Optimizarea transportului pe calea ferată

Proiect
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 27 în total
Cuvinte : 4958
Mărime: 115.33KB (arhivat)
Publicat de: Achim Alecu
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Ursu Gabriel
Universitatea Politehnica Timisoara Facultatea de Mecanica

Extras din proiect

DECIZII ADOPTATE ÎN CONDIŢII DE CERTITUDINE

În activitatea managerială de luare a deciziilor se doreşte ca soluţia aleasă să fie optimă, adică cea mai bună.Trebuie făcută menţiunea importantă că optimizarea se face în raport cu un anumit criteriu şi că schimbarea criteriului conduce în general la alte rezultate 1(consecinţe). Astfel în problema repartizării mărfurilor la diverşi beneficiari, criteriile de optimizare pot fi costurile minime, parcursul minim, consumul minim de combustibil sau de energie etc, pentru fiecare criteriu obţinându-se rezultate diferite.

Pentru cazul des întâlnit în conducerea activităţii de transport feroviar, când luarea unei decizii trebuie să ţină seama de mai multe criterii (decizii materiale), un manager poate să aleagă soluţia optimă fie prin ierarhizarea criteriilor, fie prin recurgerea la teoria utilităţii.

A. Ierarhizarea criteriilor

În primul caz managerul construieşte matricea de selecţie a criteriilor, care conţine un număr n de criterii ....... .

În continuare dacă criteriul este mai important decât criteriul , atunci în celula de pe linia 1 şi coloana 2 se trece cifra 0, iar în celula de pe linia 2 şi coloana 1 se trece cifra 1. Trebuie menţionat că la intersecţia coloanelor şi liniilor de acelaşi criteriu nu se introduc cifre, ci se pune litera X. După completarea matricei se calculează sumele pe fiecare coloană în parte, iar coloana pe care se obţine valoarea cea mai mare stabileşte criteriul cel mai important, în baza carui se vor compara variantele posibile.

C1 – costul transportului (lei/tonă);

C2 – timpul necesar desfăşurării unui transport (h/transport);

C3 – consumul de combustibil (kg/tonă);

C4 – viteza de desfăşurare a transportului (km/h);

C5 – criteriu politic (locuri de muncă ≡voturi);

C6 – criteriu ecologic;

C7 – costuri de întreţinere a utilajelor.

Tab.2.1

Criteriul C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7

C1 X 0 0 0 0 1 0

C2 1 X 0 0 1 1 1

C3 1 1 X 0 0 1 0

C4 1 1 1 X 1 1 1

C5 1 0 1 0 X 1 1

C6 0 0 0 0 0 X 0

C7 1 0 1 1 0 1 X

5 2 3 1 2 6 3

În urma completării tabelului 2.1 se elimină criteriile C5 şi C7.

Se întocmeşte matricea decizională, conform datelorproblemei (vezi tab 2.6), unde în ultima linie s-au trecut valorile coeficienţilor de importanţă (vezi tab 2.7).

Tab 2.6

Criteriu

Varianta Cost Timp

necesar Consum

combustibil Poluare Cost

intretinere

Feroviar (V1) 11 11 14 7 14

Auto (V2) 17 12 18 18 12

Mixt (V3) 15 10 16 12 13

Kj 9.66 8.77 9 6.66 5.55

Deoarece utilităţile nu au aceeaşi importanţă, se alcătuieşte matricea coeficienţilor de importanţă în baza notelor de la 1 la 10 acordate de 5 specialişti. În acest fel se poate mări importanţa criteriilor de apreciere, permiţându-se astfel să se amplifice importanţa criteriilor care au o influenţă mai mare asupra eficienţei economice.

Tab 2.7

Criteriu

Specialist Cost Timp Consum Viteză Politic Poluare Întreţinere

S1 10 10 10 9 9 2 3

S2 10 10 9 9 1 7 1

S3 10 10 9 8 8 4 3

S4 10 9 10 9 3 8 1

S5 10 8 9 3 4 10 9

S6 8 7 9 8 5 9 8

S7 9 8 8 7 4 10 9

S8 10 9 10 8 7 8 7

S9 10 8 7 3 9 2 9

Media aritmetică (Kj) 9.66 8.77 9 7.11 5.55 6.66 5.55

Observaţie 1. În cazul în care criteriul cere optimizarea prin maximizare, utilitatea din linia k şi coloana j se determină cu relaţia:

;

Observaţie 2. În cazul în care criteriul impune optimizarea prin minimizare, utilitatea se determină cu relaţia:

;

Metoda Newmann – Morgenstern

Preview document

Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 1
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 2
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 3
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 4
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 5
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 6
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 7
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 8
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 9
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 10
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 11
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 12
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 13
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 14
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 15
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 16
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 17
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 18
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 19
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 20
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 21
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 22
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 23
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 24
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 25
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 26
Optimizarea transportului pe calea ferată - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Optimizarea Transportului pe Calea Ferata.doc

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Reactoare Nucleare, Generatoare cu Abur

CAPITOLUL I REACTOARE TERMICE 1.1. Introducere Mai mult de peste 50 de ani de când s-a început proiectarea si constructia de reactoare, acestea...

Managementul companiilor de transport pe calea ferată

INTRODUCERE Transportul reprezintă o importanţă deosebită pentru economia naţională, având funcţia economică de deplasare a călătorilor şi a...

Semnificația logisticii în cadrul procesului de planificare strategică a întreprinderii

1. SISTEMUL LOGISTIC (S.L.) DEFINIŢIE, STRUCTURĂ, TIPOLOGIE 1.1. Definiţie, terminologie utilizată în S.L. Pornind de la elementele componente...

Navigație - pregătirea navei pentru întrare și ancorare în bazinele portuare

PREFATA Tendintele de globalizare a economiei mondiale si de liberalizare a comertului international au generat în ultimii ani o crestere continua...

Transportul Produselor Petroliere

Introducere Transporturile fac parte din sfera largă de activităţi care în general sunt cuprinse îi expresia "distribuţia mărfurilor"....

Sistemul de Ambalare Tetra - Pak

INTRODUCERE Dezvoltarea si diversificarea productiei si a consumului de bunuri, promovarea formelor eficiente de comert au determinat evolutii...

Sistem automatizat folosit în viticultură

În proiectul de față am urmărit optimizarea din punct de vedere al duratei și altor parametri al unui transport multimodal (auto-cale ferată) de...

Logistica Mărfurilor

Problema 1 S.C. CRISTBOSS S.R.L. i se oferă ocazia achiziţionării unui teren , în următoarele condiţii : a) Să plătească în sistem posticipat o...

Ai nevoie de altceva?