Oscilațiile autovehiculelor

Proiect
8/10 (1 vot)
Domeniu: Transporturi
Conține 1 fișier: pptx
Pagini : 17 în total
Mărime: 1.30MB (arhivat)
Publicat de: Cezar Theodor Szabo
Puncte necesare: 6

Extras din proiect

Oscilatia este o miscare.

Miscarea oscilatorie este cel mai raspandit tip de miscare mecanica.

Numim fenomen periodic un

fenomen care se repetă la intervale egale de timp.

Intervalul de timp după care se repetă un

fenomen periodic este perioada acestuia.-in acest caz oscilatia se masoara in secunde.

Marimea inversa perioadei este frecventa ,definita ca numarul de oscilatii efectuate in unitatea de timp-in acest caz oscilatia se masoara in Hertz.

Deplasarea automobilului în orice regim, pe orice categorie de drum este însoţită de apariţia şocurilor şi vibraţiilor. De altfel, automobilul constituie în totalitatea lui surse de şocuri şi vibraţii dintre cele mai dăunătoare, ce se manifestă asupra maselor suspendate (cadru, caroserie) şi nesuspendate (punţi, roţi). Oscilaţiile şi şocurile la care sunt supuse autovehiculele au o mare influenţă asupra confortabilităţii ocupanţilor, integrităţii mărfurilor transportate precum şi asupra funcţionării şi durabilităţii principalelor agregate componente, ca motor, transmisie, caroserie.

Oscilaţiile automobilului au efecte nocive asupra omului, conducand la apariţia oboselii, a senzaţiei de disconfort a pasagerilor şi conducătorului auto. În timpul funcţionării automobilului, datorită oscilaţiilor şi şocurilor la care acesta este supus, apar în unele organe ale transmisiei, suspensiei solicitări dinamice, care au, de cele mai multe ori, caracter variabil, ducând la scăderea rezistenţei lor prin oboseală.

În cinematica corpului solid rigid din cadrul fizicii,

mişcarea perturbatoare este o mişcare secundară a

unui corp solid raportată la axele principale de inerţie

ale corpului considerat.

La vehiculele suspendate pe arcuri, ce se pot deforma

perpendicular pe calea de rulaj predomină trei mişcări

perturbatoare, anume, de giraţie (şerpuire), care are loc în jurul

axei de giraţie, tangaj (in jurul axei transversale)şi ruliu(in jurul

axei longitudinale), dupăcum oscilaţiile arcurilor de suspensie

sunt în fază,oscilaţiile arcurilor din faţă sunt defazate faţă de

oscilaţiile arcurilor din spate şi respectiv, oscilaţiile arcurilor din

partea dreaptă a vehiculului sunt defazate faţă de arcurile din

partea stângă.

Conținut arhivă zip

  • Oscilatiile Autovehiculelor.pptx

Alții au mai descărcat și

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Instalații de control și comandă a circulației

Pentru statia de cale ferata având configuratia dispozitivului de linii stabilita prin tema proiectului ( codul proiectului), se vor întocmi...

Te-ar putea interesa și

Construcția și Calculul Automobilelor

1 STUDIU DE NIVEL PRIVIND MECANISMELE DE GHIDARE A ROŢILOR Suspensia automobilului este destinată să atenueze sarcinile dinamice ce se transmit de...

Ambreiajul

1.1 Destinatia ,conditiile impuse si clasificarea ambreaiajului Ambreiajul face parte din transmisia automobilului si este intercalat intre motor...

CCA2 - frână - autoturism de teren

1 STUDIU DE CAZ ASUPRA SISTEMULUI DE SUSPENSIE RIGIDA CU 3 BRATE 1.1 ROLUL SUSPENSIEI, CONDITII IMPUSE La deplasarea autovehiculului,...

Modul de Diminuare a Vibrațiilor la Sistemul de Suspensie al Autovehiculelor

Introducere Deplasarea automobilului în orice regim, pe orice categorie de drum este însoţită de apariţia şocurilor şi vibraţiilor. De altfel,...

Intretinerea, Defectele și Remedierea Acestora la Suspensie

Argument Tema aleasă se intitulează „ Întreţinerea,defectele şi remedierea acestora la suspensie” deoarece este o parte componentă a mecanicii...

Dinamica autovehiculelor

2. PARAMETRII DINAMICI AI AUTOMOBILULUI BMW 318tds 2.1.Caracteristici tehnice: - Motor: Motor BMW diesel tds cu 4 cilindri dispusi in linie...

Studierea Performanțelor Dinamice și Calitățile de Stabilitate ale Autovehiculului Dacia Nova 2

Cap.I. Dimensiunile principale ale autovehiculelor În figura 1.1. sunt prezentate principalele dimensiuni geometrice ale automobilului, conform...

Studierea Performanțelor Dinamice și Calitățile de Stabilitate ale Autovehiculului

Caracteristicile tehnice ale autovehiculului sunt: 1.Motorul -Cilindreea: 1998 [cm3] -Puterea maximă: 110 [KW] -Turaţia la puterea maximă: 6500...

Ai nevoie de altceva?