Motoare cu ardere internă

Proiect
8.9/10 (17 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 28 în total
Cuvinte : 3685
Mărime: 695.25KB (arhivat)
Publicat de: Anonymous A.
Puncte necesare: 0
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. univ. Dragomir George
UNIVERSITATEA DIN ORADEA FACULTATEA DE INGINERIE MANAGERIALA SI TEHNOLOGICA SPECIALIZAREA: AUTOVEHICULE RUTIERE

Cuprins

  1. 1. INTRODUCERE - 4 -
  2. 1.1. SISTEME CU INJECTOR UNITAR SI CU POMPA DE INJECTIE UNICA SAU UNITARA GESTIONATE ELECTRONIC - 4 -
  3. 1.2. STUDIUL TEHNICII ACTUALE PRIVIND MOTOARE SIMILARE CU CEL DIN TEMA DE PROIECT - 7 -
  4. 2. MEMORIU JUSTIFICATIV DE CALCUL - 8 -
  5. 2.1. ALEGEREA PARAMETRILOR INITIALI GENERALI AI PROCESULUI DE SCHIMBARE A GAZELOR - 8 -
  6. 2.2. CALCULUL PROCESULUI DE SCHIMBARE A GAZELOR: - 8 -
  7. 2.2.1. ALEGEREA PARAMETRILOR INITIALI AI PROCESULUI DE SCHIMBARE A GAZULUI: - 8 -
  8. 2.2.2. CALCULUL PARAMETRILOR CONSTRUCTIVI AI MOTORULUI: - 9 -
  9. 2.2.3. CALCULUL GRADULUI DE UMPLERE A CILINDRULUI: - 11 -
  10. 2.2.4. CALCULUL PRESIUNII FLUIDULUI PROASPAT DIN CILINDRU LA SFÂRSITUL CURSEI DE ADMISIE (PA) - 13 -
  11. 2.2.5. CALCULUL PRESIUNII FLUIDULUI PROASPAT DIN GALERIA DE ADMISIE (PGA) - 13 -
  12. 2.2.6. CALCULUL COEFICIENTULUI DE GAZE REZIDUALE (gR) - 13 -
  13. 2.2.7. CALCULUL TEMPERATURII FLUIDULUI PROASPAT DIN CILINDRU LA SFÂRSITUL CURSEI DE ADMISIE (TA) - 14 -
  14. 2.2.8. CALCULUL VITEZEI MEDII A FLUIDULUI PROASPAT DIN GALERIA DE ADMISIUNE (WGA) - 14 -
  15. 2.2.9. CALCULUL VITEZEI MEDII A FLUIDULUI PROASPAT ÎN SECTIUNEA OFERITA DE SUPAPA DE ADMISIE (WSA) - 14 -
  16. 2.3. CALCULUL PROCESULUI DE COMPRIMARE - 14 -
  17. 2.4. CALCULUL PROCESULUI DE ARDERE - 15 -
  18. 2.4.1. DETERMINAREA COMPOZITIEI AMESTECULUI INITIAL - 16 -
  19. 2.4.2. DETERMINAREA COMPOZITIEI PRODUSELOR DE ARDERE - 17 -
  20. 2.4.3. CALCULUL COEFICIENTULUI DE VARIATIE MOLARA AI PROCESULUI DE ARDERE - 18 -
  21. 2.4.4. CALCULUL CALDURII SPECIFICE LA VOLUM CONSTANT A AMESTECULUI INITIAL - 18 -
  22. 2.4.5. CALCULUL CALDURII SPECIFICE LA VOLUM CONSTANT A GAZELOR DE ARDERE - 19 -
  23. 2.4.6. CALCULUL TEMPERATURII MAXIME ATINSE ÎN CILINDRU - 20 -
  24. 2.4.7. CALCULUL PARAMETRILOR TERMODINAMICI AI PROCESULUI DE ARDERE - 21 -
  25. 2.5. CALCULUL PROCESULUI DE DESTINDERE - 22 -
  26. 2.6. DIAGRAMA INDICATA ÎN COORDONATE P-V - 22 -
  27. 2.7. DIAGRAMA INDICATA DESFASURATA ÎN COORDONATE P-‘ - 26 -
  28. 2.8. PLANIMETRAREA DIAGRAMEI INDICATE - 28 -
  29. 2.9. CALCULUL PARAMETRILOR INDICATI AI CICLULUI MOTOR: - 28 -
  30. 2.10. CALCULUL PARAMETRILOR EFECTIVI AI MOTORULUI - 29 -
  31. BIBLIOGRAFIE - 31 -

Extras din proiect

Tema proiect Nr. 10

Sa se proiecteze calculul termic al motorului cu ardere interna cu piston, in patru timpi, cu aprindere prin comprimare ce echipeaza un autoturism si are urmatoarele caracteristici:

+ puterea maxima efectiva Pe=55 KW (75 CP)

+ turatia corespunzatoare puterii maxime nP=4000 rot/min

+ numarul de cilindrii i=4.

Termen limita de predare a proiectului: 5 iunie 2007.

1. Introducere

1.1. Sisteme cu injector unitar si cu pompa de injectie unica sau unitara gestionate electronic

Sistemele cu injector unitar (UI) si pompa de injectie unitara (PU) asigura pentru motoarele actualmente existente, la care adaptarea dispozitivelor gestionate electronic este simpla si ieftina, reducerea noxelor, a zgomotului, a consumului de combustibil precum si o foarte buna adaptabilitate la regimul de functionare.

În figura se prezinta schema bloc a UEC cu traductoarele si comenzile specifice unui motor diesel cu gestiune electronica, inclusiv pentru sistemul de injectie.

Schema de ansamblu a UEC si functiile sale

Unitatea electronica de calcul functioneaza dupa cele expuse în paragraful precedent.

În figura este schema de ansamblu si inclusiv segmentul din UEC care comanda IU respectiv PU.

Schema de comanda electronica pentru IU si UP

În raport cu regimul de functionare al motorului, subansamblele din schema de mai sus asigura avansul la injectie si doza de combustibil injectata pe ciclu, optime.

Sistemele IU si PU dispun de ventile magnetice comandate prin bobine electromagnetice, electronic, fiind alimentate de o pompa cu un singur cilindru, cu piston obisnuit, comparativ cu sistemele clasice, cu piston cu canal elicoidal pentru reglarea începutului injectiei si a debitului injectat, folosite înca la motoarele de autocamioane.

La sistemele cu injector unitar (IU) toate componentele care realizeaza injectia de înalta presiune (pompa cu piston si injectorul propriu-zis, inclusiv ventilul magnetic) sunt înglobate în acelasi corp.

În cazul pompei de injectie unitara (PU) ventilul comandat electronic face corp comun cu elementul de pompa cu piston si printr-o conducta scurta de foarte înalta presiune se face legatura cu injectorul.

Sectiune prin sistemul injector unitar (IU)

Sistemul IU este montat direct în chiulasa, pistonul pompei de injectie fiind antrenat direct de un culbutor. Componentele importante sunt pistonul principal cu arc de readucere, un pistonas pentru descarcarea traseului cu combustibil sustinut de catre bobina comandata de catre UEC si care constituie de fapt acul diuzei injectorului.

Injectia se realizeaza în doua secvente:

- preinjectia la 300 bar pentru care ridicarea acului pulverizatorului se realizeaza sub efectul presiunii combustibilului, asigurându-se astfel doza de combustibil necesara reactiilor pregatitoare arderii ceea ce realizeaza un mers linistit al motorului, optimizând si arderea propriu-zisa din punct de vedere al reducerii consumului de combustibil si al noxelor.

- injectia propriu-zisa la 2000 bar, comandata de catre UEC, cu ridicarea acului pulverizatorului de catre bobina electromagnetica.

Sistemul PU are pompa de injectie de foarte înalta presiune montata direct în blocul motor antrenata fiind de catre o cama speciala de pe arborele cu came ce comanda si distributia, legatura cu injectorul de constructie speciala plasat în chiulasa facându-se prin conducta de mare presiune.

În figura este prezentata o sectiune prin pompa de injectie.

Sectiune prin pompa de injectie de tip UP

Ventilul pentru controlul injectiei este montat în partea superioara a pompei unitare, în acest caz comandându-se cu bobina electromagnetica preinjectia la 300 bar, existând si în cazul solutiei în discutie un pistonas auxiliar pentru întreruperea injectiei de joasa presiune. Apoi urmeaza injectia principala la 1800 bar.

Solutia de tip PU se realizeaza în serie începând cu anul 1997, testele dovedind durate de functionare fara defectiuni de 55000 ore.

Din cele de mai sus rezulta ca procesul de injectie în motorul diesel, cu o influenta covârsitoare asupra reducerii consumului de combustibil, al noxelor si al zgomotului, poate fi asigurat prin realizarea unor presiuni la injector de pâna la 2000 bar, folosind UEC care are memorate date de stand cu conditiile optime de injectie, utilizate fiind la autovehiculele moderne, recent fabricate.

Materializarea dezideratelor definite este realizata de catre firma Bosch GmbH folosind sistemele cu injector unitar (IU) si pompa de injectie unitara (PU).

Preview document

Motoare cu ardere internă - Pagina 1
Motoare cu ardere internă - Pagina 2
Motoare cu ardere internă - Pagina 3
Motoare cu ardere internă - Pagina 4
Motoare cu ardere internă - Pagina 5
Motoare cu ardere internă - Pagina 6
Motoare cu ardere internă - Pagina 7
Motoare cu ardere internă - Pagina 8
Motoare cu ardere internă - Pagina 9
Motoare cu ardere internă - Pagina 10
Motoare cu ardere internă - Pagina 11
Motoare cu ardere internă - Pagina 12
Motoare cu ardere internă - Pagina 13
Motoare cu ardere internă - Pagina 14
Motoare cu ardere internă - Pagina 15
Motoare cu ardere internă - Pagina 16
Motoare cu ardere internă - Pagina 17
Motoare cu ardere internă - Pagina 18
Motoare cu ardere internă - Pagina 19
Motoare cu ardere internă - Pagina 20
Motoare cu ardere internă - Pagina 21
Motoare cu ardere internă - Pagina 22
Motoare cu ardere internă - Pagina 23
Motoare cu ardere internă - Pagina 24
Motoare cu ardere internă - Pagina 25
Motoare cu ardere internă - Pagina 26
Motoare cu ardere internă - Pagina 27
Motoare cu ardere internă - Pagina 28
Motoare cu ardere internă - Pagina 29

Conținut arhivă zip

  • Motoare cu Ardere Interna.doc

Alții au mai descărcat și

Instrumentarea și Achiziția Datelor la Încercarea Motoarelor

CAPITOLUL I CONSIDERATII PRIVIND ACHIZITIA DE DATE „Computer Dictionary” editat de Microsoftware Press defineste notiunea de „achizitie de date”...

Calculul și construcția motoarelor cu ardere internă

1.1.Analiza motorului Tema de proiect este un motor cu 103 kW, iar ca model am ales un motor cu aprindere prin comprimare, folosit pe Lancia Lybra...

Repararea și Întreținerea Mecanismului Motor al Motorului Diesel 6LDA28

ARGUMENT Dezvoltarea transportului pe calea ferată s-a produs în ţara noastră pe parcursul secolului XX, în prima jumătate a secolului ,...

Proiect calculul și construcția motoarelor cu ardere internă MAC supraalimentat

NR CRT: 25 TIP MOTOR: MAC PUTERE EFECTIVĂ: 95KW TURAȚIE: 1800 ROT/MIN NUMĂR DE CILINDRI, DISPUNERE: 6, V-120̊ PRESIUNE DE SUPRAALIMENTARE:...

Logistica Depozitării Mărfurilor

Vocabularul spatial al logisticii Constructie logistica: Depozit sau zona de triere, nod al unei retele care poate apartine unui prestator, unei...

Modalități de Cooperare Logistică

În anii ’90 ai secolului trecut au aparut 3 concepte moderne, ca încercare a unor forme de parteneriat între producatori si distribuitori, care au...

Evaluarea Performanțelor Logistice

Problema costurilor si a veniturilor nu poate fi privita ca fiind diferita de performanta. În realitate, performanta conducerii se regaseste în...

Logistica transportului

6.2. Organizarea logisticii internationale Logistica se refera la ansamblul operatiunilor: de transport, de stocare, de distributie, de vamuire a...

Te-ar putea interesa și

Emisiile Poluante ale Motoarelor cu Ardere Internă și Concepte Constructive Utilizate pentru Reducerea Acestor Emisii

I. INTRODUCERE 1. MOTIVAŢIA, OBIECTIVELE, IMPORTANŢA ŞI ACTUALITATEA SITUAŢIEI PRIVIND EMISIILE POLUANTE ALE MOTOARELOR CU ARDERE INTERNĂ...

Analiza poluarii produsa de motoarele cu ardere internă

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Impactul automobilului asupra mediului În anul 2000 circulau în lume circa 800 de milioane de autovehicule, dintre...

Studiul asupra motorului cu ardere internă - calculul coeficientului de umplere

INTRODUCERE Nikolaus August Otto (1832-1891) este un inventator german care (pe baza principiului care îi poartă numele) a realizat primul motor...

Utilizarea Hidrogenului la Motoarele cu Ardere Internă

CAPITOLUL 1 Hidrogenul combustibil pentru motoarele cu ardere internă 1.1. Studii asupra utilizării hidrogenului drept combustibil În ultimii 25...

Calculul și Construcția Motoarelor cu Ardere Internă

TEMA DE PROIECT Să se proiecteze un motor cu piston în patru timpi cu aprindere prin compresie care are următoarele caracteristici: - puterea...

Calculul și construcția motoarelor cu ardere internă

Si adoptam diferite alte dimensiuni: D = 84 (alezaj) S = 96 (cursa) r = 48 (raza manivelei) Motorul este fabricat de compania Volvo incepand cu...

Proiect motoare cu ardere internă

TEMA: Sa se efectueze calculul termic.bilantul energetic,calculul cinematic si calculul dinamic pentru un motor diesel naval AKASAKA AN36 la care...

Metode de Studiu a Noxelor Produse de Motoarele cu Ardere Internă

Introducere Deoarece condiţiile arderii totale nu sunt niciodată întrunite simultan, arderea amestecului carburant în motoarele cu ardere internă...

Ai nevoie de altceva?