Introducere 3 I MOBILITATEA POPULATIEI DIN SECTORUL CENTRU 1.1 Cererea de calatorie din sectorul Centru ...6 1.2 Organizarea circulatiei in sectorului Centru 16 1.3 Dotarea sectorului Centru cu rute de transport public .17 1.4 Harta rutelor din sectorul Centru .22 1.5 Propuneri privind perfectionarea organizarii circulatiei cu transport public de ruta ...28 II AUDITUL SIGURANTEI SI PERFECTIONAREA TRAFICULUI RUTIER IN SECTORUL CENTRU 2.1 Auditul sigurantei traficului rutier ...34 2.2 Analiza organizarii circulatiei rutire la unele sectoare periculoase, problematice a sectorului Centru 41 2.3 Elaborarea propunerilor pentru imbunatatirea traficului rutier 45 Concluzii si recomandari 47 Bibliografia
Introducere Complexul de transport urban este un mecanism amplu, viu si dinamic.Ca urmare, toate problemele si initierile privind perfectionarea si reorganizarea pot fi examinate numai prin prisma unei abordari sistemice si aplicate in practica numai in complex. Problemele prioritare ale transportului urban din mun. Chisinau sunt direct sau indirect legate de eficientizarea utilizarii resurselor energetice. Procesele de transformare radicala a sferelor economice si sociale, formarea pietelor de produse si servicii, inceputul integrarii tarii in sistemul economic mondial sunt de neimaginat fara crearea unui sistem de transport fiabil in functionare, economic, sigur si ecologic, orientat spre satisfacerea intereselor cetateanului, intreprinzatorului, pietei si a societatii in intregime. Urmeaza sa fie recunoscut faptul ca la momentul actual sistemul de transport al Republicii Moldova inca nu corespunde acestor cerinte. In acest domeniu sunt necesare in continuare transformari si investitii capitale valorifice. Liberalizarea sistemului tarifar, cresterea preturilor a tuturor tipurilor de resurse energetice, cresterea numarului de transportatori privati si independenti, care activeaza sub forma de intreprinderi mici si mijlocii, cat si alti factori au cauzat formarea si dezvoltarea pietei actuale a serviciilor de transport. In prezent, transportul public de pasageri reprezinta una din ramurile cele mai importante din gospodaria municipala. Activitatea transportului public de pasageri si masurile intreprinse pentru aceasta sunt considerate de catre stat ca fiind de importanta sociala deosebita, ceea ce si demonstreaza actualitatea acestui studiu. La etapa actuala a dezvoltarii oraselor, una din sarcinile principale este crearea unui sistem de transport public de pasageri sigur, accesibil, economic, fiabil si ecologic. Reformarea sistemului de transport public necesita nu doar reglementari la nivel de stat a functionarii intreprinderilor de transport, dar si argumentarea metodelor si resurselor de optimizare organizationala a activitatii lui. Rolul important al transportului de pasageri in economia orasului si realizarea serviciilor social importante pentru populatie, dicteaza necesitatea aplicarii unor masuri armonioase, echilibrate si eficiente in acest domeniu. Scopul studiului dat consta nu doar in elaborarea strategiilor de investitii in sistemul de transport public si masuri de reducere a cheltuielilor de exploatare a mijloacelor de transport, dar si anume optimizarea activitatii transportului public, in rezultat obtinandu-se o crestere a calitatii deservirii fluxului de pasageri. Una din particularitatile dezvoltarii societatii contemporane, este timpul inalt de crestere a populatiei cit in oras atit prin suburbiille orasului. Cu cresterea numarului populatiei de la oras se mareste teritoriul si se schimba infatisarea orasului, se mareste intensitatea miscarii mijloacelor de transport. Dezvoltarea si extinderea oraselor moderne a determinat si cresterea necesitatii pentru procese de planificare mai sustenabile si mai integrate, care ar face fata complexitatii mobilitatii urbane. Importanta politico-administrativa, atractivitatea mediului de viata urban si extinderea constanta a fondului locativ determina cresterea constanta a numarului de locuitori si de vizitatori ai orasului. In rezultat, Municipiul Chisinau este supus unor provocari majore in domeniul mobilitatii. Ineficienta sistemului de transport public stimuleaza locuitorii orasului sa isi procure si sa utilizeze tot mai des autoturismele personale, fapt care genereaza o presiune in crestere pe reteaua rutiera urbana dar si pe intreaga infrastructura urbana (trotuare, spatii verzi, spatii publice deschise folosite in calitate de parcari). In lipsa unor reforme de modernizare si eficientizare, sistemul de transport municipal nu poate asigura confortul si mobilitatea necesara. In combinatie cu infrastructura pietonala degradata, acest fenomen determina cresterea constanta a numarului de autoturisme private in municipiu si utilizarea intensa a acestora. In rezultat, orasul Chisinau este tot mai afectat de probleme precum suprasolicitarea retelelor si infrastructurii stradale, ambuteiaje, parcari neautorizate pe trotuare si pe spatii verzi si cresterea nivelului de poluare a mediului. Transportul urban este unul din principalele elemente de aranjament a oraselor. Dezvoltarea lui este legata de cresterea populatiei si de starea materiala, deoarece folosirea de transport permite de economisi timpul pentru calatorie la serviciu, studii etc. Necesitatile in calatorii se ivesc cind distanta dintre punctul initial si cel final a rutei este mai mare de 1 km. Particularatatile transportarilor pasagerilor in oras aduce la schimbarea numarului pasagerilor in timpul zilei. In orasele medii si mari in orele de virf se efectueaza transportarea a mai multor de jumatate a pasagerilor. Aceasta particularitate trebuie de luat in consideratie atit la organizarea circulatiei cit si la alegerea materialului rulant. La numarul transportarilor suburbane se atirna nu numai transportarile intre orase dar si transportarile suburbane, determinate de conditii specifice ce aduc la mari neregularitati in necesitatea mijloacelor de transport in timpul zilei, in timpul saptaminii, pe anotimpuri. In ultimii ani se vede o tendinta spre micsorarea lungimii rutelor de autobuze. Pe rutele cu lungime pina la 300 - 400 km, transportul auto are unele avantaje: - posibilitatea de a se opri in orice punct; - vitezele relativ mari de circulatie; mobilitate inalta.
1. https://www.chisinau.md/ 2. https://statistica.gov.md/ 3. http://viitorul.org/files/library/studiu_transport.pdf 4. https://politia.md/ 5. https://www.fest.md/ 6. https://politia.md/sites/default/files/accidenta_-_inp_in_rm_pentru_09_2020.pdf 7. http://saferoads.md/information/DTP-ro.pdf 8. http://akademos.asm.md/files/Caracteristicile%20transportului%20public%20urban%20de%20calatori.pdf
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Proiecte.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.