Extras din proiect
Suspensia activă. Delphi MagneRide.
Suspensia activă este un tip de suspensie controlată extern de către computerul de bord, care detectează mişcarea automobilului prin senzori aflaţi în diferite puncte ale maşinii. Acest control al suspensiei active este realizat de către calculator printr-un mecanism servomotor hidraulic. Suspensia activă a fost iniţial folosită în Formula 1, fiind introdusă aici de către Lotus. Oferind o comportare foarte bună, a fost folosită mai apoi şi de alte companii, cum ar fi: Nissan, Porsche, Mercedes, Jaguar etc.
1.1 Descriere
Delphi MagneRide este un sistem de suspensie semi-activă de înaltă performanță, ce răspunde în timp real condițiilor de drum și stilului de conducere, fiind bazat pe informațiile culese de către senzori ce monitorizează mișcările trenului de rulare și ale caroseriei.
Delphi MagneRide este prima suspensie cu tehnologie semi-activă din industria auto fără supape electromecanice și componente mici aflate în mișcare. Sistemul este compus din patru amortizoare magnetoreologice (MR) monotubulare cu fluid, un set de senzori, și o unitate electronică de comandă (ECU).
Fluidul magnetoreologic este compus din particule moi aflate în suspensie într-o hidrocarbură ce constituie fluidul de bază. Când prin bobina din pistonul amortizorului, prin care circulă fluidul magnetoreologic, nu trece curent electric, fluidul nu este magnetizat. Particulele din fluid prezintă un tipar aleatoriu, și fluidul face amortizorul să se comporte ca unul clasic. Când prin bobină trece curentul electric, câmpul magnetic duce la o aliniere a particulelor în direcția fluxului magnetic. Puterea legăturilor dintre particule este proporțională cu intensitatea câmpului magnetic. Rezultatul constă într-o curgere de rezistență variabilă a fluidului în piston, ceea ce duce la o capacitate de amortizare variabilă. Reglarea cu precizie a curentului electric indus în bobină permite generarea unei forțe de amortizare variabile. Schimbările forței de amortizare au loc aproape instantaneu. Rezultatul este amortizarea continuă în timp real.
Delphi MagneRide oferă performanțe ridicate în comparație cu sistemele convenționale de suspensie. Posibilitatea de control și setare prin intermediul software-ului special oferă un control bun al stabilității indiferent de condițiile de rulare, și la viteze mari, cu un timp de răspuns cât mai scăzut, și cu un consum mic de energie (maximum 20W per amortizor).
Caracteristica Beneficiile
Control continuu automat al caroseriei Forțe maxime de amortizare cât mai mari pentru niveluri ridicate de control asupra caroseriei și trenului de rulare
Controlul automobilului în moduri presetate (confort/sport/normal) Forțe minime de amortizare cât mai reduse pentru un confort ridicat și silențiozitate
Posibilități multiple de amortizare Manevrabilitate sporită pentru mai multe tipuri de autovehicule
Configurația standard a amortizorului:
- piston de 36mm
- piston de 46mm
- bobina pistonului
- decuplarea opțională a revenirii hidraulice
- posibilitatea configurației pneumatice
- minimizarea lungimii „moarte”
- separarea aer/ulei
- posibilitatea conexiunilor electrice Ușurința montării pe automobil;
Compatibilitatea cu sistemele de control ale nivelului suspensiei;
Fiabilitate și durabilitate sporite, cu un design simplificat
Amortizarea independentă Crește capacitatea de amortizare a caroseriei și trenului de rulare;
Sporește stabilitatea și manevrabilitatea automobilului
Capacitatea de diagnoză computerizată Oferă posibilitatea depistării erorilor în funcționare
1.2 Aplicații
Delphi MagneRide este un sistem potrivit pentru o gamă largă de autovehicule de pasageri, unde sunt întrunite caracteristici premium de manevrabilitate și ținută de drum (automobile de lux, automobile sport, SUV-uri), dar și pentru autovehicule utilitare și de transport marfă.
1.3 Avantaje performanțe
Sistemul MagneRide oferă un control al mișcării excepțional, pentru a menține stabilitatea și siguranța pe șosea. El izolează și controlează mișcarea fiecărei roți în parte. MagneRide poate fi integrat în programul de stabilitate al autovehiculului (ESP), pentru a spori stabilitatea în cazul condițiilor grele de drum (pietriș, drum alunecos). De asemenea, MagneRide poate amplifica funcționarea sistemului ABS al autovehiculului, ajutând la menținerea echilibrului pentru o capacitate optimă de frânare.
1.4 Condiții de operare
Temperatura de lucru a amortizoarelor: -400 C – 1100 C.
Temperatura de lucru a senzorilor: -400 C – 1050 C.
Temperatura de lucru a unității electronice de control (ECU): -400 C – 850 C.
Specificații
Recunoașterea poziției roată-caroserie Controlată de către ECU
Semnal de ieșire analog
Suportă sistemele de adaptare nivel ale suspensiei
Posibilitatea de montare înafara caroseriei
Unitatea electronică de control (ECU) Posibilitatea de montare înăuntrul/înafara caroseriei
Posibilitatea de funcționare individuală sau prin integrare în alte unități de control
Amortizorul Alezaj: 46mm; rezervor: 50mm; controlat de către ECU
Alezaj bară de torsiune: 36mm; rezervor: 54mm; controlat de către ECU
Posibilitatea de montare a conectorilor electrici
Timpul de parcurgere al buclei de comandă Aproximativ 1ms
Preview document
Conținut arhivă zip
- Omologarea Vehiculelor de Transport.doc