorizării active, figura 1, sunt: diminuarea transmiterii pe cale solidă, izolarea fonică, amortizare şi absorţie acustică.

Calea de transmitere

solidă aeriană

Reflexia energici Diminuarea transmisiei izolaţie fonică

Disiparea energiei Amortizare Absorţie acustică

Fig. 1 - Funcţiile de bază ale insonorizării pasive

Primele două funcţii acţionează mai ales prin reflectarea energiei acustice sau vibratorii spre sursă iar ultimele două disipează energia vibratorie şi acustică (adică energia mecanică) prin transformarea ei în căldură.

3. Diminuarea transmiterii pe cale solidă

Faţă de principalele surse de zgomot ale automobilului, principala cale solidă de trecere o reprezintă legăturile grupului moto-propulsor, prin suporţii elastici ai motorului şi cutiei de viteze.Faţă de această cale apar şi altele importante cum sunt:

- legăturile ţevii de eşapament;

- legăturile motorului cu instalaţiile anexe sprijinite pe conturul caroseriei;

- legăturile de comenzi de conducere: comanda cutiei de viteze, ambreiaj, acceleraţie;

- legăturile mecanismului de ghidare a iuţilor şi suspensiei de caroserie.

Modelarea transmisibilităţii prin sisteme simple, cu unul sau două grade de libertate, când sursa este suspendată elastic pe o bază cu masă infinită este simplă şi legile relative sunt bine cunoscute. Într-un autoturism sistemele vibratorii considerate sunt mult mai complicate în principal datorită urmatoarelor cauze:

•sursele, ca grupul moto-propulsor, având până la şase grade de mobilitate nu vibrează într-o singură direcţie;

- sursele nu sunt perfect rigide;

- armăturile de prindere ale motorului nu sunt perfect rigide în amonte şi aval de elementele elastice suplimentare;

- caroseria nu se comportă ca o masă infinită, dar, nici ca o masă aparentă;

- caroseria în punctele de fixare se deformează introducând mobilităţi suplimentare în sistemul considerat.

În plus elementele elastice de legătură trebuie să îndeplinească o serie de condiţii neacustice dintre care:

- transmiterea cuplurilor reactive;

- menţinerea asietei grupului moto-propulsor la frânare;

- durabilitate şi rezistenţi la oboseală;

- condiţii de montare în serie şi întreţinere;

•costuri acceptabile, etc.

Preview document

Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 1
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 2
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 3
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 4
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 5
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 6
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 7
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 8
Metode de Combatere a Zgomotelor - Pagina 9

Conținut arhivă zip

  • Metode de Combatere a Zgomotelor
    • Mijloace de combatere a zgomotului la autoturisme.doc
    • Mijloace de combatere a zgomotului la autoturisme.ppt

Alții au mai descărcat și

Măsurarea vibrațiilor vehiculelor și analiza acestora

Sumar: Acest capitol introduce conceptul de baza al masurarii vibratiilor ,ilustreaza cerintele pentru testarea vibratiilor si mediul de testare si...

Designul Auto

Designul auto Proiectarea automobilelor este profesia implicatǎ în dezvoltarea de apariţie şi într-o anumită măsură, ergonomia, autovehiculelor...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Zgomotul și vibrațiile la mijloacele de transport rutier

20.1. Generalitati Cresterea puterii motoarelor de autovehicule si a vitezei de deplasare a acestora a dus in ultimul timp la cresterea nivelului...

Combaterea zgomotului și vibrațiilor la mașini și instalații

6.1. Compresoare 6.1.1. Sursele de zgomot si vibratiile compresoarelor. Zgomotul produs de compresoare provine de la ventilele sau supapele de...

Vibrații laboratoare

20 0.54 30 0.8 40 1.4 45 2.4 46 2.7 47 32 48 33 49 33 armonica de ordin I 50 30 52 21 55 13 60 8.7 70 4 80 2.8 90 1.6...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Poluarea sonoră

CAPITOLUL I: I.1. Introducere Zgomotul creat de traficul rutier din marile oraşe, duruitul picamerelor de pe şantierele în construcţii, vecinii...

Relația dintra logistică și resurse umane

Continutul si importanta Resurselor Umane pentru activitatea unei organizatii Scurt istoric Importanta fiintei umane in conducerea cu succes a...

Efectele zgomotului și a vibrațiilor de la locul de muncă asupra omului

INTRODUCERE Sunetul este definit ca fiind orice variaţie a presiunii (în aer, apă sau în alte medii) care poate fi detectată de către urechea...

Implementarea sistemului de management de mediu - ArcellorMittal Hunedoara

Cap I. Pregatirea organizatiei pentru implementarea unui sistem de management de mediu (SMM) 1.1. Descrierea Organizației (profil de activitate,...

Inspectori de protecția muncii

CAP. I. Generalitati. Suportul legislativ in aplicarea masurilor de prevenire a accidentelor de munca si a imbolnavirilor profesionale...

Direcțiile de îmbunătățire a protecției muncii - studiu de caz SC Maratex SA

INTRODUCERE NOTIUNEA DE PROTECŢIE A MUNCII În sens larg, prin protecţia muncii se desemnează ansamblul de norme obligatorii, respectarea lor...

Poluarea Sonoră în Sectorul Construcțiilor

Rezumat: Studiul prezintă efectele negative ale zgomotului asupra lucrătorilor din industria de construcţii, precum şi sursele de zgomot pe...

Prelucrarea Petrolului

PROCESUL DE DISTILARE AFMOSFERICA SI SUB VID A PETROLULUI Cap1.Notiuni generale Realizarea proceselor fizice si chimice de transformare a...

Ai nevoie de altceva?