Omologarea Vehiculelor de Transport

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 17 în total
Cuvinte : 3022
Mărime: 1.36MB (arhivat)
Publicat de: Francisc Vereș
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA „OVIDIUS” CONSTANŢA FACULTATEA DE DREPT ȘI ȘTIINȚE ADMINISTRATIVE MASTER – LEGISLAȚIA PRIVIND SIGURANȚA TRANSPORTURILOR

Extras din proiect

Suspensia activă. Delphi MagneRide.

Suspensia activă este un tip de suspensie controlată extern de către computerul de bord, care detectează mişcarea automobilului prin senzori aflaţi în diferite puncte ale maşinii. Acest control al suspensiei active este realizat de către calculator printr-un mecanism servomotor hidraulic. Suspensia activă a fost iniţial folosită în Formula 1, fiind introdusă aici de către Lotus. Oferind o comportare foarte bună, a fost folosită mai apoi şi de alte companii, cum ar fi: Nissan, Porsche, Mercedes, Jaguar etc.

1.1 Descriere

Delphi MagneRide este un sistem de suspensie semi-activă de înaltă performanță, ce răspunde în timp real condițiilor de drum și stilului de conducere, fiind bazat pe informațiile culese de către senzori ce monitorizează mișcările trenului de rulare și ale caroseriei.

Delphi MagneRide este prima suspensie cu tehnologie semi-activă din industria auto fără supape electromecanice și componente mici aflate în mișcare. Sistemul este compus din patru amortizoare magnetoreologice (MR) monotubulare cu fluid, un set de senzori, și o unitate electronică de comandă (ECU).

Fluidul magnetoreologic este compus din particule moi aflate în suspensie într-o hidrocarbură ce constituie fluidul de bază. Când prin bobina din pistonul amortizorului, prin care circulă fluidul magnetoreologic, nu trece curent electric, fluidul nu este magnetizat. Particulele din fluid prezintă un tipar aleatoriu, și fluidul face amortizorul să se comporte ca unul clasic. Când prin bobină trece curentul electric, câmpul magnetic duce la o aliniere a particulelor în direcția fluxului magnetic. Puterea legăturilor dintre particule este proporțională cu intensitatea câmpului magnetic. Rezultatul constă într-o curgere de rezistență variabilă a fluidului în piston, ceea ce duce la o capacitate de amortizare variabilă. Reglarea cu precizie a curentului electric indus în bobină permite generarea unei forțe de amortizare variabile. Schimbările forței de amortizare au loc aproape instantaneu. Rezultatul este amortizarea continuă în timp real.

Delphi MagneRide oferă performanțe ridicate în comparație cu sistemele convenționale de suspensie. Posibilitatea de control și setare prin intermediul software-ului special oferă un control bun al stabilității indiferent de condițiile de rulare, și la viteze mari, cu un timp de răspuns cât mai scăzut, și cu un consum mic de energie (maximum 20W per amortizor).

Caracteristica Beneficiile

Control continuu automat al caroseriei Forțe maxime de amortizare cât mai mari pentru niveluri ridicate de control asupra caroseriei și trenului de rulare

Controlul automobilului în moduri presetate (confort/sport/normal) Forțe minime de amortizare cât mai reduse pentru un confort ridicat și silențiozitate

Posibilități multiple de amortizare Manevrabilitate sporită pentru mai multe tipuri de autovehicule

Configurația standard a amortizorului:

- piston de 36mm

- piston de 46mm

- bobina pistonului

- decuplarea opțională a revenirii hidraulice

- posibilitatea configurației pneumatice

- minimizarea lungimii „moarte”

- separarea aer/ulei

- posibilitatea conexiunilor electrice Ușurința montării pe automobil;

Compatibilitatea cu sistemele de control ale nivelului suspensiei;

Fiabilitate și durabilitate sporite, cu un design simplificat

Amortizarea independentă Crește capacitatea de amortizare a caroseriei și trenului de rulare;

Sporește stabilitatea și manevrabilitatea automobilului

Capacitatea de diagnoză computerizată Oferă posibilitatea depistării erorilor în funcționare

1.2 Aplicații

Delphi MagneRide este un sistem potrivit pentru o gamă largă de autovehicule de pasageri, unde sunt întrunite caracteristici premium de manevrabilitate și ținută de drum (automobile de lux, automobile sport, SUV-uri), dar și pentru autovehicule utilitare și de transport marfă.

1.3 Avantaje performanțe

Sistemul MagneRide oferă un control al mișcării excepțional, pentru a menține stabilitatea și siguranța pe șosea. El izolează și controlează mișcarea fiecărei roți în parte. MagneRide poate fi integrat în programul de stabilitate al autovehiculului (ESP), pentru a spori stabilitatea în cazul condițiilor grele de drum (pietriș, drum alunecos). De asemenea, MagneRide poate amplifica funcționarea sistemului ABS al autovehiculului, ajutând la menținerea echilibrului pentru o capacitate optimă de frânare.

1.4 Condiții de operare

Temperatura de lucru a amortizoarelor: -400 C – 1100 C.

Temperatura de lucru a senzorilor: -400 C – 1050 C.

Temperatura de lucru a unității electronice de control (ECU): -400 C – 850 C.

Specificații

Recunoașterea poziției roată-caroserie Controlată de către ECU

Semnal de ieșire analog

Suportă sistemele de adaptare nivel ale suspensiei

Posibilitatea de montare înafara caroseriei

Unitatea electronică de control (ECU) Posibilitatea de montare înăuntrul/înafara caroseriei

Posibilitatea de funcționare individuală sau prin integrare în alte unități de control

Amortizorul Alezaj: 46mm; rezervor: 50mm; controlat de către ECU

Alezaj bară de torsiune: 36mm; rezervor: 54mm; controlat de către ECU

Posibilitatea de montare a conectorilor electrici

Timpul de parcurgere al buclei de comandă Aproximativ 1ms

Preview document

Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 1
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 2
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 3
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 4
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 5
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 6
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 7
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 8
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 9
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 10
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 11
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 12
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 13
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 14
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 15
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 16
Omologarea Vehiculelor de Transport - Pagina 17

Conținut arhivă zip

  • Omologarea Vehiculelor de Transport.doc

Alții au mai descărcat și

Mecatronica Mijloacelor de Transport - Tren Rulare Audi TT

Sistemul de suspensie al autovehiculului Audi TT Coupé 2007 Noul Audi TT este o maşină sport pur-sânge. Sistemul său de suspensie este unul din...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Managementul educației rutiere

Despre lucrare Lucrarea de disertatie a fost realizata printr-o stransa conlucrare intre student si profesorul coordonator. Aceasta este o lucrare...

Analiza poluarii produsa de motoarele cu ardere internă

CAPITOLUL I INTRODUCERE 1.1. Impactul automobilului asupra mediului În anul 2000 circulau în lume circa 800 de milioane de autovehicule, dintre...

Analiza impozitului pe profit

INTRODUCERE Obiectul principal al acestei lucrări îl reprezintă impozitul pe profit ilustrat prin tema lucrări ,,Contribuția impozitului pe profit...

Managementul în transporturile rutiere internaționale

INTRODUCERE Transportul reprezintă o latură a activității economice a societății omenești, organizată în scopul învingerii distanțelor. Prin...

Impactul Activității de Transport Rutier asupra Mediului Înconjurător

Consideratii introductive Prin transport rutier se întelege orice operatiune de transport care se realizeazã cu vehicule rutiere, pentru...

Contravenții prevăzute de legislație

Introducere ,,Din lucrările de specialitate rezultă că automobilul, astăzi atât de necesar nouă tuturor, are o istorie plină de peripeţi, marcată...

Analiza cadrului legislativ al activității de transport

1. Operatorul de transport rutier împreună cu persoana desemnată să conducă permanent şi efectiv activitatea de transport rutier răspund de...

Ai nevoie de altceva?