Extras din proiect
Oscilatia este o miscare.
Miscarea oscilatorie este cel mai raspandit tip de miscare mecanica.
Numim fenomen periodic un
fenomen care se repetă la intervale egale de timp.
Intervalul de timp după care se repetă un
fenomen periodic este perioada acestuia.-in acest caz oscilatia se masoara in secunde.
Marimea inversa perioadei este frecventa ,definita ca numarul de oscilatii efectuate in unitatea de timp-in acest caz oscilatia se masoara in Hertz.
Deplasarea automobilului în orice regim, pe orice categorie de drum este însoţită de apariţia şocurilor şi vibraţiilor. De altfel, automobilul constituie în totalitatea lui surse de şocuri şi vibraţii dintre cele mai dăunătoare, ce se manifestă asupra maselor suspendate (cadru, caroserie) şi nesuspendate (punţi, roţi).Oscilaţiile şi şocurile la care sunt supuse autovehiculele au o mare influenţă asupra confortabilităţii ocupanţilor, integrităţii mărfurilor transportate precum şi asupra funcţionării şi durabilităţii principalelor agregate componente, ca motor, transmisie, caroserie.
Oscilaţiile automobilului au efecte nocive asupra omului, conducand la apariţia oboselii, a senzaţiei de disconfort a pasagerilor şi conducătorului auto. În timpul funcţionării automobilului, datorită oscilaţiilor şi şocurilor la care acesta este supus, apar în unele organe ale transmisiei, suspensiei solicitări dinamice, care au, de cele mai multe ori, caracter variabil, ducând la scăderea rezistenţei lor prin oboseală.
În cinematica corpului solid rigid din cadrul fizicii,
mişcarea perturbatoare este o mişcare secundară a
unui corp solid raportată la axele principale de inerţie
ale corpului considerat.
La vehiculele suspendate pe arcuri, ce se pot deforma
perpendicular pe calea de rulaj predomină trei mişcări
perturbatoare, anume, de giraţie (şerpuire), care are loc în jurul
axei de giraţie, tangaj (in jurul axei transversale)şi ruliu(in jurul
axei longitudinale), dupăcum oscilaţiile arcurilor de suspensie
sunt în fază,oscilaţiile arcurilor din faţă sunt defazate faţă de
oscilaţiile arcurilor din spate şi respectiv, oscilaţiile arcurilor din
partea dreaptă a vehiculului sunt defazate faţă de arcurile din
partea stângă.
Conținut arhivă zip
- Oscilatiile Autovehiculelor.pptx