Proiect An CCA I

Proiect
9.1/10 (8 voturi)
Domeniu: Transporturi
Conține 25 fișiere: doc, mcd, dwg, jpg, bak
Pagini : 25 în total
Cuvinte : 4297
Mărime: 1.40MB (arhivat)
Publicat de: Larisa Popovici
Puncte necesare: 9
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Gh Fratila; V Mateescu, L Georgescu
Proiect CCA 1 autobuz interurban 32+1 locuri

Extras din proiect

1. Solutii constructive posibile pentru ambreiaj si alegerea

solutiei justificata pentru ambreiajul ce se proiecteaza

Rolul ambreiajului in transmisia mecanica este:

- sa permita decuplarea rapida a motorului de transmisie la schimbarea treptelor de viteza;

- sa permita cuplarea progresiva a motorului cu transmisia dupa schimbarea treptelor;

- sa protejeze la suprasarcini celelalte organe ale transmisiei.

Conditiile ce se impun ambreiajului la decuplare sunt: sa permita decuplarea completa si rapida a motorului de transmisie pentru a da posibilitatea schimbarii treptelor fara socuri; decuplarea sa nu necesite un efort prea mare din partea conducatorului, fara a avea insa o cursa prea lunga la pedala. Conditiile impuse la cuplare sunt: sa permita eliminarea caldurii care se produce in timpul procesului de cuplare la patinarea ambreiajului; cuplarea sa fie progresiva pentru a evita pornirea brusca de pe loc a autovehiculului si socurile in organele de transmisie; sa asigure in stare cuplata o imbinare perfecta (fara patinare) intre motor si transmisie.

1.1. Prezentarea a doua solutii constructive de ambreiaj

Pentru proiectarea ambreiajului autovehiculului din tema de proiect se studiaza doua solutii constructive:

- ambreiaj monodisc cu arcuri periferice;

- ambreiaj cu arc central tip diafragma.

1.1.1. Prezentarea ambreiajului monodisc cu arcuri periferice

Acest tip de ambreiaj este foarte raspandit atat la autoturisme cat si la autocamioane sau autobuze datorita faptului ca are greutatea redusa si constructia simpla.

In figura 1.1. se prezinta constructia ambreiajului monodisc cu doua randuri de arcuri periferice. Discul conducator (de presiune) 5 este solidar la rotatie cu volantul 2. Solidarizarea la rotatie a discului conducator cu volantul se realizeaza cu ajutorul unor proeminente ce intra in ferestrele corespunzatoare din carcasa 6.

Discul condus 4 este asezat intre volant si discul de presiune si se poate deplasa pe arborele ambreiajului care este prevazut cu caneluri. Arborele ambreiajului, care este arbore primar al schimbatorului de viteze, se sprijina pe doi rulmenti, unul montat in arborele cotit al motorului iar celalalt in carterul schimbatorului de viteze. Pe discul condus sunt fixate prin nituire garnituri de frecare.

Arcurile 7, care realizeaza forta de apasare dintre suprafetele de frecare, sunt dispuse intre discul de presiune si carcasa ambreiajului. Mentinerea arcurilor in pozitia corespunzatoare se realizeaza cu ajutorul unor bosaje de ghidare de pe discul conducator. Pentru a proteja arcurile de incalzire excesiva, intre ele si discul de presiune se monteaza garnituri termoizolante executate din azbest sau carton presat.

Parghiile de debreiere 10 sunt prevazute cu doua puncte de articulatii: la capatul superior, in urechile discului de presiune, si la suportul de pe carcasa.

Ambreiajul prezentat in figura este in pozitia cuplat. Pentru decuplare rulmentul 8 se deplaseaza spre stanga, roteste parghiile de decuplare in raport cu axul de sprijin si departeaza discul de presiune de cel condus comprimand arcurile 7 si decupland ambreiajul.

Cand ambreiajul este cuplat, intre rulmentul de presiune si suruburile de reglaj ale capetelor interioare ale parghiilor de debreiere este necesar sa existe un joc de 2 – 3 mm. Acest joc permite o cuplare sigura a ambreiajului si la uzarea redusa a garniturilor de frecare. De asemenea, acest joc mai permite ca rulmentul de presiune sa nu se roteasca in timpul cat ambreiajul este cuplat, reducand astfel uzura rulmentului.

La acest tip de ambreiaj capetele interioare ale parghiilor de debreiere nu sunt actionate de rulmentul de presiune in mod direct, ci prin intermediul unui inel de debreiere, cu ajutorul unor arcuri.

1.1.2. Ambreiajul cu arc central tip diafragma

Acest tip de ambreiaj reprezinta o solutie constructiva la care rolul arcurilor periferice de presiune si al parghiilor de debreiere este indeplinit de un arc central tip diafragma format dintr-un disc de otel prevazut cu taieturi radiale. Principalele parti componente ale acestui model de ambreiaj sunt placa de presiune, discul de frecare si rulmentul de presiune.

In stare libera arcul tip diafragma are o forma tronconica. Cand ambreiajul este cuplat arcul este deformat datorita fortei de apasare exercitata de rulmentul de presiune. Din punct de vedere funcional ambreiajul cu arc tip diafragma al autobuzelor difera fata de solutia intalnita la autoturisme, in sensul ca arcul este mentinut comprimat in timpul functionarii. In stare cuplata rulmentul de presiune actioneaza asupra arcului care deplaseaza discul de presiune spre stanga, asfel realizandu-se transmiterea momentului motor la organele schimbatorului de viteze.

Arborele ambreiajului se sprijina la un cap pe arborele cotit al motorului prin intermediul unui rulment iar la capatul celalalt pe arborele primar al cutiei de viteze.

Pentru a se realiza decuplarea ambreiajului se actioneaza asupra parghiei de debreiere care permite decomprimarea arcului de presiune. Astfel discul de presiune se deplaseaza axial, prin intermediul canelurilor prevazute pe arbore, fata de volantul motorului. Se spune in acest caza ca ambreiajul este in stare decuplata. Pentru a se realiza cuplarea se elibereaza parghia de debreiere.

Preview document

Proiect An CCA I - Pagina 1
Proiect An CCA I - Pagina 2
Proiect An CCA I - Pagina 3
Proiect An CCA I - Pagina 4
Proiect An CCA I - Pagina 5
Proiect An CCA I - Pagina 6
Proiect An CCA I - Pagina 7
Proiect An CCA I - Pagina 8
Proiect An CCA I - Pagina 9
Proiect An CCA I - Pagina 10
Proiect An CCA I - Pagina 11
Proiect An CCA I - Pagina 12
Proiect An CCA I - Pagina 13
Proiect An CCA I - Pagina 14
Proiect An CCA I - Pagina 15
Proiect An CCA I - Pagina 16
Proiect An CCA I - Pagina 17
Proiect An CCA I - Pagina 18
Proiect An CCA I - Pagina 19
Proiect An CCA I - Pagina 20
Proiect An CCA I - Pagina 21
Proiect An CCA I - Pagina 22
Proiect An CCA I - Pagina 23
Proiect An CCA I - Pagina 24
Proiect An CCA I - Pagina 25
Proiect An CCA I - Pagina 26
Proiect An CCA I - Pagina 27

Conținut arhivă zip

  • Proiect An CCA I
    • @2 Tema_pro.doc
    • @3 Fisa.doc
    • @4 cap1.doc
    • @5 cap2.doc
    • @5 P&M.mcd
    • @6 cap3.doc
    • @7 cap4.doc
    • @7varianta2 cap4.doc
    • @8 cap5.doc
    • @9 biblio.doc
    • actionare.JPG
    • actionare_hidra.jpg
    • ambreiaj A1.dwg
    • Ambreiaj.dwg
    • ambreiaj1.bak
    • ambreiaj1.dwg
    • arbore.JPG
    • arc_diaf.mcd
    • caracarc.JPG
    • Drawing1.dwg
    • efort_diaf.JPG
    • elemfix.JPG
    • mec_cab.JPG
    • mec_ped.JPG
    • untitled.JPG

Alții au mai descărcat și

Confortabilitate și ergonomie - sistemul de suspensie la automobile - apariție, funcționare

I. Introducere Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante...

Echipamenul Electric Auto

I. Generalităţi Echipamentul electric auxiliar cuprinde dispozitive sau aparatură electrică de acţionare a aparatelor şi receptoarelor auxiliare...

Arborele Cotit

ARGUMENT Civilizaţia modernă nu poate rezista fără folosirea mijlocului rapid de deplasare, automobilul, chiar dacă are şi consecinţe negative,...

Injectoare

I. Introducere : Injectorul este organul care pulverizează combustibilul şi îl introduce în camerele de ardere. Injectorul este organul care...

Calculul și construcția ambreajului

Sa se proiecteze un ambreaj mecanic monodisc pentru un autotorism echipat cu un motor cu aprindere prin scanteie (MAC) cu momentul maxim Pn = 140...

Proiect la transporturi interne și internaționale

Calculul indicatorilor de utilizare a materialului rulant aferent traficului feroviar de marfuri Problema Pe teritoriul unei regionale de cale...

Pompa de Injecție în Linie

Aparitia primelor automobile este strâns legata de descoperirea si perfectionarea masinii cu abur si a motorului cu ardere interna primele...

Repararea Automobilelor

I. Procesul tehnologic de reparare generală a autovehiculelor 1.1. Noţiuni generale În funcţie de tipul autovehiculului reparat, procesul...

Te-ar putea interesa și

Euromarketing - țările membre UE

POLONIA Macromediul sau mediul international cuprinde un set complex de variabile care împreună formează un cadru guvernat de următorii factori :...

Proiect CCA

1.Poza de inspiratie Fig 1 Ambreiaj mecanic simplu cu un sigur disc cu arc central diafragma 1 Volantul; 2 Carcasa; 3 Stift; 4 Arc diafragma; 5...

Audiovizualul din Republica Moldova

ÎNTRODUCERE Actualitatea şi gradul de investigare a temei. În societatea actuală, audiovizualul joacă un rol crucial în viaţa socială, devenind,...

Proiect CCA

CAP.1. ORGANIZAREA GENERALĂ ŞI ALEGEREA PARAMETRILOR PRINCIPALI 1.1. Studiul soluţiilor similare. Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Proiect CCA 4x4

Cap I. Organizarea generala si alegerea parametrilor principali I.1. Studiul soluţiilor similare: Pentru abordarea proiectării unui nou tip de...

Analiza Economiei Irlandei

Introducere Republica Irlanda (Poblacht na hÉireann în irlandeză, Republic of Ireland în engleză) este o ţară în Europa de Vest care ocupă...

Rigidă 4 brațe, Suspensie pentru autoturism 4x4, echipat cu M.A.C 87 kW-3950 rotații pe minut

1 STUDIUL DE NIVEL PRIVIND SUSPENSIA AUTOTURISMELOR 1.1 FUNCȚIUNILE SUSPENSIEI Sistemul de suspensie leaga roțile automobilului de caroserie,...

Boom-ul afacerilor internaționale în Irlanda

Boom-ul afacerilor internationale in Irlanda Tigrul Celtic (An Tíogair Ceilteach în irlandeza) este un nume pentru Republica Irlandeza în timpul...

Ai nevoie de altceva?