I. TEMA PROIECTULUI SI ELEMENTELE DE PROIECTARE Sa se proiecteze un sistem de transport combinat auto-cale ferata pentru containere în urmatoarele conditii: - Cantitatea anuala de transportat la expediere t/an - Cantitatea anuala de transportat la sosire t/an - Procentul de containere goale: - La expediere 10% - La primire 40% - Distantele de transport: - Transport rutier la acumularea si distribuirea containerelor km - Transport rutier la destinatie km - Transport feroviar km - Vitezele de circulatie - Transport rutier - Transport feroviar - Alte date de proiectare - Zile ... vezi detalii
1 STUDIUL DE NIVEL PRIVIND SUSPENSIA AUTOTURISMELOR 1.1 FUNCȚIUNILE SUSPENSIEI Sistemul de suspensie leaga roțile automobilului de caroserie, astfel încat caroseria să fie protejată de șocurile produse din cauza conducerii autovehiculului pe suprafețe neregulate. Sistemul de suspensie are influențe asupra confortului, performanței și siguranței autovehiculului. Aceasta suspendă caroseria la o distanță mică deasupra căii de rulare și o menține la o înălțime relativ constantă. În oricare din urmatoarele acțiuni: accelerare, frânare, virare, sistemul de suspensie trebuie de asemenea să... vezi detalii
1. CALCULUL REZISTENTEI LA INAINTARE O nava difera fata de alte structuri mari ingineresti prin faptul ca, in afara altor functiuni pe care trebuie sa le indeplineasca, trebuie proiectata de asa maniera incat sa se deplaseze eficient in apa, utilizand o forta externa minima (de propulsie). Pe parcursul a catorva mii de ani, proiectantii si constructorii de nave cu vele au utilizat reguli empirice si experienta acumulata, bazate pe suprafata cuplului maestru pentru a dimensiona si amplasa suprafata velaturii necesare pentru propulsie. Forma (geometria corpului) si amplasarea velaturii era... vezi detalii
CAPITOLUL 1. RESPECTAREA LEGISTLAŢIEI FEROVIARE 1.1 LEGISLAŢIA PRIVIND ADMINISTRAREA LINIILOR FERATE DE CĂTRE OPERATORII FEROVIARI În administrarea liniilor ferate de către operatorii feroviari trebuie respectată următoarea legislaţie: 1. Legea nr. 402/2004 pentru aprobarea O.G. nr. 60 privind reglementările referitoare la construirea, întreţinerea, repararea şi exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Naţională de Căi Ferate “CFR - S.A.”. • aprobă prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 60/2004 cu unele modificări. 2. H.G. nr. 2299/2004 pentru aprobarea norm... vezi detalii
Capitolul 1. Analiza particularitã.ilor constructive ale modelelor similare. Stabilirea modelului de autocamion proiectat conform cerin.elor temei 1.1 Alegerea unor modele similare Pentru a proiecta un nou autovehicul, este indicat ca într-o primã fazã sã se studieze oferta deja existentã pe pia.ã, la care se vor aduce ulterior înbunãtã.iri. În acest scop au fost preluate un numãr de 10 modele similare, de la marii producãtori de autocamioane, în vederea stabilirii principalelor caracteristici. Primul model similar este BMC Professional 938 EDB având urmãtoarele caracteristici dimensiona... vezi detalii
Capitolul 1. Introducere 1.1 Descrierea comercială Higrometrele sunt dispozitive de măsurare a umidității, în cazul higrometrului YL-69, are un mod de ieșire dublu anume, ieșire digitală și ieșire analogică. În cazul ieșirii analogice datele rezultate sunt mai exacte. Senzorul are o dimensiune de 30mm x 16mm și un led indicator de alimentare roșu și luminile de ieșire ale comutatorului digital (verde). Umiditatea relativă (HR) este calculată de la temperatura ambiantă, arătată de termometrul cu bec uscat și diferența de temperatură, așa cum se arată în termometrele cu bec umed și cu bec... vezi detalii
1. Aspecte teoretice referitoare la activitatea de transport internaţional de mărfuri alimentare 1.1. Istoria transportului rutier Primele drumuri terestre au fost create de oameni care cărau bunuri sau urmăreau adesea urmele vânatului. Drumurile sau cărările erau create în mod natural în punctele cu mare densitate a traficului de oameni. Pe măsură ce au fost domesticite animalele, caii, vitele şi catârii au devenit un element în crearea de drumuri. Odată cu creşterea comerţului, drumurile incipiente erau adesea nivelate şi lărgite pentru a face loc traficului cu tracţiune animală. Mult m... vezi detalii
Capitolul I 1.1 Organizarea transportului public urban de calatori Dezvoltarea transportului de pasageri, in general, a transporturilor urbane si suburbane, in special, s-a impus datorita dezvoltarii economice, politice si social-culturale a societatii, in decursul diferitelor etape istorice. Astfel, la noi, in decursul dezvoltarii social-economice, acesteau au parcurs patru etape distincte: a) prima etapa de dezvoltare a transporturilor de pasageri, in general si a transporturilor urbane, in particular, a inceput dupa formarea statelor romane. In aceasta etapa, mai ales la inceputul ei,... vezi detalii
Un sistem de metrou este o formă de transport urban care utilizează trenuri. În majoritatea cazurilor, a porțiune significantă a șinelor sunt subterane. În tări vorbitoare de engleză, aceste sisteme se numesc frecvent “subway” sau “underground” iar în țări vorbitoare de limba germană se numesc “U-Bahn”. Sistemul este urban și folosește trenuri electrice Sistemul este total independent de alt trafic Sistemul are o frecvență mare de serviciu În anul 1908, un tânăr student, Dimitrie Leonida, care avea să devină o somitate inginerească de talie europeană, își alegea ca temă a diplomei sale... vezi detalii
I. STRUCTURA DISTRICTULUI 1. NOTIUNI GENERALE REFERITOARE LA INFRASTRUCTURA FEROVIARA • Elementele infrastructurii feroviare -Identificarea elementelor de infrastructura feroviara aferente districtului – infrastructura feroviara de pe raza districtului SCB Constanta se compune din urmatoarele elemente: -liniile ferate de circulatie, manevra, evitare si de scapare materializate prin infrastructura caii precum si terenurile situate de o parte si de alta a axei caii ferate; -patru poduri de cale ferata, situate astfel: -la intrarea in statia Agigea Ecluza peste Canalul Dunare- Marea Neag... vezi detalii
INTRODUCERE Mijloacele de transport folosesc la transportul persoanelor şi a mărfurilor la distanţă. Acestea se pot se pot împărţi în trei categorii principale: terestre, navale, aeriene. Transporturile navale pot fi maritime şi fluviale. Se poate defini nava ca fiind un bun mobil ce este supusă transcrierii într-un registru public şi reprezintă un mijlocul de navigaţie utilizat pentru realizarea activităţii de transport şi a altor servicii pe apă ce poate fi clasificat pe categorii şi tipuri de nave. Prima călătorie în jurul lumii a fost făcută de Fernando de Magellan, în 1519, cu o flo... vezi detalii
1. Transportul naval. Consideratii generale. Transportul naval ca unul din cele mai vechi sisteme de transport, a aparut si s-a dezvoltat vertiginos datorita avantajelor pe care le are in raport cu celelalte categorii de transport, respectiv cele naturale de transport, posibilitate de comunicare cu toate continentele si altele. Transporturile pe apa si-au consolidat locul pe care-l ocupa in ansamblul sistemului unitar al transporturilor datorita avantajelor economice si imposibilitatii inlocuirii lor in relatiile de comert dintre state si conti modernizarea si diversificarea bazei mater... vezi detalii
ARGUMENT Programul de perfectionare a tehnicilor de conducere preventiva (defensiva) a fost dezvoltat pentru a ameliora calitatea conducerii soferilor de vehicule grele si autobuze/autocare,dar in acelasi timp si pt a diminua numarul de accidente si consecintele acestora,precum si pentru a minimiza poluarea cauzata mediului. Aceasta crestere importanta si complexitatea ridicata a conducerii autovehiculului au impus exigente din ce in ce mai severe soferilor de autobuze si camioane.Ei trebuie sa lucreze intr-un cadru regulamentar strict si toate erorile vor fi sanctionate cu severitate sub... vezi detalii