Capitolul 1 - Echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie 1.1 Echivalarea vehiculelor 1.2 Intensitatea orara de calcul a drumurilor Capitolul 2 - Calculul capacitaii de circulatie a strazilor 2.1 Principii, parametrii si calculul capacitatii de circulatie Capitolul 3 - Calculul capacitatii de circulatie a intersectiilor de strazi 3.1 Prevederi generale 3.2 Principii si parametri de calcul 3.3 Calculul capacitatii de circulatie a intersectiilor echipate cu semafoare 3.3.1 Caracteristici functionale 3.3.2 Parametri si relatii specifice semaforizarii 3.3.3 Prescriptii privind programul de semaforizare Capitolul 4 - Exemplu de calcul Intersectie 1 4.1 Studiu de circulatie zona Pacurari 4.2 Localizare intersectie 4.3 Reprezentarea grafica a intersectiei 4.4 Calcularea intensitatii traficului rutier pe intervale orare 4.5 Diagramele rezultate in urma calcularaii intensitatii traficului rutier pe intervale orare 4.6 Calculul capacitatii intersectiei 4.7 Calculul ciclului de semaforizare Bibliografie
Modul de echivalare a vehiculelor fizice in vehicule etalon, precum si calculul intensitatii orare a traficului sunt necesare la: -determinarea intensitatii traficului actual si de perspectiva,precum si examinarea dinamicii evolutiei in timp a circulatiei rutiere; -determinarea gradului de motorizare echivalent pentru ansamblul vehiculelor rutiere din localitati; -incadrarea drumurilor publice in clase tehnice in functie de intensitatea circulatiei; -efectuarea calculelor de capacitate de circulatie a drumului, precum si stabilirea numarului necesar de benzi de circulatie ale partii carosabile; -proiectarea lucrarilor de drumuri, a intersectiilor, la acelasi nivel si la nivele diferite, a trecerilor si refugiilor pentru pietoni, a programului de functionare al semafoarelor; -prevederea spatiilor necesare pentru dotari rutiere cum sunt: parcaje, platforme de stationare, statii de intretinere auto etc.; Echivalarea traficului rutier se efectueaza in cadrul studiilor de circulatie pentru sistematizarea retelei de drumuri, precum si in cadrul proiectelor de investitii pentru drumuri, inclusive strazi. Prevederile standardului STAS 7348-86 cu referire la echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie, se aplica la toate categoriile si clasele tehnice de drumuri si strazi, stabilite in comformitate cu reglementarile legale in vigoare. Prevederile aceluiasi standard nu se aplica la echivalarea vehiculelor pentru dimensionarea grosimii structurii sistemelor rutiere. Coeficientul de echivalare reprezinta raportul dintre ocuparea dinamica a suprafetei carosabile a drumului de catre vehiculul fizic in corelare cu gradul sau de mobilitate comparative cu vehiculul etalon care este autoturismul notat cu V_t. Intensitatea orara de calcul a drumului reprezinta numarul de vehicule etalon care circula intr-un sens, respective in ambele sensuri, intr-o ora conventionala de varf si care in decursul unui an poate fi depasit intr-un numar limitat de ore . 1.1 Echivalarea vehiculelor Coeficientii pentru echivalarea vehiculelor fizice in vehicule etalon V_t, cand drumurile (inclusive strazile) sunt in palier sau au declivitati mai mici sau egale cu 2%, sunt comform tabelului 1. Tabelul 1 Nr. crt. Categoria sau tipul de vehicule fizice Coeficientul de echivalare in vehicule etalon (Vt) Pe drumuri in afara localitatii Pe strazi in localitati 1 Bicicleta, motocicleta, scuter, motoreta, tricicleta 0,5 0,5 2 Autoturism cu sau fara remorca, motocicleta cu atas 1,0 1,0 3 Microbus, autofurgoneta, autocamioneta cu sarcina utila pana la 15 kN, cu sau fara remorca 1,0 1,2 4 Autocamion cu sarcina utila de 15-50 kN, tractor, vehicul special (agricol, utilaj de constructii etc.) 2,0 3,0 5 Autocamion cu sarcina utila peste 50 kN , autobuz 2,5 3,5 6 Autotractor cu sa si semiremorca tractor sau remorcher cu trailer 3,5 4 7 Vehicul agabaritic - 8 8 Remorca la autocamion si la tractor 1,5 1,5 9 Tramvai motor, troleibuz - 4,5 10 Remorca tractata, sau articulata, la vehicule cu transport in comun - 2 Coeficientii de echivalare pentru autovehicule grele si de transport in comun , in cazul strazilor cu declivitati mai mari de 2% , sunt comform tabelului 2. Tabelul 2 Nr. crt Categoria sau tipul de vehicule fizice Declivitate % 3 4 5 6 si peste Coeficientii de echivalare 1 Autocamion cu sarcina utila peste 50 kN, autobuz 4 6 8 10 2 Autotractor cu/sau/si semiremorca tractor sau remorcher cu trailer 5 7 10 15 3 Vehicul agabaritic 10 12 15 25 4 Remorca la autocamion si la tractor 2 3 4 5 5 Tramvai motor, troleibuz 6 10 15 - 6 Remorca tractata, sau articulata, la vehicule cu transport in comun 3 4 5 - Calculul de echivalare a vehiculelor fizice in vehicule etalon V_t se face cu relatia: N=N_1 C_1+N_2 C_2+?+N_i C_i=?_1^i??N_i C_i ?, in care: N = intensitatea traficului exprimata in vehicule etalon (V_t), in unitatea de timp, ora sau zi; N_i= numarul de vehicule fizice de categoria i, in unitatea de timp, ora sau zi; C_i = coeficientul de echivalare pentru categoria i de vehicule fizice.
1. Circulatie rutiera - Boroiu Alexandru, Ed. Univ. Pitesti 2003; 2. Intersectii semaforizate - Dan Florian, M. Raul, Ed. Media Endura 2000; 3. Trafic rutier si siguranta circulatiei - Ed. Pitesti 2003; 4. Managementul traficului rutier - F. Daniela 2000; 5. Semaforizarea intersectiilor stradale - G. Cristian 2007; 6. STAS 10144/5-89 Calculul capacitatii de circulatie a strazilor; 7. STAS 10114/6-89 Calculul capacitatii de circulatie a intersectiilor; 8. STAS 7389-86 Echivalarea vehiculelor pentru determinarea capacitatii de circulatie; 9. SR 10144/4-95 Amenajarea intersectiilor de strazi. Clasificare prescriptiilor de proiectare.
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.